راهنمای رویداد: به‌روزرسانی‌های تورم بریتانیا برای مارس 2023

در این سناریو، فرصت‌های کوتاه پوند را باید بیشتر با GBP/AUD بررسی کرد، و احتمالاً با GBP/CAD اگر CPI کانادا داغ شود.

نرخ تورم بریتانیا بیش از حد انتظار کاهش یافت زیرا سرفصل CPI خوانده شده از 10.5 درصد سالانه در دسامبر به 10.1 درصد سالانه در ژانویه کاهش یافت. GBP تقریباً بین 0.50٪ تا 1.10٪ در برابر بزرگان قبل از رسیدن به انتهای جلسه کاهش یافت.

همپوشانی از جفت GBP: نمودار 1 ساعته فارکس

در آن زمان است که ما آخرین دور PMI جهانی فلش را دریافت می کنیم، که آخرین تصویر از روند قیمت ها و داده های اشتغال را به ما می دهد.

کاهش انتظارات احتمالاً به دلیل اخیر تقویت شده است داده های نظرسنجی PMI تولید بریتانیا، که نشان دهنده کاهش بیشتر هزینه های ورودی و قیمت های فروش بود.

اگر پوند پیش از رویداد تورمی بریتانیا افزایش یابد، احتمال یک حرکت نزولی قوی افزایش می‌یابد، یک سناریوی احتمالی اگر احساسات ریسک گسترده مثبت شود و/یا به‌روزرسانی‌های داده‌های اشتغال بریتانیا در روز سه‌شنبه، استرلینگ را بالاتر می‌برد.

اما با توجه به پاسخ های نظرسنجی PMI خدمات برای ماه مارس، قیمت ها در بخش خدمات به طور سرسختانه بالا باقی می مانند، که سطح عدم اطمینان را با داده های آینده افزایش می دهد.

انتشارات قبلی و تأثیر محیط ریسک بر پوند بریتانیا

22 مارس 2023

پوشش جفت GBP: نمودار 1 ساعته فارکس

اقدام / نتایج:

تا زمانی که شاهد شگفتی‌های بزرگ با به‌روزرسانی‌های تورم جهانی نباشیم، احتمالاً تا جمعه (به استثنای هرگونه غافلگیری بزرگ) ممکن است نظر بازار جهت‌گیری گسترده‌ای را ببینیم.

محیط ریسک و رفتارهای بین بازاری:

سناریوی جایگزین:

19 آوریل 2023، چهارشنبه: 6:00 صبح به وقت گرینویچ، 7:00 صبح لندن، 2:00 صبح نیویورک، 3:00 بعد از ظهر توکیو

انتظارات:

اقدام / نتایج:

مجدداً، در شرایط فعلی، کاهش تورم به معنای فشار کمتری برای بانک انگلستان برای ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی است، یا حداقل، خطر BOE نسبت به سیاست‌های سخت‌گیرانه را کاهش می‌دهد.

محیط ریسک و رفتارهای بین بازاری:

در این طیف از سناریوها، کار بیشتری روی GBP/JPY و GBP/NZD انجام دهید تا فرصت‌های بالقوه طولانی استرلینگ را پیدا کنید.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-gbp-uk-inflation-preview-2023-04-17

عملکرد قیمت بین بازار و احساسات ریسک گسترده در این هفته متفاوت بود. معامله گران با احتیاط شروع کردند، اما به سرعت خود را با بالاتر از حد انتظار CPI از لفاظی های فدرال رزرو آمریکا/شاهین تطبیق دادند. داستان‌های دارایی منفرد نیز در رفتار نسبی غیرعادی هفته نقش داشتند.

احتمالات سناریوی ریسک پیش رو:

اگر پوند انگلیس جلوتر از رویداد تورمی بریتانیا سقوط کند، احتمال یک واکنش صعودی قوی بیشتر می‌شود. این یک سناریوی احتمالی است که اگر احساسات ریسک گسترده در روز سه‌شنبه منفی شود و/یا به‌روزرسانی‌های داده‌های اشتغال بریتانیا در روز سه‌شنبه ناامید شود و استرلینگ را قبل از به‌روزرسانی تورم پایین بیاورد.

ما آخرین به روز رسانی تورم بریتانیا را در روز چهارشنبه دریافت خواهیم کرد، که اغلب یک محرک بازار برای پوند انگلیس است. قبل از جمع آوری آخرین ایده تجاری خود در مورد استرلینگ، تمام داده های مهمی را که باید در نظر بگیرید، بررسی کنید!

رویداد در کانون:

سناریوی پایه:

پوند انگلیس تقریباً بین 0.05٪ تا 0.50٪ در برابر شرکت های بزرگ در این رویداد جهش کرد، یک واکنش نسبتاً ملایم، احتمالاً به دلیل سود سریع معامله گران یا تغییر موقعیت برای بیانیه بانک انگلستان که قرار بود فقط یک روز بعد منتشر شود.

به روز رسانی تورم بریتانیا: قیمت های مصرف کننده، قیمت های تولید کننده

چه زمانی منتشر خواهد شد:

CPI سرفصل بریتانیا از 10.1% به 10.4% نسبت به سال قبل در فوریه در مقایسه با کاهش تخمینی به 9.9% افزایش یافت، CPI اصلی بریتانیا از 5.8% به 6.2% نسبت به سال قبل در فوریه در مقابل کاهش تخمینی به 5.7%

همپوشانی از جفت GBP: نمودار 1 ساعته فارکس

نرخ سالانه CPI انگلستان: 10.2% پیش بینی سالانه در مقابل 10.4% سال قبل
نرخ ماهانه CPI انگلستان: 0.3% پیش‌بینی m/m در مقابل 1.1% m/m پیش‌بینی قبلی
نرخ سالانه CPI اصلی انگلستان: 6.0% پیش بینی سالانه در مقابل 6.2% سال قبل
نرخ سالانه ورودی PPI انگلستان: 12.2% پیش بینی سالانه در مقابل 12.7% سال قبل
نرخ تولید سالانه PPI انگلستان: 11.2% پیش‌بینی سالانه در مقابل 12.1% سال قبل

داده های مرتبط از آخرین رویداد/ انتشار داده ها:

اگر داده‌های تورم بریتانیا به طور کلی به صورت مستقیم یا کمی بالاتر از انتظارات باشد، احتمال اینکه پوند انگلیس تحت فشار خرید قرار گیرد افزایش می‌یابد زیرا انتظارات از بانک انگلستان برای حفظ سیاست‌های پولی فشرده افزایش می‌یابد.

احساس ریسک در این هفته به طور کلی مثبت بود، به طور کلی واکنشی به اخبار مثبت (به عنوان مثال، یو بی اس کرید سوئیس را تصاحب می کند، بانک های مرکزی نقدینگی دلار آمریکا را تقویت می کنند) در مورد رویدادهای منفی بخش بانکی که در ماه مارس بر سرفصل های اخبار غالب بود. دارایی‌های ریسک بالا بودند در حالی که دلار و طلا بیشتر هفته را در وضعیت قرمز سپری کردند.

14 فوریه 2023:

پوشش جفت GBP: نمودار 1 ساعته فارکس

همچنین، اگر به‌روزرسانی‌های تورم جهانی پایین‌تر از انتظارات باشد/مطالعه‌های قبلی در خالص باشد، ممکن است احساس ریسک/رفتار بیشتر روی ریسک متمایل شود زیرا قیمت معامله‌گران در افزایش احتمال کاهش یا توقف سرعت سیاست‌های پولی انقباضی توسط بانک‌های مرکزی افزایش می‌یابد.

سناریوهای پوند انگلیس:

نوسانات پوند انگلیس احتمالاً با این رویداد افزایش می‌یابد، و اگر داده‌های تورم بریتانیا به طور کلی به صورت مستقیم یا اندکی کمتر از انتظارات باشد، احتمال اینکه پوند انگلیس تحت فشار فروش باشد افزایش می‌یابد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج