خلاصه هفتگی FX: 5 تا 9 ژوئن 2023

🢔 استدلال های سرفصل صعودی

پس از شروع خالص مثبت هفته، به لطف تغییر مثبت در تمایلات ریسک، به عنوان یک بازنده خالص بزرگ بسته شد و احتمالاً پس از چند افزایش نرخ بهره از سوی RBA و BOC در این هفته و اخبار مثبت چین، تقاضا برای comdolls را به همراه خواهد داشت. تحولات

استدلال های سرفصل صعودی

تولید صنعتی آلمانn در ماه آوریل به جای افزایش 0.7 درصدی تخمین زده شده، تنها 0.3 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت، قرائت مارس از 3.4 درصد کاهش به 2.1 درصد کاهش ارتقا یافت.

جفت GBP

همپوشانی نمودار GBP در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

اما گاوهای استرالیایی توانستند تا پنج شنبه و جمعه کنترل را در دست بگیرند و احتمالاً در واکنش به اخبار مثبت جدید نرخ بانکی چین، احتمالاً به گمانه زنی ها در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره دامن می زنند.

تولید ناخالص داخلی نهایی ژاپن در سه ماهه اول 2023 از 1.9٪ به 2.7٪ در سال در سال 2023 به دلیل تجدید نظرهای رو به بالا در هزینه های سرمایه ای و تقاضای خصوصی و داخلی به شدت افزایش یافت.

فقدان گزارش‌های سطح بالا باعث شد یورو در بیشتر بخش‌های هفته به عنوان یک ارز متقابل عمل کند، اگرچه یک جهت نزولی عمومی احتمالاً از داده‌های پایین‌رده منتشر شده ناشی می‌شود.

با این حال، یکی دیگر از نتایج صعودی NFP برای ماه می، گرین‌بک را در برابر رقبای خود در ابتدای هفته تقویت کرد، زیرا معامله‌گران دلار امیدها را برای افزایش ماه ژوئن فدرال رزرو به جای “مکث فدرال رزرو” احیا کردند.

علیرغم اخبار هفته گذشته مبنی بر تغییر موضع RBNZ به سمت نرخ بهره کمتر جنگ طلبانه، کیوی در وضعیت ثابتی قرار داشت و در اوایل هفته صعود کرد.

تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول استرالیا 0.2% در مقابل رشد 0.3% تخمین زده شد، قرائت دوره قبل از 0.5% به 0.6% افزایش یافت.

میانگین درآمد نقدی علیرغم افزایش دستمزدها از مذاکرات کارگری، از 1.3 درصد به 1.0 درصد در ماه آوریل در مقایسه با افزایش 1.7 درصدی تخمین زده شده کاهش یافت.

قیمت تولیدکنندگان منطقه یورو در ماه آوریل 3.6 درصد نسبت به ماه قبل در مقایسه با کاهش 3.0 درصدی تخمین زده شده، به دنبال کاهش 1.3 درصدی قبلی کاهش یافت.

همپوشانی ین در برابر ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

CPI سوئیس پس از ثابت ماندن در ماه قبل، مطابق با تخمین های افزایش ماهانه 0.3 درصدی در ماه مه بود.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

در هفته اقتصاد بریتانیا چیز زیادی وجود نداشت و معامله گران پوند را مجبور کرد تا قبل از تصمیم BOE در اواخر این ماه مقاومت کنند.

همپوشانی NZD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

قیمت کالاهای ANZ به دلیل افزایش قیمت لبنیات، پس از رکود 1.7 درصدی قبلی، در ماه می 0.3 درصد نسبت به ماه قبل بازگشت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

گزارش‌های میان‌رده عمدتاً ضعیف‌تر از حد انتظار بودند، به‌ویژه در مورد هزینه‌های مصرف‌کننده و مسکن، که نشان می‌دهد افزایش نرخ همچنان بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

PMI خدمات au Jibun Bank Japan به 55.9 در مقابل خواندن اولیه 56.3 و قرائت آوریل 55.4 اصلاح شد

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

RBA بازارها را با افزایش 0.25 درصدی دیگر در این ماه به جای ثابت ماندن همانطور که انتظار می رفت، شگفت زده کرد.

شاخص خوش بینی اقتصادی IBD/TIPP برای ژوئن از 41.6 به 41.7 بالاتر رفت و از اجماع 45.2 فاصله گرفت.

تسلط بر دلار موضوع اصلی اوایل هفته بود، زیرا گاوها به شارژ پس از NFP خود ادامه دادند.

نرخ بیکاری سوئیس به جای ثابت ماندن، از 1.9٪ به 2.0٪ در ماه مه افزایش یافت، زیرا تعداد بیکاران 88 هزار نفر افزایش یافت.

جفت AUD

همپوشانی نمودار AUD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

آیوی PMI در ماه مه از 56.8 به 53.5 به پایین ترین حد سه ماه اخیر رسید که نشان دهنده سرعت پایین تر رشد صنعت در مقابل بهبود تخمینی به 57.2 است.

همپوشانی CHF در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

سفارشات کارخانه افزایش 0.4 درصدی ماه به ماه در آوریل را در مقابل افزایش پیش بینی شده 0.8 درصدی و افزایش قبلی 0.6 درصدی ثبت کرد.

مطالبات اولیه بیکاری برای هفته منتهی به 3 ژوئن به 261 هزار رسید که بالاتر از رقم پیش بینی شده 236 هزار و 233 هزار دلار بود.

جفت یورو

همپوشانی نمودار یورو در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

با این حال، ارزهای کالایی مانند AUD و CAD پس از اعلام افزایش غیرمنتظره نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی، در کانون توجه قرار گرفتند.

خرده فروشی منطقه یورو در ماه آوریل به جای ثبت 0.2 درصد افزایش پیش بینی شده ثابت ماند، رقم مارس از 1.2 درصد کاهش به 0.4 درصد کاهش یافت.

زمانی که PMI خدمات ISM ضعیف‌تر از حد انتظار شد، این افزایش‌ها به سرعت معکوس شد (بازیگران بازار توجه داشتند که چگونه مولفه قیمت‌ها نشان‌دهنده فشارهای تورمی بسیار آهسته‌تری است)، و به دنبال آن فشار فروش پس از یک ادعای بیکاری اولیه هفتگی ضعیف‌تر از حد انتظار افزایش یافت. به روز رسانی در روز پنجشنبه

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

تجارت شکست می خورد از 60.6 میلیارد دلار در آوریل به 74.6 میلیارد دلار افزایش یافت که بزرگترین کسری آن در شش ماه گذشته بود، زیرا صادرات 3.6 درصد کاهش یافت و واردات 1.5 درصد افزایش یافت.

مازاد تجاری آلمان از 14.9 میلیارد یورو در آوریل به 18.4 میلیارد یورو افزایش یافت، زیرا واردات 1.7 درصد کاهش یافت و صادرات 1.2 درصد افزایش یافت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

همپوشانی CAD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

مخارج خانوار در آوریل 4.4 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل در مقایسه با کاهش 2.2 درصدی تخمینی و افزایش 1.9 درصدی قبلی کاهش یافت.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-weekly-recap-2023-06-09

از نیوزلند نیز چیز زیادی در عرشه وجود نداشت، و این باعث شد که کیوی بیشتر از احساسات بازار و نقاط داده چین استفاده کند، که برای سود دهی گاوها در پایان هفته کافی بود زیرا دومین ارز با بهترین عملکرد بود. تعطیلی جمعه

استدلال های سرفصل صعودی

خدمات ISM PMI از 51.9 به 50.3 در ماه می کاهش یافت که نشان دهنده سرعت آهسته تر انبساط در مقابل بهبود تخمین زده شده به 52.6 است.

آگهی های استخدام ANZ افزایش 0.1 درصدی ماهانه در ماه مه را نشان داد که نشان دهنده افزایش مجدد استخدام پس از سه کاهش متوالی ماهانه است.

علاوه بر این، لونی موفق شد از اعلامیه اوپک پلاس در مورد کاهش تولید داوطلبانه سود ببرد.

جفت USD

همپوشانی نمودار دلار در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

خدمات PMI چینی Caixin از 56.4 به 57.1 رسید تا نشان دهنده سرعت قوی تر رشد صنعت در ماه مه به جای کاهش تخمینی به 55.2 باشد.

احساسات ناظران اقتصادx کمی از 54.6 به 55.0 بهبود یافت تا خوش بینی قوی تر را در مقابل رقم تخمینی 55.1 منعکس کند.

اما به نظر می‌رسد که احساسات ریسک موضوع غالب استرلینگ باشد که از روز چهارشنبه شروع می‌شود، زیرا بالاتر از بسیاری از شرکت‌های بزرگ بسته شد و تا پایان جمعه تنها در برابر AUD و NZD شکست خورد.

استدلال های سرفصل صعودی

اگرچه استرالیا نیز از شاخص خوش‌بینانه Caixin چینی که در اوایل منتشر شده بود، حمایت دریافت کرد، اما این ارز با بازدهی بالاتر در روز چهارشنبه به دلیل جریان‌های مخاطره‌آمیز گسترده کاهش یافت. این احتمال وجود دارد که معامله گران بخواهند برخی از ریسک ها را تخلیه کنند زیرا به روز رسانی های PMI جهانی، تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول استرالیا و داده های تجارت چین همگی ناامید شده اند.

مازاد تجاری کانادا از 0.2 میلیارد دلار کانادا به 1.9 میلیارد دلار کانادا در مقابل 0.5 میلیارد دلار کانادا در ماه آوریل افزایش یافت، زیرا صادرات 2.5 درصد افزایش یافت در حالی که واردات 0.2 درصد کاهش یافت.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

هالیفاکس HPI به جای افزایش 0.2 درصدی پیش بینی شده، هیچ تغییری در قیمت مسکن در ماه می نشان نداد، اما همچنان به بهبود نسبت به کاهش 0.4 درصدی قبلی اشاره کرد.

جفت CHF

همپوشانی نمودار CHF در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

سفارشات کارخانه آلمان در ماه آوریل به جای افزایش 2.7 درصدی تخمین زده شده، 0.4 درصد ماه به ماه سقوط کرد، شاخص مارس کاهش یافت تا 10.9 درصد کاهش شدیدتر را نشان دهد.

خوشبختانه برای گاوهای نر، CAD توانست تا حدودی در روز جمعه بهبود یابد، زیرا تمایلات ریسک در اخبار مثبت نرخ بانکی چین بهبود یافت و هفته را به طور مختلط اما مسلماً مثبت به پایان رساند.

استدلال های سرفصل صعودی

همپوشانی GBP در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

PMI ساخت و ساز از 51.1 به 51.6 در ماه مه بهبود یافت و از پیش بینی 50.9 پیشی گرفت تا منعکس کننده سرعت قوی تر رشد صنعت باشد.

کلی وام بانکی ژاپن از 3.2% به 3.4% در سال (در مقابل 3.1% مورد انتظار) در ماه مه افزایش یافت.

با فقدان کاتالیزورهای اصلی ژاپنی، ین نیز یک کیسه مختلط بود، زیرا به نظر می‌رسید که ارز ژاپن از احساسات کلی بازار و مقابله با حرکات ارزی که در بالا بحث شد، سرنخ می‌گرفت.

تعادل قیمت مسکن RICS نشان داد که 30 درصد از نقشه برداران کاهش قیمت در منطقه خود را برای ماه می گزارش کرده اند که نسبت به 39 درصد قبلی بهبود یافته است.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

بعداً، زمانی که BOC افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره را اعلام کرد و تمایل خود را برای ادامه افزایش تا زمانی که تورم به هدف بازگردد، افزایش یافت. اما نوسانات به همین جا ختم نشد، زیرا کاهش قیمت نفت در روز پنج‌شنبه به دلیل افزایش شرط‌های رکود اقتصادی پس از یک نقطه آمار ضعیف اشتغال در ایالات متحده، بار دیگر افزایش یافت.

نظارت بر خرده فروشی BRC از 5.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 3.7 درصد در ماه مه کاهش یافت که بسیار کمتر از 5.2 درصد پیش بینی شده بود و نشان دهنده کاهش شدید هزینه ها بود.

گزارش اشتغال کانادا: -17.3 هزار شغل خالص در ماه مه (پیش بینی 40 هزار نفر)؛ نرخ بیکاری از 5.0 درصد به 5.2 درصد رسید

جفت NZD

همپوشانی نمودار NZD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

جوهای ریسک گسترده در اواسط هفته به طور لحظه ای به یورو کمک کرد تا اواسط پنجشنبه سبز شود، که بسیاری از آن ها در روز جمعه پس از بهبود روحیه ریسک قبل از آخر هفته بازگردانده شدند.

در روز پنجشنبه شروع به از دست دادن موج خود کرد، اما خوشبختانه برای گاوهای نر فرانک، اظهارنظرهای تندروانه رئیس بانک ملی سوئیس، جردن، مبنی بر افزایش بیشتر نرخ بهره در آینده، روز را نجات داد.

استدلال های سرفصل صعودی

سنج تورم MI از 0.2 درصد ماهانه به 0.9 درصد در ماه می جهش کرد تا منعکس کننده فشارهای سرسخت قیمت ها باشد.

RBA نرخ بهره را افزایش داد از 3.85 درصد به 4.10 درصد در بیانیه سیاست ژوئن، با استناد به شاخص هایی که حاکی از تداوم تورم است.

🔴 استدلال های سرفصل نزولی

مازاد تجاری چین از 90.2 میلیارد دلار به 65.8 میلیارد دلار کاهش یافت، زیرا صادرات در ماه می 7.5 درصد کاهش یافت در حالی که واردات 4.5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

🢔 استدلال های سرفصل صعودی

مازاد تجاری استرالیا از 14.82 میلیارد دلار استرالیا به 11.16 میلیارد دلار در ماه می در مقابل رقم پیش بینی شده 13.65 میلیارد دلار استرالیا کاهش یافت، زیرا صادرات 5.0 درصد کاهش یافت در حالی که واردات 1.6 درصد افزایش یافت.

جفت های CAD

همپوشانی نمودار CAD در مقابل ارزهای اصلی توسط تلویزیون

پروانه های ساختمانی کاهش 18.8 درصدی ماهانه در ماه آوریل در مقابل کاهش 4.3 درصدی تخمین زده شده، حذف بیشتر سود 12.3 درصدی قبلی

فرانک در این هفته عجیب بود و زمان زیادی را در فضای سبز در برابر اکثر شرکت های بزرگ سپری کرد و احتمالاً از تمرکز برخی معامله گران خارج از کشور بر روی گمانه زنی های رکود سود می برد.

همپوشانی USD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

فروش فصلی تولید نیوزلند به دنبال کاهش 1.0 درصدی قبلی نسبت به افت 0.4 درصدی اولیه گزارش شده، در سه ماهه اول 2.8 درصد سقوط کرد.

جفت JPY

همپوشانی نمودار ین در برابر ارزهای اصلی توسط تلویزیون

همپوشانی یورو در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

BOC نرخ ها را افزایش داد از 4.50% به 4.75% در تصمیم سیاستی ژوئن، با استناد به اینکه تورم سرسختانه بالاست و سیاست پولی هنوز به اندازه کافی محدود کننده نیست.

دلار کانادا به لطف اعلام غیرمنتظره اوپک پلاس مبنی بر کاهش داوطلبانه تولید، هفته را آغاز کرد، اما در اواخر روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار PMI به شرط‌بندی‌های ریسک، به ویژه در انتظارات قیمت نفت دامن زد.

همپوشانی AUD در مقابل ارزهای اصلی نمودار بر اساس تلویزیون

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج