راه های خرید دریچه کولر

باید به این نکته توجه کرد که فاصله درب دریچه بازدید از دستگاه در حدی باشد که هنگام برداشتن یا باز کردن درب دریچه بازدید ایرادی پیش نیاید و به آن گیر نکند. جهت دهانه دریچه بازدید نیز باید حین نصب مورد توجه قرار گیرد یعنی باید طوری نصب شود که دهانه دریچه برخلاف جهت جریان فاضلاب یا عمود بر آن باشد. این نوع دریچهها برای مکش هوا مورد استفاده قرار می گیرد. دریچه فاضلاب امکان دارد در محلی نصب شود که مستعد یخزدگی باشد در این شریط باید از یخزدگی آب داخل لوله منتهی به دریچه جلوگیری کرد و اقدامات لازم برای محافظت از یخ زدگی انجام شود.

1. از مهم ترین ویژگیهای کانال کشی درست، انتخاب فضای اجرای مناسب و اصولی است. تولید انواع دریچه های کولر .با بهترین متریال .رنگهای متنوع استاتیک .متناسب با محاسبات طراحی مهندسی.قابل شستشو.تنظیم چهار طرفه عبور هوا.قیمت مناسب. به این دلیل که ورود و خروج هوا به بهترین شکل انجام گیرد و بتوان با حداقل تعداد دریچه کولر، بازدهی تهویه در ساختمان افزایش یابد. با این کار دریچه کولر کاملا به دیوار چفت شده و خطر افتادن آن در دورهای بالای کولر، بسیار پایین خواهد آمد. فاصله ی هریک از این خطوط تشکیلِ یک شیار یا در اصطلاح یک اسلوت را می دهد.بطور مثال اگر یک دریچه کولر دارای یک تیغه ی T شکل در وسطِ خود باشد و این تیغه دریچه کولر را به دوشیار تقسیم کند،آن دریچه کولر را دریچه دواسلوت می نامند. در گام آخر از رنگ پودری الکترواستاتیک روی تمام سطوح دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی شیاردار پاشیده شده و این محصول درون کوره قرار می گیرد و در اصطلاح پخته می شود. در مکانهایی که مواد خوراکی تهیه میشود مانند نانوایی، شیرینیپزی و غیره نباید دریچه بازدید نصب شود. عرض شیارهای موازی ۹ سانتی یا ۱۸ سانتی طراحی می شود که بسته به بزرگی یا کوچکی می باشد.

ماهیت دریچه بازدید پلاستیکی از مواد پلیمریABSمیباشد که گروه صنعتی تهویه مارکت با به کار گیری مواد فوق با چگالی بالا ، افتخار تولید این محصول را با کیفیت و استاندارد بالا دارد . از مزایای رنگ کوره ای الکترواستاتیک این هست که علاوه بر بالا بردن مقاومت دریچه بازدید فن کویل خطی میتوان این محصول را متناسب با محیط اطراف رنگآمیزی کرد و از کد رنگ های مورد نظر کارفرما برگزیده نمود. دریچه برگشت برای ورود هوای تمیز به درون دستگاه است و دارای دو نوع چهار گوش و دایره ای می باشد. کیفیت این قطعه و نحوه عملکرد آن بهنوعی با نحوه کار کردن خودرو شما در ارتباط است. به همین دلیل می توان گفت ورق با ضخامت بالا بهترین و مناسبترین گزینه هم از نظر کیفیت و هم از لحاظ قیمت می باشد. معمولا برای ارزان تر شدن کار از این ورق های بی کیفیت که یا خوب گالوانیزه نشده اند و یا ضخامت مناسبی ندارند استفاده می شود.

حال نوبت به ساخت درب دریچه بازدید می شود ساختار در بین درجه بازدید در قسمتهای محیطی دارای لبه دو سانتی و در قسمت داخلی دارای شیارهای موازی به عرض ۹ و ۱۸ سانت هست که در قسمت وسط یا کناری درب دریچه بازدید طراحی میشود. سپس در مکان هایی که از قبل معلوم کرده ایم به وسیله پرس های مخصوص شیارهای ۹ و ۱۸ سانتی روی درب دریچه بازدید فن کویل ایجاد می کنیم. همانطور که متوجه شدید دریچه بازدید فاضلاب، یک دریچه برای دسترسی سریع به بخشهای مختلف سیستم فاضلاب از جمله لولهها، زانویی، سیفون و غیره میباشد. برای مثال اگر لوله در بخشی از ساختمان دچار گرفتگی شده و نیاز به فنرزنی داریم، یا اگر برای تشخیص اینکه لوله دچار گرفتگی شده یا چاه فاضلاب پر شده است و نیاز به تخلیه چاه تهران دارید یا خیر، در این شرایط دسترسی به نقطه مد نظر میتواند مشکل و یا نیازمند کندهکاری زیادی باشد که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و ما را دچار زحمت کند. دلیل نصب دریچه بازدید این است که در هنگام بروز مشکلاتی همچون گرفتگی لوله ، سیفون، زانویی و غیره بتوان به راحتی به آن دسترسی داشت و نیازی به کندهکاری و درآوردن لوله نباشد و از هزینه اضافی نیز جلوگیری کرد.

ابعاد و سایز معبر این دریچه هوا میزان لازم دستگاه فن کویل به هوای مازاد محیط بستگی خواهد داشت. وظیفه دریچه کولر را می توان در تهویه هوا و ایجاد جریان هوای مطبوع خلاصه کرد. دریچه بازدید داکت اسپلیت در بخش پایانی سیستم داکت اسپلیت بوده و به عنوان پوشش خارجی وظیفه حفاظت در برابر برخورد اشیاء خارجی را نیز بر عهده دارد. داکت اسپلیت موجب فیلتر و بهبود هوای منتقل شده به محیط شده و معمولا به صورت توکار در ساختمان نصب خواهد شد. هنگامی که فن، هوای گرم اتاق را بکشد، این هوا ابتدا از فیلتر هوا و سپس از اواپراتور عبور میکند. برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی، ابتدا بر اساس ابعاد کلاف زیرکار، ابعاد بصورت صفر تا صفر محاسبه میشود. قبل از ساخت دریچه بازدید فن کویل شیاردار ابتدا حفره مورد نظر را به چهره صفر به صفر اندازه می زنیم.این اندازه باید بدون در نظرگرفتن بادخور باشد. دهانه دریچههای بازدید توسط درپوش بسته میشود که این درپوش با توجه به مکان مورد استفاده در جنسهای مختلف مانند چدنی، بتنی، مخلوط نانو وسیمان، پلاستیکی، پلیمری و غیره وجود دارد.

نکته: سقف سازی به انتخاب شما بستگی دریچه بازدید دارد. اگر شما به دنبال کانال کشی کولر گازی در زنجان هستید، همانند کولر آبی شما باید بهترین مکان را برای نصب دریچه کولر انتخاب کنید. به همین جهت می توان گفت خرید اینترنتی دریچه کولر بهترین روش برای خرید و دریافت این کالا می باشد. معمولا دریچه کولر زیر فن کوئل یک تکه یا به اصطلاح عام یک دره در ابعاد کوچک فقط قابلیت اجرا دارد. باید اشاره کرد که هنگام اندازه گیری طول و عرض حفره نباید هیچ باد خوری لحاظ گردد، چون باد خور هنگام ساخت و توسط سازنده اجرا می شود. از آنجایی که درب این دریچه بازدید فن کویل وزنهای می باشد ساختار پروفیل فریم طوری هست که پس از ایجاد فریم از قسمت داخلی فریم یک نشیمنگاه برای درب ایجاد می نماییم که این موضوع منجر می شود درب دریچه بازدید خطی در ساختار دریچه بازدید نگهداری گردد. جهت ساخت این دریچه بازدید تاسیسات فن کویل ابتدا فریم این دریچه بازدید تاسیسات از پروفیل آلومینیومی با عرض ۳ تا ۵ سانتی انتخاب می گردد. در گام نخست باید فریم دریچه بازدید فن کویل ایجاد شود.فریم دریچه بازدید فن کویل از پروفیل آلومینیوم تولید میشود.پس از برش طول و عرض پروفیل آلومینیوم اقدام به گوش زنی اضلاع میکنیم تا اضلاع به چهره قائمه در بیاید.

ضخامت ورق مصرفی برای این مدل دریچه بازدید ورق یک میلیمتر می باشد، اما اگر ابعاد دریچه بازدید خیلی بزرگ باشد، می توان از ورق با ضخامت زیادتر نیز استفاده کرد. به طوری مثال دریچه کولرهای فلزی در 4 الی 5 روز کاری تولید می شوند اما زمان تولید دریچه های چوبی بیشتر می باشد. برای این کار از کرنر های مخصوص فلزی در اضلاع مجاور استفاده می کنیم تا ساختار فریم دریچه بازدید فن کویل به شکل چهار ضلعی در بیاید. برای این شغل از کرنر های مخصوص فلزی در اضلاع مجاور استفاده می کنیم تا ساختار فریم دریچه بازدید فن کویل به شکل چهار ضلعی در بیاید. اگر قاب دریچه کولر فلزی باشد می توان برای مسدود کردن آن از ورقه های مغناطیسی پشت فومدار استفاده کرد و به سادگی و آسانی روی دریچه را پوشاند. دریچه کولر انواع مختلفی را شامل می شود که از جمله پرکاربردترین آن ها می توان به دریچه کولر مشبک یا شبکه بندی شده، دریچه کولر دیواری، دریچه کولر سقفی و همچنین دریچه کولر خطی اشاره نمود. تمام مرحله ها خمکاری وشیارزنی که به چهره پرسی یا ضربه ای انجام می پذیرد باید قبل از عملیات رنگ آمیزی چهره پذیرد.

با استفاده از کانال اسپلیت یا داکت اسپلیت امکان تعیین دمای مناسب هوا برای تمام نقاط ساختمان تنها با استفاده از یک دستگاه اسپلیت وجود دارد. در این بخش از مقاله دریچه بازدید داکت اسپلیت به پرسشهای احتمالی شما پاسخ داده شده است. نکته ی مهم در زمان طراحی و ساخت دریچه بازدید فن کویل ساده وزنه ای این است که حتماً باید فاصله ی بین درب دریچه بازدید با دستگاه فن کویل چک شود. این دریچه بازدید از دو قسمت فریم و درب تشکیل شده هست و از آنجایی که درب این دریچه بازدید وزنه ای می باشد در نتیجه برای باز و بسته کردن آن کاملاً از فریم جدا شده و کنار گذاشته می شود. دریچههای بازدید نصب شده روی لوله فاضلاب، باید خیلی خوب و با دقت آب بندی شوند هم چنین برای جلوگیری از نشت گاز فاضلاب به داخل ساختمان گازبندی نیز لازم است که باید با استفاده واشر و پیچ و مهره مناسب این کار انجام شود. هزینه خرید دستگاه کندانسور و هواساز بر اساس تامین نیاز ساختمان متغیر بوده و پیش از خرید باید با متخصصین امر مشورتهای لازم را انجام دهید. علاوه بر مصرف انرژی پایین و صدای کم، نصب و نگهداری این هواکش ها به راحتی انجام می گیرد و مواقعی که نیاز به سرویس هواکش است مشکلی پیش نمی آید.

باید معروف باشد که کف فیزیک شیر بازرسی فن کویل را می توان با رنگ کوره ای الکترواستاتیک پوشش داد . از آنجایی که سیستم لولهکشی می تواند پیچیدهگیهایی داشته باشد و دسترسی به تمام بخشها در هنگام تعمیر و نگهداری، رفع گرفتگی لوله ها توسط شرکت های لوله بازکنی سخت و یا همراه با حفاری و کندهکاری باشد که علاوه بر متحمل شدن زحمت، باعث هزینه نیز خواهد بود. برخی دیگر از دریچه ها دارای جنس چوبی از ام دی اف است و هم در انتقال جریان هوا و برای مکش استفاده شده و هم برای تناسب با نمای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بهرهمندی از سیستم کانالکشی ویژه به بخشهای مورد نظر ساختمان و نصب دریچههای هوا در بخش پایانی موجب یکدست شدن، کاهش هزینه نصب اسلیت جداگانه برای هر قسمت و بهبود گردش هوا را در پی دارد. در این شرایط راه حل مناسب استفاده از دریچه بازدید فاضلاب است که امکان دسترسی به بخشهای مختلف لوله، اتصالات، سیفون و زانویی را فراهم میآورد تا در هنگام گرفتگی لوله و یا هر مشکلی که برای لولهکشی بوجود آمده بتوان بدون دردسر و آسان به آن بخش دسترسی داشت.

یکی از سوالات مکرر از شعبات مختلف خدمات فنی بهمن، این است که آیا نصب رابط دریچه بازدید فاضلاب ممکن است دچار نشتی شود؟ تغییر سبک یکجا نشینی انسانها و تمایل به سکونت در آپارتمانها موجب تغییر سیستم تامین هوارسانی ساختمانها شده است. دریچه هوا در انتهای انشعاب کانال هوارسانی قرار داشته و نقش مهمی در جریان پخش یکدست هوا ایفا خواهد نمود. یکی از رایجترین سیستمهای هوارسانی میتوان به استفاده از داکت اسپلیت اشاره کرد. داکت اسپلیت متشکل از دو بخش اصلی کندانسور (بخش خارجی) و هواساز (بخش داخلی و توکار) است. یکی از نکاتی که قبل از خرید هواکش باید به آن توجه شود ، قدرت هوادهی آن است که در هواکش خانگی دمنده مدل لوکس دریچه دار این مقدار بین 240m3/h تا 860m3/h می باشد و قطر پروانه ها 150 تا 300 میلیمتر است. در این گام جای پیچ ها هم روی فریم تعبیه می گردد. با نصب دریچه خطی بر روی درب دریچه بازدید مرحله ها اولیه ساخت به انتها خواهد رسید. در دریچه های آهنی به نسبت سایر دریچه ها قاب نیاز به فریم بزرگ تری دارد. توری باید در هر چهار بعد به فریم دریچه متصل گردد . هزینه کانال کشی کولر معمولا بر اساس متراژ آن برحسب هر واحد متر مربع محاسبه می شود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج