راه خدمات کلیدی پشتیبانی هنوز کاملاً باز است زیرا هنوز بسیاری از نهادهای مالی قدیمی وجود دارند که به سادگی آماده بیرونی کردن گردش کار و/یا فرآیندهای خود نیستند.
چه از نظر فناوری و چه از نظر رفتار تجاری و مصرف کننده، امور مالی تعبیه شده به طور کامل از فرصت های ارائه شده توسط راه های دیجیتال جدید استفاده کرده است.
نمونههای اصلی که این توده حیاتی از کاربران را میتوان یافت، خردهفروشان، بازارهای آنلاین، شرکتهای نرمافزار تجاری و غیره هستند.
احتمالات تقریباً بی پایان هستند، اما موضوع اصلی این است که مصرف کنندگان شروع به احساس می کنند که کسب خدمات مالی به یک بسط طبیعی از تجربیاتی تبدیل شده است که در وهله اول داشتند.
به خواندن ادامه دهید
اما، حتی با وجود فرصتهای فراوان در افق، بانکها، فینتکها، شرکتهای نرمافزاری و ارائهدهندگان پرداخت ممکن است هنوز برای درک نحوه مشارکت و چگونگی پیدا کردن جایگاه خود در تلاش باشند.
شرکت کنندگان کلیدی امور مالی تعبیه شده چه کسانی هستند؟
این باعث می شود که معمولاً دو بخش متحرک در پشت مکانیسم مالی تعبیه شده وجود دارد: توزیع کنندگان و ارائه دهندگان.
اما، حتی با وجود فرصتهای فراوان در افق، بانکها، فینتکها، شرکتهای نرمافزاری و ارائهدهندگان پرداخت ممکن است هنوز برای درک نحوه مشارکت و چگونگی پیدا کردن جایگاه خود در تلاش باشند.
شرکت کنندگان کلیدی امور مالی تعبیه شده چه کسانی هستند؟
در حالی که مفهوم مالی تعبیه شده به هیچ وجه جدید نیست، مطمئناً غیرقابل انکار است که با ورود به مرحله جدیدی که در آن محصولات مالی به طور یکپارچه در رابط های دیجیتال ادغام می شوند، تکامل یافته است.
نوآوری که توسط بانکداری باز برای افراد و مشاغل ایجاد شده است منجر به پذیرش تقریباً در سطح بازار از این فناوری های جدید شده است.
تعادل بین این دو بخش متحرک در امتداد زنجیره ارزش، یعنی از نظر مدیریت ریسک، با نحوه انباشت درآمد نیز مرتبط خواهد بود.
قبل از هر چیز، مهم است که زمینه سازی و درک این موضوع را داشته باشیم که امور مالی تعبیه شده احتمال بیشتری برای ظهور در مکان هایی دارد که فرکانس بالایی از تعاملات دیجیتال با مصرف کنندگان نهایی را تقویت می کند.
این باعث می شود که معمولاً دو بخش متحرک در پشت مکانیسم مالی تعبیه شده وجود دارد: توزیع کنندگان و ارائه دهندگان.
زیرساختهای بانکی و پرداختی که برای تامین مالی تعبیهشده طراحی شدهاند، ممکن است زودتر از آنچه فکر میکنید، در صحنه پرداخت در مرکز قرار گیرد.
این اپراتورهای پلتفرم دیجیتال همچنین به عنوان توزیع کنندگان امور مالی تعبیه شده شناخته می شوند و به ارائه دهندگانی مانند فین تک ها (که پلتفرم های دیجیتالی قابل تنظیم، راه حل های دیجیتال و محصولات مالی را در اختیار آنها قرار می دهند) یا ارائه دهندگان ترازنامه (که دارای مجوز مالی هستند یا دارای مجوز هستند) متکی هستند. موسساتی که معمولاً خدمات انطباق و/یا ریسک را ارائه میدهند و ممکن است خطر نکول اعتبار را متحمل شوند).
و با افزایش تعداد بومیهای دیجیتال، تعداد کاربران و مصرفکنندگان گسترش مییابد و کسبوکارهای جدیدی باز میشوند، که هر دو برای ارائه خدمات مالی بیمعنی به پلتفرمهای دیجیتال متکی هستند.
از کیف پول دیجیتال گرفته تا نرم افزار حسابداری. از سبد خرید تا برنامه های برنامه وفاداری.
به این ترتیب، درک چگونگی شکلگیری چشمانداز مالی تعبیهشده از نظر مشارکتکنندگان، محرکهای کلیدی و فرصتهای بالقوه مهم شد.
با قادر ساختن فینتکهای شخص ثالث برای دسترسی به دادههای بانکی کاربران و انجام تراکنشها، امور مالی اکنون در سفرهای مشتریان غیرمالی حضور دارد و تقریباً در همه جا تجربه میشود.
با توجه به سرعت سریعی که دنیای مالی در آن حرکت می کند، پایه و اساس رهبری آینده تنظیم نشده است، به این معنی که فضایی برای افراد جدید وجود دارد.
امور مالی تعبیه شده به قرار دادن محصولات مالی در چیزی اشاره دارد که می تواند یک تجربه یا پلتفرم مشتری غیرمالی در نظر گرفته شود.
با قادر ساختن فینتکهای شخص ثالث برای دسترسی به دادههای بانکی کاربران و انجام تراکنشها، امور مالی اکنون در سفرهای مشتریان غیرمالی حضور دارد و تقریباً در همه جا تجربه میشود.
به این ترتیب، درک چگونگی شکلگیری چشمانداز مالی تعبیهشده از نظر مشارکتکنندگان، محرکهای کلیدی و فرصتهای بالقوه مهم شد.
و با افزایش تعداد بومیهای دیجیتال، تعداد کاربران و مصرفکنندگان گسترش مییابد و کسبوکارهای جدیدی باز میشوند، که هر دو برای ارائه خدمات مالی بیمعنی به پلتفرمهای دیجیتال متکی هستند.
این به نوبه خود به این معنی است که منابع مالی تعبیه شده حتی عمیقتر از آن جاسازی شده است که چشمانداز تجارت الکترونیک را تغییر داده است.
امور مالی تعبیه شده اساساً تجارت الکترونیک را تغییر داده است
با توجه به سرعت سریعی که دنیای مالی در آن حرکت می کند، پایه و اساس رهبری آینده تنظیم نشده است، به این معنی که فضایی برای افراد جدید وجود دارد.
امور مالی تعبیه شده به جایی نمی رسد زیرا ارزش پیشنهادی بالاتری برای مشتریان و کسب و کارها دارد.
از آنجایی که چنین پویایی درآمد به ماهیت خود محصول مالی تعبیه شده بستگی دارد (سپردههای وامدهی در مقابل و/یا پرداختها)
کلام آخر: آینده مالی تعبیه شده چیست؟
قبل از هر چیز، مهم است که زمینه سازی و درک این موضوع را داشته باشیم که امور مالی تعبیه شده احتمال بیشتری برای ظهور در مکان هایی دارد که فرکانس بالایی از تعاملات دیجیتال با مصرف کنندگان نهایی را تقویت می کند.
در واقع، این بازار پویا این امکان را برای کسبوکارهای کوچکی که تازه شروع به کار کردهاند، فراهم کرده است که دیگر حتی به فکر تعامل با بانکهای معمولی نباشند.
راه خدمات کلیدی پشتیبانی هنوز کاملاً باز است زیرا هنوز بسیاری از نهادهای مالی قدیمی وجود دارند که به سادگی آماده بیرونی کردن گردش کار و/یا فرآیندهای خود نیستند.
از کیف پول دیجیتال گرفته تا نرم افزار حسابداری. از سبد خرید تا برنامه های برنامه وفاداری.
نمونههای اصلی که این توده حیاتی از کاربران را میتوان یافت، خردهفروشان، بازارهای آنلاین، شرکتهای نرمافزار تجاری و غیره هستند.
این اپراتورهای پلتفرم دیجیتال همچنین به عنوان توزیع کنندگان امور مالی تعبیه شده شناخته می شوند و به ارائه دهندگانی مانند فین تک ها (که پلتفرم های دیجیتالی قابل تنظیم، راه حل های دیجیتال و محصولات مالی را در اختیار آنها قرار می دهند) یا ارائه دهندگان ترازنامه (که دارای مجوز مالی هستند یا دارای مجوز هستند) متکی هستند. موسساتی که معمولاً خدمات انطباق و/یا ریسک را ارائه میدهند و ممکن است خطر نکول اعتبار را متحمل شوند).
این به نوبه خود به این معنی است که منابع مالی تعبیه شده حتی عمیقتر از آن جاسازی شده است که چشمانداز تجارت الکترونیک را تغییر داده است.
امور مالی تعبیه شده اساساً تجارت الکترونیک را تغییر داده است
علاوه بر این، بسیاری از توزیعکنندگان مالی تعبیهشده به دنبال ارائهدهندگان هستند تا محصولات مالی را به شیوهای منطبق با مقررات مستقر کنند.
با پیشبینیهای رشد عظیم، با ظهور ارائهدهندگان و توزیعکنندگان جدید و بسیاری هنوز در مورد اینکه چگونه میتوانند در امور مالی تعبیهشده نقشی ایفا کنند، فکر میکنند، برخی در حال حاضر حضور خود را چه از نظر فناوری، مشارکت یا تخصص تقویت کردهاند.
به خواندن ادامه دهید
در حالی که مفهوم مالی تعبیه شده به هیچ وجه جدید نیست، مطمئناً غیرقابل انکار است که با ورود به مرحله جدیدی که در آن محصولات مالی به طور یکپارچه در رابط های دیجیتال ادغام می شوند، تکامل یافته است.
امور مالی تعبیه شده به قرار دادن محصولات مالی در چیزی اشاره دارد که می تواند یک تجربه یا پلتفرم مشتری غیرمالی در نظر گرفته شود.
منبع: https://www.financemagnates.com//fintech/understanding-the-embedded-finance-landscape/
چه از نظر فناوری و چه از نظر رفتار تجاری و مصرف کننده، امور مالی تعبیه شده به طور کامل از فرصت های ارائه شده توسط راه های دیجیتال جدید استفاده کرده است.
نوآوری که توسط بانکداری باز برای افراد و مشاغل ایجاد شده است منجر به پذیرش تقریباً در سطح بازار از این فناوری های جدید شده است.
امور مالی تعبیه شده به جایی نمی رسد زیرا ارزش پیشنهادی بالاتری برای مشتریان و کسب و کارها دارد.