راهنمای رویداد: بیانیه FOMC – می 2023

همپوشانی از جفت USD: نمودار 1 ساعته فارکس

S&P Global US Manufacturing PMI برای آوریل: 50.4 در مقابل 49.2 قبلی. شاخص فعالیت تجاری خدمات 53.7 در مقابل 52.6 قبلی است

دلار در انتشار بیانیه به شدت کاهش یافت، اما تنها قبل از پایان روز ضعف خود را در برابر پناهگاه های امن دیگر حفظ کرد.

سناریوی جایگزین: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از قبل قیمت گذاری شده است، بنابراین نوسانات دلار احتمالاً به آنچه بازارها از فشار دهنده پاول می برند بستگی دارد.

اقدام/نتایج: همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو محدوده نرخ بهره هدف را 25 واحد در ثانیه به 4.50 درصد تا 4.75 درصد افزایش داد. رئیس پاول نیز به طور غیرمنتظره ای به بازارها وارد نشد. او به سهولت اخیر در نرخ تورم اشاره کرد و گفت که هنوز بازار کار را تحت تاثیر قرار نداده است.

دلار آمریکا می‌تواند بیشتر شبیه به یک پناهگاه امن عمل کند در صورت تداوم هیجان‌های خطر، و ایجاد تنظیمات طولانی بالقوه در برابر شرط‌بندی‌های «خطرناک‌تر» مانند AUD، NZD، CAD و GBP چیزی است که باید در این هفته به آن نگاه کرد.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-event-guide-fomc-statement-may-2023-05-03

استدلال برای سیاست های پولی سخت تر / دلار صعودی

فدرال رزرو نرخ بهره خود را «تنها» 25 واحد پایه افزایش داد و تعصب سختگیرانه خود را از «تنها» تغییر داد.افزایش مداوم نرخ مناسب خواهد بود” به “ممکن است برخی از سیاست‌های محکم‌تر دیگر مناسب باشددر جلسه ایالات متحده به “افزایش نرخ بهره” ترجمه شد.

بانک مرکزی بزرگترین اقتصاد جهان در آستانه کنار گذاشتن تصمیم سیاست پولی ماه می خود است!

شاخص هزینه های اشتغال ایالات متحده از 1.0% به 1.2% در سه ماهه اول شتاب گرفت که اولین شتاب در یک سال و هفتمین سه ماهه متوالی یا بالاتر از 1.0% رشد را رقم زد.

درآمد شخصی ایالات متحده در ماه مارس همانطور که انتظار می رفت 0.3% در مترمربع بود و مطابق با ماه فوریه بود. هزینه شخصی در مارس 0.0% m/m ثابت بود (0.2% m/m پیش‌بینی) در مقابل +0.1% m/m قبلی

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای ماه مارس: +0.1% m/m (پیش‌بینی +0.3% m/m) در مقابل +0.4% m/m قبلی: +5.0% سالانه (+5.3% پیش‌بینی سالانه)؛ CPI اصلی بالاتر از 5.6% سال/سال در مقابل +5.5% پیش‌بینی سالانه/قبلی بود.

اما به طور گسترده انتظار می رود که توقف افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن ( CME Fed Watch Tool در حال حاضر با احتمال 63.6 درصد وجوه فدرال رزرو در محدوده 500-525 bps قیمت گذاری می کند. آنچه که بازارها در حال حاضر می خواهند بدانند، برنامه های فدرال رزرو برای بقیه سال 2023 و اوایل سال 2024 است و هر گونه غافلگیری در آن احتمالاً نوسانات را در کوتاه مدت افزایش خواهد داد.

داده های مربوط به ایالات متحده از آخرین بیانیه FOMC:

شاخص اعتماد مصرف کننده ایالات متحده در آوریل به 101.3 کاهش یافت (106.0 پیش بینی) در مقابل 104.0 قبلی

انتشارهای قبلی و تأثیر محیط ریسک بر USD

شاخص قیمت Core PCE با 4.9% q/q (+4.1% q/q پیش‌بینی) در مقابل 4.4% q/q قبلی رسید.

مورد پایه: مانند دو تصمیم اخیر FOMC، فدرال رزرو می تواند آنچه را که بازارها انتظار دارند انجام دهد و نرخ های خود را 25 واحد پایه به محدوده 5.00 تا 5.25 درصد افزایش دهد.

22 مارس 2023

همپوشانی جفت های USD: نمودار 1 ساعته فارکس

فعالیت تولیدی فدرال رزرو دالاس برای آوریل: -23.4 (پیش بینی -11.0) در مقابل -15.7 در ماه مارس. شاخص اشتغال 2.4 واحد کاهش یافت و به 8.0 رسید. شاخص دستمزدها و مزایا به 37.6 رسید که بالاتر از میانگین نرخ 21.0 بود.

ما را بررسی کنید تقویم اقتصادی برای اینکه ببینید گزارش ها در منطقه زمانی شما چه ساعتی منتشر می شوند!

انتظارات:

  • فدرال رزرو نرخ بهره خود را 25 واحد پایه افزایش می دهد و به محدوده 5.0 تا 5.25 درصد می رساند.
  • رئیس پاول احتمالاً نشانه توقف افزایش نرخ خواهد بود، اما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از گمانه زنی های کاهش نرخ بهره برای سال 2023 انجام می دهد.

شاخص تولید فیلی فدرال رزرو – شاخصی که فدرال رزرو زمانی در تصمیم خود به آن اشاره کرد – برای آوریل: -31.3 (پیش بینی -18.0) در مقابل -23.2 در مارس

پیشخوان تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه اول 2023: + 1.1٪ در هر سال در مقابل + 2.6٪ در سال قبل

اقدام/نتایج: همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو نرخ های بهره خود را 25 واحد پایه افزایش داد و به محدوده هدف 4.75 تا 5.00 درصد رساند و یکی از دلایل افزایش نکردن نرخ های خود را سخت تر از شرایط وام بانکی ذکر کرد.

اما پاول همچنین به تورم مداوم بالا و بازار کار هنوز خوب اشاره می کند تا بالا نگه داشتن نرخ بهره برای مدت طولانی را توجیه کند. او احتمالاً پیش‌بینی نقطه‌ای فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره تا سال 2024 را تقویت خواهد کرد و شاید در صورتی که داده‌های اقتصادی اجازه دهد، به افزایش بیشتر نرخ بهره اشاره خواهد کرد.

🔴 استدلال برای سیاست پولی سست تر / دلار نزولی

بیانیه سیاست پولی کمیته بازار باز فدرال (FOMC).

چه زمانی منتشر خواهد شد:

احتمالات ریسک: نگرانی‌ها در مورد بخش بانکی و رشد آهسته‌تر جهانی، این هفته را برای بازیگران بازار آسان کرده است تا در ماه مه بفروشند و از بین بروند.

از زمان تصمیم مارس، شاخص‌های فدرال رزرو همچنان نشان می‌دهد که تورم در سطوح بالا باقی می‌ماند و فعالیت بازار کار بدون رکود باقی می‌ماند.

پاول در مطبوعات خود احتمالاً تأثیر تشدید شرایط سخت‌تر وام‌دهی بانکی و خطرات رکودی را که آنها و نرخ‌های بهره بالاتر به همراه دارند، تشخیص خواهد داد.

اما افزایش بسیار ضعیف تر از پیش بینی تولید ناخالص داخلی در هفته گذشته خطرات ناشی از تشدید سیاست های پولی را به همان اندازه که فدرال رزرو در چند ماه گذشته انجام داده بود، به خطر انداخت.

معامله‌گران از این رویداد چه انتظاری دارند و چگونه می‌تواند بر عملکرد قیمت دلار تأثیر بگذارد؟

اگر اعلام نرخ بهره و کنفرانس مطبوعاتی پس از آن معلوم شود که یک رویداد غیرواقعی است، دیگر موضوعات بازار (مانند سقف بدهی، مشکلات بخش بانک، نگرانی‌های ژئوپلیتیکی) و/یا داستان‌های ضد ارزی می‌توانند در جایگاه اول قرار بگیرند تا دلار درون هفته ای را هدایت کنند. قیمت.

1 فوریه 2023

همپوشانی جفت های USD: نمودار 1 ساعته فارکس

قیمت‌های اصلی تولیدکننده ایالات متحده در ماه مارس 0.5 درصد در مترمربع کاهش یافت در حالی که PPI اصلی 0.1 درصد کاهش یافت. قیمت‌های سالانه 2.7 درصد در سال کاهش یافت که کمترین رشد در دو سال اخیر است و از کاهش قیمت‌ها که در داده‌های CPI این هفته مشاهده می‌شود حمایت کرد.

3 مه، چهارشنبه: 6:00 بعد از ظهر به وقت گرینویچ، 7:00 بعد از ظهر لندن، 2:00 بعد از ظهر نیویورک، 3:00 صبح توکیو (4 مه)

مگر اینکه شاهد ریسک‌پذیری در ابتدای ماه باشیم یا شاخص‌های PMI این هفته بهبود فعالیت‌های تجاری را نشان دهند، در این صورت تقاضای امن می‌تواند زیان دلار را در میان انتظارات فدرال رزرو محدود کند.

سناریوهای دلار آمریکا

درخواست های وام مسکن ایالات متحده در هفته منتهی به 21 آوریل با وجود افزایش 12 واحدی بر ثانیه در وام مسکن ثابت 30 ساله به 6.55 درصد (بالاترین سطح یک ماهه) 4.6 درصد افزایش یافت.

بنابراین، در حالی که فدرال‌رزرو احتمالاً با افزایش مجدد نرخ بهره ادامه می‌دهد تا دوباره تورم را کاهش دهد، گمان می‌رود که برای ارزیابی مجدد تأثیر حرکت‌های انقباضی خود، توقفی را برای ماه ژوئن اعلام کند.

تایید یک موضع کمتر تندروانه، دلار را در برابر همتایان خود می کشاند، اما اگر در روز چهارشنبه در معرض ریسک گریزی گسترده باشیم، ممکن است زیان دلار را در صورت وقوع محدود کند. در صورت وقوع یک رویداد FOMC نامطلوب و ریسک گسترده، به دنبال راه‌اندازی فروش به دلار در برابر پناهگاه‌های امنی مانند JPY، CHF و حتی یورو باشید.

محیط ریسک و رفتارهای بین بازاری: لفاظی های کمتر جنگ طلبانه، که معامله گران یک روز قبل از تصمیم گیری قیمت گذاری آن را آغاز کرده بودند، دلار آمریکا را در کل پایین آورد. فروش دلار احتمالاً طلا، کریپتو و سهام ایالات متحده را بالاتر می برد.

احتمالات عمل قیمت

میانگین چهار هفته ای مطالبات بیکاری ادامه دار در انتشار 27 آوریل 10250 به 1836500 افزایش یافت که بالاترین سطح از دسامبر 2021 است.

همپوشانی جفت های USD: نمودار 1 ساعته فارکس

اعضای FOMC پیش بینی های نمودار نقطه ای خود را تغییر ندادند، اما پیش بینی های جدید نشان داد که آنها انتظار بالاتری دارند. تورم و پایین تر تولید ناخالص ملی و نرخ بیکاری در سال 2023 نسبت به پیش بینی های دسامبر آنها.

فدرال رزرو همچنین به ویژه در مورد نگرانی های بخش بانکی محتاط است زیرا تشخیص داده است که “رکودهای تاریخی مرتبط با مشکلات بازار مالی، شدیدتر و پایدارتر از رکودهای متوسط ​​هستند” در ماه مارس.

اگر قصد دارید این اطلاعیه بانک مرکزی را معامله کنید، در اینجا چیزی است که باید بدانید:

رویداد در کانون:

محیط ریسک و رفتارهای بین بازاری: بازارها از آشفتگی های بانکی خود و اقدام هماهنگ بانک مرکزی در روز دوشنبه خارج شدند. این امر فروش دلار و خرید شرط‌های «خطرناک‌تر» را آسان‌تر می‌کرد، زمانی که بازارها از رویداد فدرال رزرو «افزایش dovish» را گرفتند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج