دقیقاً چگونه قیمت را در نمودارهای تمیز تجزیه و تحلیل می کنم » تجارت در بازار را بیاموزید


نمودار اکتون قیمتتجارت بسیار بیشتر از باز کردن نمودارهای خود و جستجوی سیگنال ورودی است. در واقع، (این را به کسی نگویید) یک معامله گر قیمت خوب می داند که چگونه نمودارهای خود را به خوبی تنظیم و تجزیه و تحلیل کند که حتی ممکن است برای ورود به معامله نیازی به “الگوی” یا “سیگنال” قیمت اکشن نداشته باشد. در واقع، سوگیری بازار اساسی، که با ساختار بازار، یعنی روند، سطوح افقی کلیدی و غیره تعریف می‌شود، اغلب می‌تواند سرنخ‌های کافی برای شناسایی یک ورودی بالقوه در اختیار ما قرار دهد. از این رو، یادگیری شناسایی و ترسیم این قطعات از «پازل» تحلیل تکنیکال، بسیار بسیار مهم است.

در درس امروز، اساساً قصد دارم نحوه انجام تجزیه و تحلیل نمودار روزانه و هفتگی خود را که می توانید در نظرات بازار من مشاهده کنید، به شما آموزش دهم. قطعات اصلی این پازل عبارتند از: نمودارهای قیمت سیاه و سفید تمیز، سطوح کلیدی، روندها، عملکرد قیمت، سوگیری بازار و سیگنال ها. در نتیجه، این چیزها تمرکز اصلی من در هنگام انجام تجزیه و تحلیل و نظرات بازار هستند، زیرا یادگیری نحوه ترسیم درست یک بازار برای درک نحوه تجارت صحیح با عملکرد قیمت بسیار مهم است.

چرا از نمودارهای “پاک” و نحوه تنظیم آنها استفاده می کنم

نمودارهای تمیز یا نمودارهای بدون اندیکاتور، ستون فقرات تحلیل تکنیکال و رویکرد اقدام قیمتی من هستند. اگر هنوز نمی‌دانید چرا نمودارهای قیمتی تمیز و برهنه را ترجیح می‌دهم، مقاله من در مورد اینکه چرا اندیکاتورها معاملات شما را نابود می‌کنند را بررسی کنید. کافی است بگویم، من با یک فلسفه تجارت ساده، کمتر است، و به دلایل بسیار بسیار خوب، که اغلب در مورد آنها نوشته ام، مشترک هستم.

اگر هنوز از نمودارهای قیمت تمیز و بدون نشانگر استفاده نمی کنید، من یک آموزش عالی در مورد نحوه تنظیم نمودارهای خود در اینجا دارم که حتماً باید بررسی کنید. همچنین می‌توانید پلتفرم معاملاتی متاتریدر را که ما استفاده می‌کنیم، از اینجا دانلود کنید.

در اینجا یک راه ساده برای تنظیم درست نمودارها وجود دارد:

ابتدا بر روی نمودار کلیک راست کرده و سپس گزینه “properties” را در پایین منوی پاپ آپ انتخاب کنید. پس از انجام این کار، صفحه زیر را برای گزینه های نمودار مشاهده خواهید کرد. ابتدا رنگ ها و سایر گزینه ها را در این تصویر تنظیم کنید:

چارت های تمیز

در مرحله بعد، “common” را انتخاب کرده و گزینه ها را به صورت زیر تنظیم می کنید:

چارت های تمیز 2

این یک نمای کلی از نحوه تنظیم سریع نمودارهای کندل استیک دقیقاً همانطور که من هستند است. به یاد داشته باشید، دلیلی وجود دارد که من آنها را به این سادگی تنظیم کردم. زیرا ساده در معاملات بهتر است و سعی می کنیم متغیرهایی را که ممکن است ما را گیج کنند یا باعث شک، ترس و غیره شوند حذف کنیم.

چگونه نمودارهای قیمت تمیز را تجزیه و تحلیل کنم

هنگام نوشتن نظرات بازار اعضای هفتگی خود، اولین کاری که انجام می‌دهم این است که نمودار هفتگی را کوچک‌نمایی کنم، زیرا می‌خواهم دید پرنده‌ای از بالا به پایین را داشته باشم، این به من ایده خوبی از آنچه اتفاق افتاده است و چگونه ممکن است بر روی آن تأثیر بگذارد، می‌دهد. در حال حاضر اتفاق می افتد.

در نمودار زیر، توجه کنید که من به نمای هفتگی نمودارهای طلایی فعلی کوچک شده ام. واضح ترین سطوح کلیدی حمایت و مقاومت را مشخص کرده ام. توجه داشته باشید، اغلب این سطوح از حمایت به مقاومت یا برعکس تغییر می کنند، زیرا قیمت به بالا یا پایین می رود:

کلینچارتس هفتگی

در تصویر نمودار زیر، توجه کنید که من کوچک‌نمایی کرده‌ام، بنابراین به دنبال ارزش داده‌های سال گذشته در نمودارهای روزانه هستم. این به من زمان زیادی می دهد تا ببینم سطوح و روندهای سال قبل و همچنین عملکرد قیمت چگونه ما را به نقطه فعلی رساندند. آنچه را که من در زیر در نمودار ترسیم کرده‌ام خواهید دید، اینها سطوحی هستند که من به عنوان مرتبط‌ترین آنها می‌بینم و همچنین حوزه‌های تثبیت و روند روند قیمت، اینها اولین چیزهایی هستند که هنگام انجام قیمت خود به دنبال آن هستم. تحلیل عمل …

کلینچارت 3

در نمودار بعدی، ما کمی بیشتر زوم کرده ایم، اما متوجه خواهید شد که همان سطوح وجود دارد. ما در اینجا می خواهیم چیزها را کمی بیشتر تشریح کنیم.

ابتدا به نوار دم صعودی در سمت چپ نمودار توجه کنید، این به وضوح یک نقطه عطف مهم از پایین به بالا بود، بنابراین یک سطح افقی را در پایین آن میله ترسیم خواهیم کرد. اگر قیمت دوباره به آن کاهش یابد، این سطح یک بار دیگر مرتبط خواهد بود. سپس، قیمت اعلانات برای تقریباً دو ماه، قبل از تجزیه و خارج شدن از آن، وارد یک دوره تثبیت جانبی شد. با این حال، پس از شکست، قیمت به آرامی بالاتر رفت و سپس یک نوار پین نزولی در منطقه 1237.00 تشکیل داد. سطح مقاومتی که قبلاً در نمودار مشخص کرده بودیم. در حال حاضر، در حالی که این می تواند یک نوار پین “ضد روند” در نظر گرفته شود، که معمولاً آن را دوست ندارم، زیرا در سطح مهمی بود که قبلاً در نمودار داشتیم، و یک هدف واضح در زیر در سطح شکست قبلی وجود داشت. در منطقه 1212.00، معامله گران آگاه قیمت می توانستند یک تجارت کوتاه مدت را با هدف حرکت به آن سطح در نظر بگیرند. توجه: منطقه 1212.00 یا واقعاً 1215.00 – 1205.00 یک منطقه حمایتی بسیار قوی به دلیل شکست قبلی بود و من به دنبال عقب نشینی طولانی مدت به آن منطقه پس از شکست صعودی بودم.

چارت های تمیز4

در نمودار بعدی، ما به این نگاه می‌کنیم که چگونه وقتی یک بازار نوسان می‌کند، یک سطح را پشت سر می‌گذارد، و سپس آن سطوح را برای عقب نشینی برای معامله در راستای حرکت موجود مشاهده می‌کنیم.

به مناطقی که «مواظب عقب‌نشینی‌ها» علامت‌گذاری شده‌اند، توجه کنید، ما باید منتظر بودیم که قیمت پس از شکستن بالاتر از آن‌ها به این سطوح بازگردد، تا طولانی شویم و مطابق با حرکت صعودی که به وضوح در حال توسعه بود، معامله کنیم. در حالت ایده‌آل، پس از بازگشت قیمت به آن، سیگنال اقدام قیمت در این سطوح دریافت می‌کنیم، اما این همیشه ضروری نیست، همانطور که در مورد آن نوشته‌ام، گاهی اوقات تنها چیزی که نیاز دارید یک سطح و یک روند برای یک ورودی است، TLS من را ببینید. مقاله برای بیشتر…

نمودارهای تمیز 5

در نهایت، ما به جدیدترین اقدام قیمت نمودار روزانه طلا زوم کرده ایم.

از این نمودار، ما می توانیم چند سیگنال ورودی بالقوه را ببینیم که پس از عقب نشینی به منطقه 1212.00 و 1237 تشکیل شده اند. مجدداً، ما قبلاً این سطوح را در نمودارهای خود علامت گذاری کرده بودیم و منتظر بودیم که اگر قیمت به آنها بازگردد، “حمله” کنیم. در حال حاضر، از زمان نوشتن این مقاله، قیمت دقیقاً زیر ناحیه مقاومت کلیدی نزدیک به منطقه 1305 تا 1295 در نوسان است.

چارت های تمیز 6

نتیجه

من همیشه به تحلیل بازار از بالا، پایین فکر می کنم. این بدان معناست که شما می‌خواهید با طولانی‌ترین بازه زمانی شروع کنید، کوچک‌نمایی کنید، و سپس به تدریج بازه زمانی را کوتاه کرده و نزدیک‌تر کنید. درک بیشتر در زمینه طولانی مدت. به تحلیل بازار هفتگی و روزانه خود مانند خواندن کتاب فکر کنید. برای اینکه بفهمید در صفحه 100 چه اتفاقی می افتد، باید صفحات 1-99 را خوانده و درک کنید. در معاملات واقعاً تفاوتی ندارد. شما باید یک روایت در ذهن خود از بازاری که در حال تجزیه و تحلیل هستید بسازید، و این کار را با نگاه کردن به گذشته، ترسیم سطوح، تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت و سپس همراهی با بازار هر روز در پایان، تنظیم سطوح یا اضافه کردن انجام می دهید. اخبار در صورت لزوم

هنگامی که این کار را به طور منظم شروع کنید، شروع به تبدیل شدن به روال معاملاتی قیمت اکشن شما می کند و در نهایت به یک عادت تبدیل می شود. به زودی، کاملاً از آن لذت خواهید برد، زیرا بیایید با آن روبرو شویم، همگام شدن با بازارها سرگرم کننده است (اگر به هر حال شما هم مثل من یک مبتدی تجاری هستید). بنابراین، از آن لذت ببرید، اما همچنین متوجه باشید که کاری که انجام می‌دهید هماهنگی با بازار و قیمت آن است، و اگر می‌خواهید فرصتی برای یادگیری تجارت حرفه‌ای داشته باشید، واقعاً لازم است.

لطفا نظر خود را در مورد این درس در زیر بنویسید…

اگر شما هر گونه سوال، لطفا با من در اینجا تماس بگیرید.

چاپ دوستانه، PDF و ایمیل

دوره بازرگانی حرفه ای نیل فولر
کارگزار ترجیحی 2020 v1


منبع: https://www.learntotradethemarket.com/forex-trading-strategies/how-analyze-price-action-clean-charts

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج