راهنمای رویداد: شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده (آوریل 2023)

شاخص قیمت اصلی PCE ایالات متحده (m/m): 0.3% پیش بینی در مقابل 0.3% قبلی
شاخص اصلی قیمت PCE ایالات متحده (سال/سال): 4.6% پیش بینی در مقابل 4.6% قبلی

داده های مرتبط از آخرین رویداد/ انتشار داده ها:

  • خرده فروشی برای آوریل: +0.4% m/m (+0.7% m/m پیش بینی) در مقابل -0.7% m/m قبلی
  • شاخص قیمت تولید کننده (PPI) برای آوریل 2023 0.2% m/m (پیش‌بینی 0.1% m/m) در مقابل -0.4% m/m قبلی بود. همان طور که انتظار می رفت PPI هسته 0.2% m/m افزایش یافت در مقابل 0.0% m/m قبلی
  • شاخص قیمت مصرف کننده برای آوریل: +0.4% m/m (+0.3% m/m پیش بینی) در مقابل +0.1% قبلی؛ +4.9% سال/سال همانطور که انتظار می رفت در مقابل 5.0% سال قبل
  • PMI خدمات ISM برای آوریل: 51.9 در مقابل 51.2 در ماه مارس. شاخص قیمت ها تیک تا 0.1 تا 59.6. شاخص اشتغال به 50.8 در مقابل 51.3 قبلی کاهش یافت
  • PMI تولید ISM برای آوریل: 47.1 در مقابل 46.3 در ماه مارس: شاخص قیمت ها افزایش 4.0 به 53.2؛ شاخص اشتغال 3.3 به 50.2 رسید
  • S&P Global PMI تولید ایالات متحده برای آوریل: 50.2 در مقابل 49.2 در ماه مارس؛ “هزینه های ورودی و هزینه های خروجی افزایش یافت
    نرخ های تندتر در ماه آوریل.
  • احساسات مصرف کننده دانشگاه میشیگان از 62.0 به 63.5 در آوریل بهبود یافته است

انتشارات قبلی و تأثیر محیطی ریسک بر دلار آمریکا

28 آوریل 2023

همپوشانی جفت های USD: نمودار 1 ساعته فارکس

در صورت وجود یک محیط معاملاتی سازگار با ریسک در طول انتشار گزارش، نگاهی به فروش دلار در برابر شرط‌های ریسک‌پذیر مانند AUD، EUR و CAD بیندازید.

سناریوی جایگزین بالقوه 2:

همپوشانی USD در مقابل عمده FX: فارکس 1 ساعته نمودار بر اساس تلویزیون

در این سناریو، یک سوگیری جهتی قوی ممکن است در گرینبک ایجاد شود، اما به یاد داشته باشید که مدت زمان حرکت ممکن است بسته به محیط ریسک در زمان انتشار محدود باشد. اگر دلار قبل از انتشار به شدت تثبیت می شود، به دنبال تنظیمات شکست تثبیت، به خصوص در برابر طلا و ین باشید اگر دلار آمریکا پس از این رویداد افزایش یابد.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-us-core-pce-price-index-2023-05-24

سناریوی جایگزین بالقوه 1:

همپوشانی USD در مقابل عمده FX: فارکس 1 ساعته نمودار بر اساس تلویزیون

دلار آمریکا که پس از اعلام قبلی BOJ و قبل از انتشار PCE اصلی افزایش یافته بود، با چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو علیرغم افزایش احتمال رکود، در کل کاهش یافت.

با این حال، خوش‌بینی برای یک معامله، به دلار آمریکا یک مزیت جزئی در میان دارایی‌های اصلی می‌دهد، به‌ویژه زمانی که معامله‌گران در حال قیمت‌گذاری در رشد اقتصادی چین پس از قرنطینه و همچنین PMI ضعیف بریتانیا و منطقه یورو هستند.

سناریوهای دلار آمریکا:

اگر Core PCE بسیار بالاتر یا کمتر از حد انتظار باشد، این ممکن است باعث شود تا معامله‌گران بیشتر بر چارچوب‌های معاملاتی طرفدار/ضد دلار تمرکز کنند تا چارچوب‌های ریسک بر/خطر در روز، و مانع از هرگونه تحول بزرگ در جبهه مذاکرات بدهی ایالات متحده شود.

اگر سیاستگذاران ایالات متحده به نظر می‌رسند که آماده توافق بر سر سقف بدهی هستند، در این صورت می‌توانیم شاهد ریسک‌پذیری باشیم که ممکن است بر رشد دلار در داخل هفته تأثیر بگذارد.

محیط ریسک و رفتارهای بین بازاری: کاهش نگرانی های بانکی و داده های قوی ایالات متحده باعث شد تا معامله گران ریسک کنند و در هفته منتهی به انتشار اصلی PCE در یک فدرال رزرو کمتر جنگ طلب، قیمت گذاری کنند.

اگر قصد دارید گزارش روز جمعه را معامله کنید، در اینجا نکاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

رویداد در کانون:

یک قرائت قوی PCE روند نزولی دلار را در داخل هفته حفظ کرد، اگرچه این ارز در نزدیکی پایان جلسه و هفته معاملاتی اندکی کاهش سود داشت.

احتمالات عمل قیمت:

با انتشار این خبر، دلار به قیمت‌های آزاد روزانه و منطقه حمایت جلسه آسیایی کاهش یافت. با این حال، گرین‌بک زیان‌های ناخواسته خود را در جلسه معاملاتی به دست آورد و ارز روز را در برابر همتایان اصلی خود محدود کرد.

سناریوی پایه بالقوه:

مگر اینکه شاهد به‌روزرسانی‌های مشخص در مورد سقف بدهی ایالات متحده باشیم، می‌توانیم همچنان شاهد باشیم که ریسک‌پذیران در حاشیه باقی بمانند در حالی که دلار سودهای آهسته و پیوسته داشته باشد.

گرین‌بک نیز در اولین ساعت انتشار، زیان‌های پس از گزارش خود را به دست آورد، اگرچه موضوع رکود ایالات متحده متوقف شد و ارز در هفته به پایین‌ترین حد روزانه به جز در برابر ین رسید.

آیا انتشار باعث می شود یا شکستن سودهای درون هفته ای دلار؟

ممکن است مهم نباشد که شاخص قیمت اصلی PCE کمی کمتر یا بالاتر از تخمین های بازار باشد. معامله گران می توانند ریسک پذیری خود و اعتمادشان به فدرال رزرو را قیمت گذاری کنند شاید به هر حال آنقدر سفت نمی شود

26 مه 2023 (جمعه)، ساعت 12:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ

در آن زمان، شاخص هزینه اشتغال سه ماهه – یکی دیگر از معیارهای ترجیحی فدرال رزرو – در سه ماهه اول 2023 از 1.0 درصد در برآوردهای 1.2 درصد فراتر رفت.

معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو در راه است!

قرائت سالانه ترجیحی فدرال رزرو به 4.6 درصد رسید – کندترین رقم در 15 ماه گذشته – و بیشتر از حدس و گمان ها حمایت کرد که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو کارآمد است و بانک مرکزی به زودی می تواند از عهده گرفتن پدال از فلز بربیاید.

احتمالات ریسک:
بازارها به طور کلی در حال حاضر در حالت “صبر کن و ببین” هستند، زیرا معامله گران منتظر پیشرفت معنادار در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده هستند.

از ابزار ساعت بازار فارکس ما برای تبدیل GMT به منطقه زمانی محلی خود استفاده کنید.

انتظارات:

نتایج رویداد / اقدام قیمت: همانطور که انتظار می رفت، قیمت های اصلی PCE رشد ماهانه 0.3 درصدی خود را در ماه مارس حفظ کردند. قرائت سالانه 4.6% بود، کندتر از فوریه که 4.7% بازبینی شده بود، اما بالاتر از 4.5% قرائت مورد انتظار بود.

به خاطر داشته باشید که فدرال رزرو به طور کلی 2 درصد را بر اساس معیارهای گسترده تر هدف قرار می دهد، اما سنج اصلی را به عنوان شاخص بهتری از روند می بیند.

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی اصلی ایالات متحده (PCE) برای آوریل 2023

چه زمانی منتشر خواهد شد:

محیط ریسک و رفتارهای بین بازاری: دلار در تمام هفته شاهد تغییرات قیمتی متزلزل بود، اما انتشارات روز جمعه بر خطرات تورم ثابت و یک فدرال رزرو جنگ‌طلب در بحبوحه فقدان داده‌های ایالات متحده و افزایش ریسک‌های رکودی ایالات متحده تاکید کرد.

31 مارس 2023

همپوشانی جفت های USD: نمودار 1 ساعته فارکس

نتایج رویداد / اقدام قیمت: قیمت‌های Core PCE در ماه فوریه در برابر تخمین‌ها از افزایش 0.4 درصدی و پس از بازبینی نزولی 0.5 درصدی در ژانویه، 0.3 درصد در مترمربع افزایش یافت.

یک گزارش اصلی PCE که همانطور که انتظار می‌رفت یا کمی بالاتر از برآوردها ارائه می‌شود (همانطور که توسط شاخص‌های پیشرو در بالا نشان داده می‌شود) ممکن است روند صعودی کم عمق فعلی دلار را پس از خرید سریع (بخوانید: یک ساعت یا بیشتر) شایعه، فروش اخبار افزایش دهد. سناریو.

در غیاب غافلگیری‌های برون‌زای نزولی برای ایجاد یک محیط تجاری گسترده ریسک‌گریز، خرید دلار آمریکا در برابر پناهگاه‌های امنی مانند ین و طلای نقطه‌ای را در نظر بگیرید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج