راند آفریقای جنوبی بهای بحران انرژی کشور را می پردازد توسط بلومبرگ

معاوضه های پیش فرض اعتباری Eskom Holdings SOC Ltd. با ارزان ترین قیمت در حدود هشت ماه گذشته معامله می شود. این پیش بینی است که آفریقای جنوبی دو سوم از بدهی Eskom را در اواخر سال جاری در اختیار بگیرد، توافقی که ممکن است در بودجه سالانه در 22 فوریه اعلام شود.

(بلومبرگ) – حق بیمه ریسک Eskom برای راند آفریقای جنوبی کاملاً قوی است.

پارکومنکو گفت: «این می تواند یک گام مثبت باشد. اما اکنون سوال این است که چه کسی خواهد بود؟ سپس، با وزارت منابع معدنی و انرژی چه اتفاقی می‌افتد و آیا رامافوزا گود منتاشه را از سرپرستی این بخش برکنار می‌کند؟»

او گفت: “طبق برآوردهای ما، این جفت فضا برای فروش تقریباً 5٪ با بقیه برابر خواهد بود.” این معادل ~16.90/95 از سطوح فعلی ~17.80 است.”

بر اساس محاسبات بلومبرگ، شرکت برق دولتی برای 13 ماه متوالی قطع برق را اعمال کرده است. رامافوسا برای اینکه دولت بتواند واکنش خود به بحران انرژی را تسریع بخشد، وضعیت فاجعه‌باری اعلام کرد و گفت که وزیری را در دفتر خود منصوب خواهد کرد که بر تقویت منبع برق تمرکز کند.

او گفت: «اگر بحران بدتر شود – سناریویی که نمی‌توان آن را رد کرد – بازار باید ریسک بیشتری را به همراه داشته باشد. “وخامت شدیدتر احتمالاً شاهد آزمایش بالای سه گانه در ~ 18.50 خواهد بود که همه چیز برابر است.”


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/south-africas-rand-pays-price-for-nations-energy-crisis-3000216پارخومنکو گفت که اعتماد بازار پایین است زیرا واکنش سیریل رامافوسا رئیس جمهور به بحران جاری کند بوده است، در حالی که برخی از تعهدات برای رسیدگی به وضعیت به اندازه کافی برآورده نشده است. او گفت که تغییر مسیر با سرمایه گذاران باعث تقویت ارز می شود.

واحد پول صنعتی ترین اقتصاد آفریقا به سمت چهارمین ضرر هفتگی در برابر دلار پیش می رود که طولانی ترین روند از زمان فروش در بازارهای نوظهور در ماه اکتبر است. این بار کم کاری مختص آفریقای جنوبی است. راند در حال حاضر 4.1 درصد در سال جاری کاهش یافته است، در حالی که اکثر همتایان آن قوی تر هستند، با افزایش سود شیلی بیش از 6 درصد.



داریا پارکومنکو، استراتژیست FX در RBC Capital Markets در یادداشتی به مشتریان گفت: از ابتدای سال، رند یکی از بدترین عملکردها در EM بوده است. ما فکر می‌کنیم که یک محرک کلیدی در این امر، راند دارای حق بیمه ریسک برای بدتر شدن وضعیت برق بوده است.»

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج