راه اندازی مغازه روسری فروشی

قنادی ها جزو محدود فضاهایی هستند که از همه نوع رنگی می توان در آن استفاده کرد و نتیجه خوبی گرفت بهترین طراحی داخلی مغازه . دکور مغازه پر از رنگ و شلوغ اجازه دیده شدن محصولات و کالاها را از مشتری گرفته و نتیجه منفی برایتان خواهد داشت. ⦁ ماکت های انسانی: به هر حال اگر مغازه روسری فروشی شما بسیار بزرگ است بهترین ایده این است که از یک سری ماکت های انسانی استفاده کنید و اجازه دهید که طرح روسری و شال شما روی سر یک انسان مصنوعی شبیه سازی شود، این روش برای مغازه هایی که دارای قفسه های بزرگ و یا ویترین بندی وسیع هستند، بهترین گزینه محسوب می شود. اندازه حلقه های این آویزها کوچک است و باعث می شود شال و روسری بدون گره زدن سر جای خود باقی بمانند. نور های زیاد و شارپ باعث اذیت چشم مشتری شده و بیش از اندازه محیط شما را شلوغ و پر زرق و برق نمایش می دهد.

بنابراین از ترکیب رنگ هایی استفاده نمایید که از شلوغی بیش از اندازه جلوگیری کرده و اجناس را بیش تر در معرض نمایش قرار بدهند. طراحی یک فروشگاه خرده فروشی همانند روایت یک داستان می باشد، با این تفاوت که مشتری آن را در سطح ۴ بعدی تجربه می کند. استفاده صحیح از پایه های نمایش مناسب، میزها، قفسه های خرده فروشی، سبدها، بشکه ها یا قفسه های آب نبات می تواند در درجه اول به سازماندهی فروشگاه و افزایش کارایی کار کمک کند. فروشگاه باید جذابیت موثر و کافی را در نگاه اول و هنگام گذار خریدار داشته باشد و این امر با وجود طرحی که طراح آن راخلق کرده است بدست می آید.نمای مغازه ShopFront بایستی جذاب باشد.ایجاد نقطه تمرکز دیدFocalPoint در داخل مغازه باید به گونه ای باشد که از بیرون دید کافی داشته باشد و باعث جذب مشتری شود. به جرات می توان گفت که یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر میزان فروش و محبوبیت یک کسب و کار، آن چیزی است که در وهله ی اول به مشتری ارائه می شود، به همین دلیل تاکید می شود که اگر شما نیز دارای شغلی هستید که به طور مستقیم در ارتباط با فروش کالاها و محصولات خاصی است؛ ( مغازه دار هستید ) حتما به موضوع طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ی خود توجه داشته باشید.

دلیل اصلی آن نیز همین خرید گروهی خانمهاست؛ که معمولاً منجر به خرید چند روسری یا شال در کنار هم خواهد شد. به همین دلیل داشتن یک دکوراسیون خوب تٔثیر به سزایی بر فروش مغازه شما خواهد گذاشت. شاید شال و روسری های زمستانی سنگین تر و لوکس تر به نظر برسند ولی قطعا شال های سبک و رنگارنگ تابستانی هم ارزش یک چیدمان خوب را دارند. تعداد ویترینهای یخچالی مورد استفاده به سلیقه شما برمیگردد ولی بهتر است به صورتی نباشد که رفت و آمد را برای مشتریان سختتر کند. بهتر است در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک زنانه از انواع رنگ هایی استفاده شود که مورد علاقه خانم ها است و علاوه بر این انتخاب دکور و چیدمان پوشاک در قفسه ها و یا مکان هایی که برای قرار دادن انواع پوشاک در نظر گرفته شده از اهمیت زیادی برخوردار است. به نحوی که اگر مشتری یکی از روسریها یا شالهای ویترینی را پسند کرد، بتوانید نمونههایی از آن را به سرعت در اختیارش قرار دهید. این سردیسها را تهیه کنید، روسریها را به شکلها و مدلهای متنوعی روی سردیسها ببندید و آنها را روی میز روسری یا داخل ویترین قرار دهید.

بهداشتی اغلب دارای بسته بندی های جالب و رنگارنگ هستند، پس طراحی داخلی مغازه نباید به گونه ای باشد که حواس خریدار را از محصولات انتخابی اش پرت کند. همچنین شما میتوانید بر أساس متریال انتخابی با توجه به سلیقه تان برای بررسی قیمت با تیم نوین کابین تماس حاصل بفرمایید. پوستر های مارکهای مختلف لوازم آرایشی و عطر ها بهترین دکور با پس زمینه ای که با رنگ تم انتخابی هم خوان باشد، بهترین برای ویترین و داخل مغازه می باشد. به نحوه دکوراسیون داخلی خود دقت کنید که به نوعی طراحی شود که گرد و خاک زیادی در طبقه ها نشیند که به وسیله در یا پوشش طبقه ها پوشیده شوند . ویترین یکی از مهم ترین قسمت های هر مغازه ای است که به جذب مشتری کمک زیادی می کند. باید با رعایت نکاتی ساده که ذکر شد و مد نظر قراردادن نکاتی که شاید تاثیر آنها در راه اندازی اولیه مهم به نظر نرسد؛ را استفاده کنیم.

برای داشتن دکوراسیون فروشگاه باید چه اصولی را رعایت کنیم؟ همچنین باید در نظر گرفت که مشتریان شما را بیشتر چه قشری تشکیل می دهند. ورودی هایی که اصطلاحا دعوت کننده نامیده می شوند بیشتر مشتری را به خرید جذب می کنند . اما به طور کلی هم ویتیرین و هم نوه چیدمان و قفسه بندی برای کالا باید به گونه ای باشد که در عین شاخص و جالب توجه بودن، باعث شلوغی بصری مغازه نشود. همچنین در این مغازه ها باید مبلمانی را برای راحتی مشتریان در نظر گرفت که مبلمان مصرفی نیز باید با سبک دکوراسیون مغازه ی بستنی فروشی هماهنگی داشته باشد. دکوراسیون مغازه شال و روسری باید به صورتی باشد که هر چشمی را خیره کند بنابراین خلاقیت و ایده پردازی مهمترین نکته در طراحی دکوراسیون مغازه شال و روسری محسوب می شود. یکی از نکات قابل توجه در طراحی فروشگاه و مغازه این است که ، دکوراسیون باید به گونه ای باشد که مشتری تمام مسیر را طی کند. سعی کنید که از هر گونه سبکی که استفاده می کنید حتما از تضاد رنگی تیره و روشن استفاده کنید . پیشنهاد ما به شما این است که اگر از رنگ های روشن استفاده کرده اید.

لازم به ذکر است که بسته به سبکی که فضا دارد بسیار اهمیت دارد که تیپ رنگی فضا چه باشد . چه سبکی برای دکوراسیون قنادی مناسب است؟ دربرخی از انواع طراحی دکوراسیون داخلی مغازه قنادی از میز و صندلی استفاده می کنند. طراحی دکوراسیون داخلی مغازه در تهران از جذابیت های مهم آنها است که بعضا بسیار متنوع نیز هستند. دیزاین داخلی مغازه کوچک ، کار نسبتا دشواری می باشد .چراکه؛ در اینجا به دکوراسیونی نیاز است که از کمترین فضا ، بیشترین بهره وری را داشته باشیم. بسیار اهمیت دارد که مشتری از هر سنی و با هر سلیقه ای، بتواند با مراجعه به یک مغازهی لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات مورد نیاز خود را تهیه کند و نیاز نباشد برای فراهم کردن هر یک از مغازه ای جداگانه خرید کند. از آنجا که مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی باید ارائه دهندهی محصولات مورد نیاز دختران و خانم ها باشد. در صورتی که کالاهای شما مختص کودکان است باید دقت کنید که ارتفاع استندهای چنین محصولاتی از نظر ارتفاع برای کودکان هم مناسب باشد . زمانی که فضا های مهم و جذاب فروشگاه برای مشتری ها تعیین شد، باید یک فضایی که چندان در میانه مسیر فروشگاه یا مغازه ما قرار ندارد را برای محل میز کانتر انتخاب نماییم.

پس از انتخاب سبک قنادی میتوان المانهایی را انتخاب کرد که به جذابیت فضا و همچنین جذابیت محصولات قنادی بیفزاید و فضا را برای مشتری دوست داشتنیتر کند. ویترین اصلی مغازه در حقیقت سبک کلی فروشگاه را معرفی می کند پس وجود یک ویترین مناسب که مشتریان بالقوه را از بیرون به رفتن داخل فروشگاه ترغیب کند، بسیار مهم است. مهم نیست که شما در مغازه تان فقط شال و روسری می فروشید یا در کنارش لباس ها و اجناس دیگری هم برای عرضه دارید چیدمان خوب شال و روسری ها می تواند هم به مغازه تان جلوه زیباتری ببخشد و هم مشتریان زیادی برایتان جذب کند. یک قفسه بندی خوب به شما کمک میکند تا محصولاتتان را در معرض نمایش قرار دهید. امروزه انواع روسری و شال در طرحها، رنگها و جنسهای متفاوتی تولید میشوند؛ که بسته به فصل و کمی هم مد روز به صورت مداوم این طرح و رنگها تغییر میکند. “قانون سمت راست” در مورد مغازه شال و روسری نیز صدق میکند. در این قسمت نکاتی در مورد دکوراسیون مغازه های کوچک ارائه می دهیم.

این فضا می تواند خالی باشد و دکوراسیون مغازه در سقف و کف این قسمت طراحی و سپس به اجرای دکور مغازه بپردازید. ساخت و اجرای دکور تهران برای مغازه ها، فروشگاه ها و خانه ها انجام می شود. در طراحی دکوراسیون مغازه باید با توجه به نوع خدماتی که ارائه میشود و متراژ مغازه به انتخاب بهترین و مناسبترین مصالح برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مغازه پرداخت. در حالی که کیفیت بالای شیرینی ها یک امر ضروری است، یک محیط خوب طراحی شده، چیزی است که تجارت شما را به طور مداوم بازاریابی می کند. برای طراحی دکوراسیون مغازه شال و روسری بسیار مهم است، ویترین به درستی انتخاب شود و قفسه بندی داخل مغازه باید کاملاً درست و استاندارد بوده و با هارمونی کل محصولات داخل مغازه سازگاری داشته باشد. امروزه با پیشرفت هایی که در زمینه ی معماری و تلفیق آن با هنر صورت گرفته است، شاهد خلق آثار بسیار زیبایی هستیم که توانسته اند تاثیرات زیادی را بر بینندگان داشته باشند.

نکاتی نیز در چیدمان لوازم داخل مغازه وجود دارد که حائز اهمیت می باشد . در استفاده کردن از رنگ ها باید بتوانید رنگ های گوناگون را با یکدیگر ترکیب کرده و فضایی رنگارنگ را به وجود بیاورید. در دکوراسیون داخلی آرایشگاه ها باید از ست های مبلمان استفاده کرد و همچنین به جنس و رنگ کف پوش ها توجه ویژه ای نمود. برعکس، طراحی باید برای لوازم آرایشی ساده شامل عناصر دکوراتیو بیشتر و تعاملی تر باشد. بهتر است لوازم آرایش رنگی و متنوع با دکوراسیون بسیار ساده در معرض دید قرار گیرند و برعکس لوازم آرایش بسیار ساده را در کنار عناصر دکوراتیو و رنگی بگذارند. بهتر است تستر هایی از وسایل آرایشی برای انتخاب راحت تر مشتریان در دسترس آن ها قرار داده شود. دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک بچه گانه: از ویژگی های دکوراسیون این مغازه استفاده از رنگ ها و المان های عروسکی می باشد. بهترین حالت قرار دادن اشیا هم جنس یا هم مارک در جعبه های مقوائی می باشد اما همگی به یک ساز و یک رنگی که برای مغازه انتخاب نموده اید، قرار داده در طبقات پایین تر دور از دید برای ساختن تنها باید از چسب های متری با در عرض زیاد و رنگ دلخواه قوطی های سفارشی یا کفش را کاور کنید درب قوطی فراموش نشود.

در ادامه طراحی های مختلف ویترین چندین مغازه را ملاحظه می فرمایید که هر کدام می توانند ایده مناسب و قابل توجهی برای طراحی و دیزاین ویترین شما باشند. طراحی ویترین مغازه ، جزو اساسی ترین و مهم ترین فاکتورها در دیزاین مراکز خرید و فروشگاهی می باشد. در دیزاین مغازه های کوچک ، باید تدابیری را به کار برد ، تا فضای کوچک مغازه بزرگ تر به نظر برسد. توجه به دکوراسیون داخلی مغازه یکی از اقدامات مهمی است که هر مغازه دار برای تاسیس فروشگاه خود باید به آن توجه زیادی داشته باشد. مسئلهی دوم، نوع کالایی است که در حال فروش آن هستیم. دکوراسیون داخلی مغازه پوشاک مردانه: استفاده از رنگ های تیره و نورپردازی کم از اصول طراحی دکوراسیون این نوع مغازه می باشد. برخی دیگر از رنگ های خنثی نیز مانند خاکستری کدر موجب می شود تا مشتری از فضای فروشگاه شما فرار کنند و این موضوع در آخر بر درآمد شما تاثیر منفی زیادی ایجاد می کند. این وسیله جای کمی می گیرد و در عین حال می توانید در فضای کم تعداد زیادی روسری و شال قرار دهید که به خوبی دیده می شوند و جلوه زیبایی به مغازه تان می بخشند. بانوان خوش سلیقه ایرانی علاقه زیادی به خرید شال و روسری شیک دارند، بنابراین می بایست دکوراسیون مغازه به صورتی طراحی شود که مناسب با سلیقه بانوان باشد.

معماران و طراحان به واسطه ی تجربه و تخصصی که دارند، بودجه کارفرمایانشان را مدیریت کرده و تا حد امکان مانع پرداخت هزینه های اضافی خواهند شد. در این پست قصد معرفی ۲۰ مدل دکوراسیون مغازه مدرن را داریم که طراحان این دکوراسیون ها از ایده های جالبی استفاده کرده اند . این شرکت ها با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و طراحان باتجربه ، شما را در انجام این کار راهنمایی می کنند. اگر تصمیم به راه اندازی فروشگاه دکوراسیون داخلی منزل دارید یا در حال حاضر مغازهای دارید و به فکر بازسازی آن هستید بهتر است از یک متخصص معمار داخلی کمک بگیرید تا بهترین ایدهها را با توجه به بودجه، سبک و سلیقه شما اجرایی کنند. اگر فکر میکنید، قفسه بندی های وسیع و یا استفاده از ماکت های انسانی برای دکوراسیون مغازه شال شما مناسب نبوده و فضای کافی برای این کار ندارید، می توانید یک سری ایده های جالب برای نمایش بهتر محصولات خود در نظر بگیرید. برای طراحی دکوراسیون اینگونه مغازه ها بهتر است به این نکته توجه نمایید که دکوراسیون باید به گونه ایی باشد که انواع پوشاک نمایش خوبی داشته باشند و به راحتی طرح و مدل آنها قابل رویت باشد و همچنین فضای دسترسی مشتری نیز فراهم آمده باشد تا موجب رضایت مشتری و همچنین خرید مناسب وی شود.

نمونهای که در شکلهای زیر مشاهده میکنید، همین ویژگی را دارد. به طور معمول در هر مغازه شال و روسری یک یا چند قفسه فروشگاهی دیواری نیز قرار دارد. به طور مثال می توانید شکلات ها را در یک سمت، آجیل ها را در سمت دیگر و شیرینی ها را نیز در یک سوی خاص قرار دهید. اگر یک مغازه لوازم خانگی دارای دکوراسیون داخلی خوبی باشد، اکثر خانم ها به آنجا مراجعه می کنند و قطعا یکی از محصولات آن را خریداری می کنند. در دکوراسیون داخلی فروشگاه های آرایشی و بهداشتی با توجه به اینکه بیشتر مراجعه کنندگان آن خانم هستند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج