راهبرد مرد حلق آویز. تجربه من از استفاده! – تجزیه و تحلیل و پیش بینی ها – 25 فوریه 2023

اکثر معامله گران موافق هستند که چیزهای کمی وجود دارد که لذت بخش تر از سواری ثابت باشد روند تمام راه به بالا متأسفانه، همانطور که ضرب المثل قدیمی می گوید، “همه چیزهای خوب باید به پایان برسد”. این امر به ویژه در معاملات صادق است، به همین دلیل است که درک اینکه چه زمانی حرکت به سمت نزولی احتمالاً ظاهر می شود و نحوه مدیریت ریسک بر این اساس ضروری است. در این مقاله با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که الگوی معکوس شمعدان مرد آویزان چیست و چگونه آن را معامله کنید.

مرد حلق آویز چیست؟

مرحله 3: از شاخص های پشتیبانی استفاده کنید

مرحله 1: روند بلند مدت را شناسایی کنید

با استفاده از نمودار زمانی کوتاهتر (نمودار 4 ساعته)، نقطه ورود ایده آل را شناسایی کنید. ساختار شمع مرد آویزان سیگنالی برای یک معامله کوتاه به ما می دهد.

آیا نسبت فامیلی استحکام – قدرت فهرست مطالب تایید کنید که بازار چرخیده و اکنون در یک روند نزولی قرار گرفته است؟ آیا خط 20 SMA از خط 50 SMA عبور کرده است؟ آیا شمعدان مرد آویزان نزدیک به بالای روند صعودی کوتاه مدت ظاهر می شود؟ آیا سطح فیبوناچی اصلاحی مربوطه نزدیک است؟

شمع مرد آویزان (که نام مناسبی دارد) یک شکل شمعدانی است که افزایش شدید فشار فروش را در اوج یک روند صعودی موجود نشان می دهد. این به طور کلی توسط بسیاری از فعالان بازار انجام می شود که معتقدند بازار به بالاترین سطح خود رسیده است و در نتیجه “خرس ها” بر “گاو نر” برتری دارند. این را می توان در مشاهده کرد GBPUSD نمودار زیر که در آن مشخص است که شمع قرمز در بالای روند صعودی در نتیجه فشار فروش انبوه ظاهر می شود.

پوند/دلار شمعدان HANGING MAN

ویژگی های شمع مرد آویزان

شمع مرد آویزان با داشتن بدن واقعی کوچک، سایه بالایی کم یا بدون سایه (فتیله) و سایه پایین حداقل دو برابر طول بدن مشخص می شود.

  1. روند رو به بالا: مرد حلق آویز را تنها زمانی می توان به عنوان چنین تشخیص داد که در بالای یک روند صعودی شکل گرفته باشد.
  2. سطح باز شدن: شمع مرد آویزان می تواند شمع سبز (بالشی) یا شمع قرمز (نزولی) باشد، اگرچه شمع نزولی نشانه بهتری از تضعیف بازار است.
  3. سایه بالایی: سایه بالایی کوچک نشان می دهد که قبل از افت قابل توجه قیمت، تلاشی برای حفظ روند صعودی فعلی صورت گرفته است. پوند استرلینگ
  4. سایه پایین بلند: این احتمالاً یکی از دقیق‌ترین مشاهدات روی شمع است، که فروش قابل توجهی را قبل از اینکه گاوها تلاش کنند کمی زمین را به دست بیاورند را به تصویر می‌کشد و قیمت بسته شدن را مجبور می‌کند تا حدودی به سطوح افتتاحیه نزدیک‌تر شود، اما همچنان برای دوره کاهش پیدا کند.
  5. سطح بسته شدن: در این مورد سطح بسته شدن زیر سطح باز بود و بنابراین تأیید می کند که این مرد آویزان نزولی است. شمع.

شناسایی سیگنال های بازرگانی شمعدان آویزان

مرحله 4: معامله خود را انجام دهید

مهم است که شکل شمع مرد آویزان را در رابطه با روند بلند مدت مشاهده کنید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از آن است تجزیه و تحلیل چند چارچوب زمانی. با مشاهده بازار با استفاده از نمودار بازه زمانی طولانی تری مانند بازه زمانی روزانه یا هفتگی شروع کنید تا جهتی را که بازار در بلندمدت به آن تمایل دارد مشاهده کنید. سپس، با استفاده از نمودار زمانی کوچکتر (4 ساعت یا 2 ساعت) بزرگنمایی کنید تا نقطه ورود ایده آل برای تجارت خود را تجزیه و تحلیل کنید.

زمانی که وارد معامله می شوید، همیشه بهتر است حداقل نسبت ریسک به پاداش 1:2 داشته باشید. نصف چیزی را که قصد به دست آوردن آن را دارید به خطر می اندازید. این به این معنی است که فاصله سطح ورودی شما تا سطح سود برداشت باید دو برابر فاصله سطح ورودی شما تا سطح استاپ ضرر باشد.

با اشتراک در مورد معاملات پرایس اکشن و سایر موضوعات مرتبط با معاملات بیشتر بیاموزید کانال ما


منبع: https://www.mql5.com/en/blogs/post/751949

به دنبال یک نقطه ورودی در پایین شمعدان مرد آویزان باشید. اگر دیدگاه نزولی شما از بازار درست باشد، شاهد کاهش قیمت بعدی خواهید بود که نشانه ای برای انجام معاملات کوتاه مدت به شما ارائه می دهد.

مرحله 5: چه زمانی از تجارت خارج شویم؟

شمعدان مرد آویزان را می توان برای شناسایی یک تجارت کوتاه (نمای نزولی از بازار) استفاده کرد زیرا سایه بلند نشان دهنده فروش انبوه است. آزمایش واقعی مشروعیت شمعدان مرد آویزان اغلب در فعالیت های بعدی در نمودار آشکار می شود. اگر کندل زیر بیشتر به سمت پایین حرکت کند و زیر خط روند صعودی کوتاه مدت شکسته شود، این می تواند به عنوان ادامه روند نزولی بلند مدت دیده شود. یکی دیگر از سطوح ورودی احتمالی می تواند وارد شدن به تجارت پس از عبور بازار از پایین ترین سطح شمع مرد آویزان باشد.

تجارت مرد حلق آویز؟

نمودار را در بازه زمانی طولانی تری (شاید نمودار روزانه) مشاهده کنید تا از جهتی که بازار در حال حرکت است، ایده بگیرید. شما نمی خواهید معامله ای را در جهت مخالف روند بلندمدت قرار دهید.

مرحله 2: نقطه ورود ایده آل خود را مشخص کنید

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج