داده‌های خرده‌فروشی بریتانیا و ایالات متحده در کانون توجه قرار گرفته است، تورم بریتانیا کاهش می‌یابد

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/uk-cpi-dips-traders-focus-on-us-uk-retail-sales

روز جمعه، نوبت ONS بریتانیا خواهد بود که گزارشی در مورد خرده فروشی در ماه دسامبر منتشر کند. برخی از اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که ارقام خرده فروشی به ترتیب 4.2% و +0.4% در سال به سال و ماهانه خواهد بود.

اگر رقم خرده فروشی در دسامبر ایالات متحده با انتظارات بازار مطابقت داشته باشد، دلار آمریکا ممکن است افزایش یابد. در مقابل، کاهش بیشتر خرده فروشی می تواند به ارز ایالات متحده آسیب برساند که در هفت روز گذشته در برابر یورو و پوند انگلیس با مشکل مواجه شده است.

گزارش منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) نشان داد که تورم شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) بریتانیا به دلیل کاهش قیمت سوخت و پوشاک به 10.5 درصد به صورت سالانه در ماه دسامبر کاهش یافت. در مورد گزارش تورم، اقتصاددانان ONS خاطرنشان کردند که “اگرچه ما شاهد دومین کاهش متوالی بودیم، اما این کاهش نسبتاً ملایم است و تورم همچنان در سطح بسیار بالایی قرار دارد و قیمت‌ها به طور کلی افزایش یافته است.”

صبح چهارشنبه، جفت ارز GBP/USD به بالاترین حد خود در پنج هفته گذشته رسید و در 1.2320 معامله شد.

گزارش خرده فروشی ایالات متحده امروز منتشر می شود

گزارشی که یک هفته پیش توسط کنسرسیوم خرده‌فروشی بریتانیا (BRC) و شرکت حسابداری KPMG منتشر شد، احساسات متفاوتی را ایجاد کرد زیرا نشان داد که فروش خرده‌فروشی مشابه 6.9 درصد به طور سالانه در دسامبر افزایش یافت، اما عمدتاً ناشی از افزایش قیمت‌ها بود.

سهام آسیا-اقیانوسیه روز چهارشنبه بالاتر رفت، اگرچه بانک ژاپن (BoJ) تصمیم خود را برای عدم تغییر سیاست کنترل منحنی بازدهی خود اعلام کرد. در یک کنفرانس مطبوعاتی، هاروهیکو کورودا، فرماندار BoJ گفت: «از زمانی که ما در دسامبر در مورد اقدامات خود تصمیم گرفتیم، مدت زیادی نمی گذرد. احتمالاً زمان بیشتری طول می کشد تا اقدامات شروع به تأثیرگذاری بر تثبیت عملکرد بازار کنند. همانطور که انتظار می رفت، BoJ نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت.

مورگان استنلی: بازار سهام چین احتمالاً بهترین عملکرد را در سال 2023 خواهد داشت

قیمت های بالا یک مشکل است زیرا هزینه های زندگی بر بودجه مصرف کنندگان بریتانیا فشار وارد می کند. بانک مرکزی انگلیس در مسیری قرار دارد که سیاست پولی خود را با افزایش نرخ بهره تشدید کند.

بانک خلق چین در مورد نرخ بهره تصمیم گرفت

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

فقط بیست روز پیش (26 دسامبر)، نظرسنجی Mastercard ServicePlus نشان داد که فروش خرده فروشی (به استثنای خودروها) به صورت سالانه در این فصل تعطیلات 7.6 درصد افزایش یافته است که از 1 نوامبر تا 24 دسامبر ادامه دارد. یک رقم پایین فروش می تواند گمانه زنی ها را در مورد افزایش نرخ بهره جدید توسط فدرال رزرو ایالات متحده ایجاد کند که به دنبال تشدید سیاست پولی خود و کنترل تورم قیمت مصرف کننده است.

خرده فروشی بریتانیا احتمالا در ماه دسامبر افزایش یافته است

بر اساس گزارش مورگان استنلی، بازار سهام چین احتمالاً به عنوان بهترین عملکرد در سال 2023 ظاهر خواهد شد. اقتصاددانان مورگان استنلی پیشنهاد کردند که شاخص MSCI چین می تواند به 80 و شاخص هانگ سنگ تا پایان سال 2023 به 24500 برسد. نسبت به جایی که در حال حاضر بازار در حال معامله است، حدود 15 درصد افزایش نشان می دهد.

نرخ تورم CPI دسامبر انگلیس به 10.5 درصد کاهش یافت

درست قبل از جشن سال نو چینی، بانک خلق چین (PBoC) تصمیم خود را در مورد نرخ بهره در روز جمعه 20 ژانویه اعلام خواهد کرد. اقتصاددانان پیش بینی می کنند که بانک مرکزی هزینه های استقراض را متوقف خواهد کرد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

اداره سرشماری ایالات متحده اواخر امروز مجموعه ای از داده های مربوط به خرده فروشی در این کشور را در ماه دسامبر منتشر خواهد کرد. اقتصاددانان انتظار دارند که این گزارش کاهش 0.8 درصدی را بر اساس ماه به ماه نشان دهد. لازم به ذکر است که خرده فروشی ایالات متحده در نوامبر 2022 به طور ماهانه 0.6٪ کاهش یافته است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج