دلار استرالیا پس از افزایش RBA 0.25٪ همانطور که انتظار می رفت خمیازه کشید. کجا برای AUD/USD؟


دلار استرالیا، AUD/USD، RBA، CPI، ASX 200، فدرال رزرو – نقاط صحبت

  • RBA برای سومین ماه متوالی با 0.25 درصد افزایش به 3.10 درصد رسید.
  • AUD/USD با توجه به اخبار بسیار اندکی تقویت شد، اما همچنان تحت کنترل است
  • RBA تورم را به سمت شمال می بیند اما معتقد است که موقتی است

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

دلار استرالیا در نهایت پس از اینکه بانک مرکزی استرالیا (RBA) هدف نرخ نقدی را 25 واحد پایه (bps) افزایش داد، همانطور که پیش بینی می شد از 2.85 به 3.10 درصد افزایش یافت.

این امر مجموع انقباض سیاست پولی برای این چرخه را از ماه می به 300 واحد در ثانیه می رساند. با ورود به جلسه، بازار تا حدودی بلاتکلیف بود و 16 bps قیمت گذاری شده توسط بازار آتی بود. اکثر پاسخ دهندگان به نظرسنجی بلومبرگ افزایش 25 bps را پیش بینی کردند.

برخی از بخش‌های بازار به دنبال افزایش 15 واحدی بالقوه بودند تا یک رقم گرد خوب 3.00 درصدی برای نرخ نقدی ایجاد کنند. RBA قبلاً اعلام کرده بود که نگران این نیست که نرخ یک عدد گرد باشد.

پس‌زمینه داخلی حرکت امروز بانک پس از سیگنال‌های متفاوتی که از گیج‌سنج‌های تورم می‌آید تا حدودی تیره و تار شده است.

برای اولین بار، اداره آمار استرالیا (ABS) یک رقم ماهانه CPI را در هفته گذشته منتشر کرد. دو نسخه از این دست بین ارقام سه ماهه وجود خواهد داشت. این چاپ ها 62 تا 73 درصد از سبد وزنی سه ماهه را پوشش خواهند داد. جزئیات بیشتر قابل مطالعه است اینجا.

قرائت رسمی CPI برای باند هدف RBA 2-3٪ به عنوان عدد سه ماهه باقی خواهد ماند. چاپ ماهانه CPI از چهارشنبه گذشته، تورم سالانه 6.9 درصدی را در ماه اکتبر نشان داد که بسیار کمتر از پیش بینی های 7.6 درصدی بود.

این بر خلاف تورم سه ماهه سوم است که به جای 7.0 درصد پیش‌بینی شده و 6.1 درصد پیش‌بینی شده، 7.3 درصد سال به سال تا پایان اکتبر، شتاب در فشار قیمت‌ها خوانده شده است.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

نحوه معامله AUD/USD

یکی از مولفه‌های جالب در بیانیه سیاست پولی (MPS) امروز این بود که CPI ماهانه بسیار بالا ذکر شده و ذکر شده است.

این بانک اظهار داشت که انتظار دارند تورم در پایان سال جاری به 8 درصد برسد. آنها همچنین دیدگاه تا حدودی متعصب خود را که تورم بالای فعلی موقتی است، تکرار کردند.

تصمیم امروز آخرین تصمیم RBA تا فوریه سال آینده است و این تنظیمات ممکن است تحت تأثیر فاصله طولانی بین جلسات قرار گرفته باشد.

سه ساعت قبل از تغییر نرخ ها، ABS ارقام حساب جاری را منتشر کرد که برای اولین بار از سه ماهه اول سال 2019، کسری -2.3 میلیارد دلار استرالیا را نشان داد.

مازاد تجاری سالم با یک رکورد کسری درآمد خنثی شده است که عمدتاً به سود سهام پرداختی معدنچیان به نهادهای خارج از کشور نسبت داده شده است.

دلار استرالیا اخیراً تحت تأثیر تحولات بین المللی قرار گرفته است. واکنش بازار به اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در هفته گذشته، ارزش ارز را افزایش داد.

یک شبه، تصورات جدی فدرال رزرو در مورد افزایش نرخ بهره، شاهد معکوس شدن شانس در بسیاری از طبقات دارایی با افت AUD/USD در این فرآیند بود.

با نگاهی به آینده، جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در 14 دسامبر می تواند محرکی مهم برای AUD/USD باشد. در این میان، به نظر می‌رسد که اظهارنظر فدرال رزرو ممکن است کانون چرخش بازار در چندین بازار باشد.

بیانیه کامل RBA قابل خواندن است اینجا.

نمودار AUD/USD

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

برای تماس با دانیل، از بخش نظرات زیر استفاده کنید یا @DanMcCathyFX در توییتر




منبع: https://www.dailyfx.com/news/australian-dollar-yawned-after-rba-hike-by-0-25-as-expected-where-to-for-aud-usd-20221206.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج