داو جونز، اس اند پی 500، دلار آمریکا، طلا، پوند انگلیس، قیمت مصرف کننده در آمریکا


توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی دلار رایگان خود را دریافت کنید

جو بازارهای جهانی برای شروع هفته اول سال 2023 بهبود یافت. در وال استریت، داوجونز، اس اند پی 500 و نزدک 100 به ترتیب 1.23، 1.19 و 0.87 درصد افزایش یافتند. در سراسر اقیانوس اطلس، FTSE 100 و DAX 40 به ترتیب 2.49% و 4.93% رشد کردند. در همین حال، در منطقه آسیا و اقیانوسیه، شاخص هانگ سنگ و ASX 200 به ترتیب 6.33 درصد و 1.28 درصد افزایش یافتند.

تغییر به ارزها، برای دلار آمریکا یک کیسه مختلط بود. یورو و ین ژاپن ضعیف عمل کردند در حالی که دلار استرالیا و پوند انگلیس عملکرد بهتری داشتند. شما باید به بازده خزانه داری نگاه کنید تا ببینید داستان واقعی کجاست. نرخ 10 ساله بیشترین کاهش را از فوریه 2022 داشته است. کاهش بازده اوراق قرضه به افزایش 2.38 درصدی طلا کمک کرد که بیشترین میزان از اواخر نوامبر بود.

معامله گران بر کاهش میانگین درآمد ساعتی و از دست دادن داده های خدمات ISM ایالات متحده تمرکز کردند و شرط بندی های سیاست بلندمدت جنگ طلب فدرال رزرو را کاهش داد. در همین حال، بهبود اعتماد به اقتصاد چین به افزایش یوان کمک کرد زیرا شاخص هانگ سنگ به بالاترین میزان خود از ژوئیه 2021 بسته شد. هوای گرم در اروپا به کاهش قیمت نفت خام کمک کرد.

در آینده، همه نگاه ها به گزارش تورم ایالات متحده که در روز پنجشنبه منتشر می شود، خواهد بود. متوسط ​​درآمد ساعتی کمتر احتمالاً انتظارات را برای کاهش بیشتر در CPI ایجاد می کند. در همین حال، معامله گران استرلینگ منتظر آخرین ارقام تولید ناخالص داخلی بریتانیا خواهند بود. در هفته پیش رو چه چیز دیگری برای بازارها در نظر گرفته شده است؟

توصیه شده توسط دانیل دوبروفسکی

پیش بینی سهام رایگان خود را دریافت کنید

نحوه عملکرد بازارها – هفته 1/02

نحوه عملکرد بازارها - هفته 1/02

پیش بینی های اساسی:

S&P 500, FTSE 100, Hang Seng Outlook سطوح مختلف دلیریوم

بسته به اینکه چه دارایی «ریسکی» معیاری را به شما ارجاع می دهید، به نظر می رسد که چشم انداز اساسی برای بازارهای جهانی دلگرم کننده است – استثنایی مرزی. واقعیت نرخ های بالاتر، رکود احتمالی و سایر مسائلی است که در پی خواهد داشت. پس از نگه داشتن S&P 500، نزدیکی FTSE 100 به رکوردها و افزایش هانگ سنگ چه باید کرد؟

پیش‌بینی بنیادی GBP: جشن جشن به پایان می‌رسد و نخست‌وزیر بریتانیا به دنبال پایان دادن به اعتصاب‌ها است

استرلینگ همچنان آسیب پذیر است زیرا شرکت ها برای سال 2023 هشدار تجاری صادر می کنند. اتحادیه های کارگری به اعتصابات و برنامه های دولت برای کاهش کمک های انرژی برای شرکت ها ادامه می دهند.

چشم انداز دلار استرالیا: نوسانات در سال 2023 آغاز می شود

دلار استرالیا در سال جدید با تعدیل‌های سیاست چین و نوسانات دلار آمریکا حرکتی پر از دست‌انداز داشت. آیا AUD/USD مسیر خود را پیدا خواهد کرد؟

روند پیروزی 6 هفته ای یورو به پایان می رسد، آیا CPI نرم تر ایالات متحده باعث احیای مجدد EUR/USD می شود؟

برد 6 هفته ای یورو به پایان رسید. اما، داده‌های ناامیدکننده درآمد ساعتی ایالات متحده و خدمات ISM، لحن بدی را برای داده‌های کلیدی CPI ایجاد می‌کند. EUR/USD ممکن است افزایش یابد.

چشم انداز قیمت پایه طلا: XAU/USD برای مرحله بعدی بالاتر

این فلز گرانبها همچنان در تیررس انتظارات نرخ های ایالات متحده قرار دارد و با شروع کاهش بازدهی نسبت به سطح افزایش اخیر خود، طلا ممکن است به زودی تلاش کند تا به بالاترین سطح چند ماهه خود برسد.

پیش بینی های فنی:

پیش بینی فنی دلار آمریکا: EUR/USD، GBP/USD، USD/CAD، USD/JPY

دلار آمریکا یک شکست صعودی از محدوده سه هفته‌ای را به همراه داشت، اما پس از انتشار ناامیدکننده PMI، به شدت عقب نشینی کرد و تاثیر رو به رشد استراتژی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را برجسته کرد.

طلا (XAU/USD) افزایش می یابد – پشتیبانی 1850 دلار در مقاومت قبلی حفظ می شود

طلا علیرغم عقب نشینی جزئی نسبت به NFP ایالات متحده از ضعف ملایم تری بهره مند شده است. با افزایش XAU/USD به بالای 1850 دلار، مانع بعدی مقاومت شروع به شکل گیری کرده است.

پیش بینی فنی ین ژاپن: کیسه های ترکیبی برای فنی ین ژاپن

الگوهای فنی سیگنال های ترکیبی را ارائه می دهند. آیا حمایت مستمر BoJ از ین، گاوهای ین را تشویق به بازگشت خواهد کرد؟

— متن مقاله نوشته شده توسط دانیل دوبروفسکی، استراتژیست ارشد برای DailyFX.com

— مقالات فردی که توسط اعضای تیم DailyFX تشکیل شده است

برای تماس با دانیل، او را در توییتر دنبال کنید:@ddubrovskyFX




منبع: https://www.dailyfx.com/news/markets-week-ahead-dow-jones-s-p-500-us-dollar-gold-british-pound-us-cpi-20230108.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج