دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند؟

راه دیگر برای تشخیص دستگاه تصفیه آب اصل (اورجینال) از تقلبی این است که از اصالت فروشنده و فروشگاهی که می خواهیم دستگاه تصفیه آب را از آن خریداری نماییم اطمینان حاصل کنیم یا بهتر بگوییم اطمینان از اینکه دستگاهی که قصد خرید آن را داریم از نظر کیفیت و بهداشتی دارای استاندارد های بالایی هست یا خیر؟ اگر به سطح کربن فعال ، به وسیله میکروسکوپ نگاه کنیم سطحی مثل سنگ پا را مشاهده خواهیم کرد. در این مطلب به معرفی مراحل و فیلترهای تصفیه آب پرداخته و نحوه تعویض آنها را عنوان خواهیم کرد. تمامی مدل های تصفیه آب خانگی آکواجوی دارای فیلترهای کربنی هستند. به هر حال هم میتوان گفت که تصفیه های اولیه در این زمینه برای مقابله با آلودگی های شیمیایی کافی نخواهند بود و همچنان هم فلزات مضر و همچنین نمک های زیان بخش نیز وجود خواهند داشت که از طریق آب آشامیدنی وارد بدن انسان می شوند و در نتیجه مشکلات بسیاری را برای شما فراهم خواهند کرد.

لازم به ذکر است قیمت کلیه فیلترهای تصفیه استخر و جکوزی ایمکس ارائه شده در سایت مجموعه دماتجهیز به روز بوده و تخفیفهای مورد نظر مصرف کنندگان در این قیمتها لحاظ گردیده است؛ به طوری که این قیمتها نیز شامل بخش تضمین بهترین قیمت سایت دماتجهیز میباشد. فیلترهای کربنی به تنهایی برای تصفیه آب ، کافی نیستند و معمولا به همراه سایر فیلترهای تصفیه آب مورد استفاده قرار می گیرند. فیلترهای کربن در دستگاههای تصفیه آب هم در قسمت پیشتصفیه و هم در قسمت پستصفیه مورداستفاده قرار میگیرد. این مقررات حداکثر سطح مجاز را 80 قسمت در میلیارد یا 0.080 میکروگرم در لیتر محدود می کند. سختی آب به مجموعه املاح کلسیم و منیزیم موجود در آب بر حسب میلی گرم در لیتر کربنات کلسیم اطلاق می شود. فیلتر ممبران باعث حذف املاح محلول از جمله پتاسیم ، سدیم ، کلسیم ، کربنات ، نیترات ، کلراید و… مینرال PURITEC MINERAL ساخته شده از کلسیم منیزیم سدیم و بی کربنات است .

بررسی فیلتر تصفیه آب نحوه استفاده از فیلترهای کربنی در کنار سایر فیلترها نکته بسیار مهمی در طراحی یک سیستم تصفیه آب استاندارد و با کیفیت است. سایر فیلترها به دلیل خاصیت پالایندگی بالا، املاح موجود در آب را به خود جذب میکنند که این فرآیند اگرچه باعث ایجاد آبی سبک میشود، اما به هرحال بخش زیادی از املاح مفید موجود در آب نیز از بین میروند. فرایند جذب سطحی کربن با قطر منافذ میکروسکوپی موجود در سطح کربن و میزان گریز مولکولهای آلی از دام این منافذ کنترل می شود. این منافذ میکروسکوپی مانند تله ای برای مولکولهای آلی بزرگ عمل خواهد کرد و همچنین مولکولهای آلی کوچک نیز جذب سطح کربن خواهند شد.

نرخ جذب تابع وزن مولکولی و حجم ملوکولی آن ماده آلی است. از طرفی چون نمیتوان به راحتی از لبه آن آب در لیوان ریخت، روی بدنه این پارچ تصفیه یک شیر آب تعبیه شده است که برای ریختن آب در ظرف استفاده میشود. این خلل و فرج روی سطح کربن فعال باعث می شوند که سطح تماس فیلتر کربن با آب بیشتر شود. کربن فعال که در فرآیند تصفیه آب استفاده می شود، در اثر انجام عملیات حرارتی بر روی موادی که بنیان اصلی آنها کربن است تشکیل می شود و در سطح آن میلیون ها منفذ ، شکاف و حفره ریز میکروسکوپی وجود دارد. ضمنا توجه داشته باشید که اگر از دیجی کالا دستگاه تصفیه آب خانگی خرید اینترنتی کرده باشید ، قطعا به خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب روبن احتیاج پیدا خواهید کرد چون نمایندگی تصفیه آب روبن شرکت تصفیه آسا میباشد و خدمات پس از فروش تصفیه آب خانگی روبن نیز توسط کارشناسان فنی ما انجام میشود .

خرید فیلتر تصفیه آب

در مناطقی که در آب های آن ها سنگ ریزه و غیره بیشتر می باشد عمر مفید این فیلتر ها کم می شود و باید به نسبت سریع تر مثلا هر سه تا شش ماه یکبار تعویض شود. تعویض فیلتر آب شیرین کن فیلتر کربن بلاک پیوریتک به مانند زمان تعویض فیلتر مرحله دوم و سوم سه الی چهار ماه به طول می انجامد . تعویض فیلتر پست کربن ، با فیلتر های بالایی تصفیه آب انجام میشود و معمولا هر شش ماه به تعویض فیلتر تصفیه آب Puritec اسمز معکوس تایوانی میپردازیم . اگر این کار انجام نشود نه تنها آب سالم و تصفیه شده تولید نمی شود بلکه آب آلوده لوله کشی و حتی بدتر آن تولید می شود. این نوع دستگاه ها معمولا بصورت تصفیه آب زیرسینکی تولید می شوند و نیاز به فضای کافی در زیر سینک ظرفشویی شما خواهند داشت. از این رو تصفیه کده برای جلو گیری از این اتقاق نا خوشایند تصمیم گرفته است در کنار خدمات قبلی خود همچون محصولات اورجینال و با کیفیت ، مشاوره رایگان قبل از خرید ، گارانتی کردن کیفیت محصولات خود و خدمات پس از فروش و تنها نگذاشتن شما مشتری های گرامی لیست قیمت واقعی انواع محصولات اور جینال را به شما عزیزان ارائه دهد تا در دام سودجویان و کلاهبرداران گرفتار نشوید.

خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب

ما در وب سایت تعویض فیلتر دات آی آر اقدام به ارائه خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب در تهران و تعویض فیلتر آب شیرین کن در کرج کرده ایم و فیلتر دستگاه آب تصفیه کن خانگی پیوریتک را از بهترین و مرغوب ترین فیلتر تصفیه آب خانگی و با مناسب ترین قیمت فیلتر تصفیه آب قرار میدهیم . ممبران فیلمتک اصل و ممبران تورای فیلم اصل هر کدام برای تعویض فیلتر تصفیه آب پیوریتک مناسب هستند و از قیمت و مبلغ مناسبی هم جهت ارائه خدمات تعویض فیلتر تصفیه آب Puritec بهره مناسبی هم خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب بهره مندند . رضایت شما از خرید از فروشگاه ری کالا انگیزه تمام نشدنی به ما در ارائه مطالب آموزنده و محصولات با کیفیت تر خواهد داد. معنی کلمه پیوریتک به معنای پاکی و پاک کننده است و در شش مرحله فیلتر تصفیه آب آبی پاکیزه و سلامت در اختیار شما همراهان عزیز قرار میدهد .

دستگاه تصفیه آب صنعتی – خرید بهترین دستگاه های تصفیه آب صنعتی و آب شیرین کن، با مناسب ترین قیمت و ضمانت بازگشت 7روزه کالا – با گارانتی از آبین خرید کنید تا از اصل بودن کالا مطمئن باشید. لذا در تمامی جهان پساب خروجی از دستگاه تصفیه آب صنعتی را به درون فاضلاب هدایت می کنند. عموماً ظرفیت دستگاه آب شیرین کن نیمه صنعتی 200 گالن در شبانه روز و 400 گالن در شبانه روز (1700 لیتر در شبانه روز) می باشد. با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی خوشبختانه امروزه بشر به بالاترین سطوح در زمینه تولید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی دست یافته ، تا جایی که در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بعلت کمبود منابع آبهای جاری و زیرزمینی جهت تامین آب شرب ، توسط دستگاه های آب شیرین کن بسیار پیشرفته ، آب شور دریا را به آب شیرین قابل شرب تبدیل نموده و حتی نیاز واحدهای کشاورزی و دامداری روستا نشینان خود را نیز مرتفع کرده اند .

انواع دستگاه تصفیه آب

بسیاری از موارد عنوانشده صرف تولید و بعضاً تکنولوژی تولید ندارد. در همین راستا مجموعه آبگونه با گردآوری انواع دستگاه تصفیه آب خانگی تولید شده توسط بهترین و معروف ترین برندهای سازنده در دنیا و مشاوره رایگان جهت انتخاب بهترین ها ، همواره در جهت سلامتی شما و خانواده عزیزتان خدمتگزار بوده است . این برند از روش اسمز معکوس بهره می گیرد و دستگاه های آن از نوع زیر سینکی می باشد اما مدل های رومیزی هوشمند را نیز طراحی و تولید کرده است.

املاح موجود در آب موجب بالا رفتن سختی آب می شوند. با اتکا به یک یا چند معیار ساده در بالا با تعویض زودهنگام فیلتر میتوانید از افزایش هزینهها جلوگیری کنید. فیلتر اینلاین و ساده چیست؟ در این نوع تصفیه شما می توانید از یک توری ساده جهت تصفیه خرده سنگ های درشت تا یک فیلتر سرامیکی با ساختار کاملاً پیچیده برای تصفیه ارگانیسم های بیماری زای بسیار ریز استفاده کنید. اگر قصد خرید چنین دستگاهی را برای منزل خود دارید ، با توجه به انواع مختلف آن قطعاً سردرگم خواهید شد و نمی دانید که کدام دستگاه برای استفاده شما مناسب تر است؟ وظیفه این این قطعه خاموش کردن پمپ در صورت قطعی آب است. همچنین فضای بسیار کمتری را درون کابینت اشغال می کنند که علت آن عدم وجود پمپ ،آداپتور ،مخزن ،فیلتر ممبران و سایر تجهیزات و قطعات دستگاه های تصفیه آب RO است .

هزینه آن پایین است: دستگاههای تصفیه آب UF دارای هزینه بسیار پایینتری است. دسترسی به آب تمیز، سالم و مطمئن برای مصرف خانگی بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود. سالم بودن این آب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و مصرف آبهای آلوده میتواند سلامتی انسانها را به مخاطره بیاندازد . انرژی مصرفی براساس نوع روش نمک زداییی و همچنین نوع نمک میتواند متفاوت باشد. وظیفه حذف املاح نمک ویروس و باکتری را بر عهده دارد. پمپ های تصفیه استخری را معمولا بر اساس توان و سایز اتصالات ورودی و خروجی آن ها تقسیم بندی می کنند . در ردیف سیلیس بالاتر سایز سیلیس کم تر از 1 میلی متر خواهد بود (دانه ریز) یعنی قطری بین 0.8 تا 0.2 میلی متر دارد. با توجه حجم و ظرفیت فیلتر شنی و همچنین مقدار دبی پمپ انتقال آب و سرعت خطی سایز لوله کشی شیر آلات آن محاسبه می گردد.

فیلتر اینلاین و ساده چیست؟

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج