در حالی که داده های چینی هضم شده بود، ین ژاپن جلوتر از BoJ حرکت کرد. برای USD/JPY کجا؟


ین ژاپن، USD/JPY، BoJ، JGB، Nikkei 225، داده های چین، نفت خام – نقاط صحبت

  • را ین ژاپن امروز قبل از نشست مهم BoJ ملایم شد
  • داده‌های چینی بهتر از حد انتظار بود، اما خبر خوبی نبود
  • اگر BoJ به سمت انقباض بیشتر حرکت کند، خواهد شد USD/JPY روند نزولی خود را از سر بگیرد؟

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

پیش بینی JPY رایگان خود را دریافت کنید

ین ژاپن امروز در آستانه تصمیم گیری سیاست پولی بانک مرکزی ژاپن در فردا کاهش یافت. شاخص سهام Nikkei 225 با تصمیم بانک مرکزی که پس از انقباض محسوس در کنفرانس دسامبر خود در تعادل است، جایگاه بالاتری پیدا کرد.

در آن جلسه، آنها برنامه کنترل منحنی بازده (YCC) را با هدف قرار دادن باند +/- 0.50% در حدود صفر برای اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به 10 سال تغییر دادند. آنها قبلاً +/- 0.25٪ در حدود صفر را هدف قرار داده بودند.

در حالی که انتظارات کمی برای تغییر در نرخ سیاستی آنها که در حال حاضر 0.10- است وجود دارد، تغییر دیگری در محدوده هدف بازدهی بلندمدت مورد بحث است.

اسکناس 10 ساله پس از صعود به 0.57 درصد در هفته گذشته، در اطراف مرز بالای 0.50٪ معامله می شود.

USD/JPY پس از رسیدن به سطح پایین 127.22 دیروز به بالای 128.50 بازگشت، سطحی که از ژوئن گذشته مشاهده نشده بود. سایر جفت ارزها تا کنون جلسه سه شنبه را آرام آغاز کرده اند.

سهام APAC سابق ژاپن امروز اکثراً در وضعیت قرمز قرار دارند و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با کاهش بیش از 1 درصدی در یک مرحله پایین تر است. معاملات آتی وال استریت پس از یک تعطیلات آخر هفته طولانی، به شروع آرامی برای جلسه نقدی امروز خود اشاره می کنند.

تولید ناخالص داخلی چین در سه ماهه چهارم سال به 2.9 درصد رسید در حالی که پیش بینی های قبلی 1.6 درصد و 3.9 درصد بود.

سایر داده های چین در همان زمان منتشر شد، با تولید صنعتی برای چاپ سال منتهی به پایان دسامبر 1.3٪ به جای 0.1٪ پیش بینی شده و 2.2٪ قبل.

خرده‌فروشی در همان دوره 1.8- درصد بسیار بالاتر از تخمین‌های 9.0- و 5.9- درصد قبلی بود، اگرچه هنوز منفی است.

به طور کلی، این داده ها توسط بازارها آنطور که پیش بینی می شد بد نبودند، اما همچنان نشان دهنده یک اقتصاد شکننده بود. در اخبار دیگر، جمعیت چین در سال 2022 برای اولین بار از سال 1961 کاهش یافت.

نفت خام امروز با معاملات آتی WTI به زیر 79 دلار بشکه کاهش یافت، در حالی که قرارداد برنت قبل از بهبود هر دو، 84 دلار بشکه بود.

با نگاهی به آینده، پس از داده‌های مشاغل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و کانادا شاهد قرائت‌های CPI خواهند بود. فردا نشست سیاست پولی غیرقابل پیش بینی بانک ژاپن برگزار می شود.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله USD/JPY

تحلیل فنی USD/JPY

USD/JPY سعی کرد از کانال روند نزولی عبور کند، اما شکست خورده و در داخل آن سقوط کرده است. در عین حال به زیر میانگین متحرک ساده 10 و 21 روزه (SMA) رفته است.

هر دو SMA گرادیان های منفی را نشان می دهند، و این ممکن است نشان دهد که حرکت نزولی کوتاه مدت ممکن است در حال تغییر باشد.

پشتیبانی می تواند در پایین ترین سطح قبلی یعنی 127.46 و 126.36 باشد. در سمت بالا، مقاومت ممکن است در نقاط شکست 129.51، 130.40، 130.57، 131،26 و 131.35 باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر




منبع: https://www.dailyfx.com/news/japanese-yen-slides-ahead-of-boj-while-chinese-data-was-digested-where-to-for-usd-jpy-20230117.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج