دلار در برابر ین و فرانک سوئیس سقوط کرد زیرا معامله گران چشم انداز چین را وزن می کنند

این همچنین ممکن است ترس از سویه‌های جدید کووید را افزایش دهد که می‌تواند یک بار دیگر بهبود جهانی را مختل کند.»

در برابر سبدی از ارزها، 0.23 درصد کاهش یافت و به 104.100 رسید که در جلسه قبل 0.18 درصد صعود کرد.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

کریگ ارلام، تحلیلگر بازار در پلتفرم ارزی Oanda گفت: «به نظر می رسد که ما در حالت دریفت هستیم و منتظر شروع سالی هستیم که معامله گران بازگردند و بتوانیم آخرین افکار را از سیاست گذاران و به روزترین داده ها دریافت کنیم. .

واشنگتن/لندن (رویترز) – دلار روز پنجشنبه پس از افزایش در جلسه قبل کاهش یافت و سرمایه‌گذاران در پایان سال در حالی که خوش‌بینی اولیه نسبت به بازگشایی چین از بین رفتند، در آستانه سقوط قرار گرفتند.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در بانک TIAA می‌گوید: «به نظر من چین یکی از کلیدهای سال 2023 و اتفاقی که برای اقتصاد جهانی می‌افتد است.

پس از رسیدن به بالاترین سطح یک هفته‌ای در برابر ین در روز چهارشنبه، که شاهد رسیدن دلار به 134.40 بود، دلار در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح خود در برابر ین رسید. دلار آخرین بار با 1.050 درصد کاهش در برابر ین به 133.065 رسید.

سرمایه گذاران در حال ارزیابی تأثیر کاهش سریع قوانین سختگیرانه کووید-19 چین با افزایش آلودگی های جدید هستند.

گافنی اضافه کرد که بازارها در طول تاریخ شاهد نوسانات افزایش یافته در پایان سال بودند زیرا حجم معاملات بسیار کم است.

قیمت فراساحلی در برابر دلار آمریکا 0.23 درصد کاهش یافت و به 6.9788 دلار رسید.

پوند پس از افت 0.11 درصدی در روز گذشته، با 0.1 درصد افزایش به 1.20290 دلار رسید. در اوایل جلسه تا 1.206 دلار صعود کرد اما برخی از سودهای خود را از دست داد.

آخرین 0.28٪ در برابر دلار 0.676 دلار بود، در حالی که آخرین 0.55٪ در برابر دلار در 0.634 دلار افزایش یافت.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollar-steadies-as-optimism-over-china-reopening-turns-to-caution-2970862به دنبال حذف قانون قرنطینه خود از سوی چین برای مسافران ورودی از 8 ژانویه، ایالات متحده، ژاپن، هند و سایر کشورها اعلام کردند که برای مسافرانی از چین نیاز به آزمایش کووید دارند.

یورو پس از افت 0.27 درصدی در روز چهارشنبه، با 0.3 درصد افزایش به 1.064 دلار رسید.

دلار همچنین در برابر فرانک سوئیس به 0.9208 سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از 31 مارس است.

توسط هانا لنگ و هری رابرتسون

اما تحلیلگران نسبت به خواندن بیش از حد تغییرات قیمت در بحبوحه حجم معاملات کم با نزدیک شدن بازارها به سال جدید هشدار دادند.

او گفت: «اگر آنها بتوانند از کندی‌های چشمگیری که ما شاهد آن بوده‌ایم بازگردند، این به رشد کلی در مقیاس جهانی کمک می‌کند، اما از سوی دیگر، می‌تواند منجر به تقاضای انرژی بیشتر شود و تقاضای بیشتر به معنای قیمت‌های بالاتر باشد». .

زمانی که به پایان سال می‌رویم، معمولاً می‌توانید در روزهای آخر نوسانات زیادی داشته باشید، زیرا برخی از وجوه در حال برداشت زیان یا انجام برخی حرکت‌ها هستند، و حتی یک صندوق می‌تواند شروع به حرکت در بازارها کند، زمانی که به این میزان است. نازک،” او گفت.

ویشنو واراتان، رئیس اقتصاد و استراتژی بانک میزوهو، گفت: بسیاری از کشورها که یک لایه آزمایش اضافی را برای مسافرانی که از چین می‌آیند، بازتاب از سرگیری سفر در بحبوحه شیوع این بیماری در چین نشان می‌دهند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج