روبل نوسان پس از بزرگترین رکود هفتگی از ماه جولای توسط رویترز بهبود یافت

Otkritie Research در یادداشتی اعلام کرد که فعالیت تجاری احتمالاً در روز دوشنبه ضعیف خواهد بود و روبل می تواند در ادامه دوره مالیاتی پایان ماه تقویت شود، که معمولاً صادرکنندگان روسی درآمد ارز خارجی را به پرداخت بدهی های محلی تبدیل می کنند.

شاخص RTS بر اساس دلار با 2.1 درصد افزایش به 983.4 واحد رسید در حالی که شاخص روبل MOEX روسیه با 0.3 درصد افزایش به 2130.6 واحد رسید.

در ساعت 748 به وقت گرینویچ، روبل در برابر دلار 2.8 درصد قوی تر شد و به 68.31 رسید. در برابر یورو با 4.4 درصد افزایش به 72.4 رسید و با 2.1 درصد در برابر یوان به 9.71 رسید.

برای اوراق خزانه روسیه رجوع کنید به


منبع: https://www.investing.com/news/economy/rouble-edges-higher-after-biggest-weekly-slump-since-july-2970133

روبل هفته گذشته حدود 8 درصد کاهش یافت و در این ماه پس از اعمال تحریم نفتی و سقف قیمتی بیش از 10 درصد کاهش یافت. وزارت دارایی گفته است که کاهش اخیر به بازیابی واردات مربوط می شود.

سهام روسیه بالاتر بود.


© رویترز. عکس فایل: تصویر تصویری اسکناس‌های روبل روسی رول شده را روی یک میز در ورشو، لهستان، 22 ژانویه 2016 نشان می‌دهد. رویترز/Kacper Pempel//عکس فایل

بانک سرمایه گذاری سینارا گفت: سرمایه گذاران احتمالاً در هفته پایانی سال پرتفوی خود را مجدداً متعادل می کنند که می تواند بازار را در هر دو جهت حرکت دهد.

نوشته الکساندر مارو

مسکو (رویترز) – روبل روسیه در جلسه پرنوسان روز دوشنبه به شدت تقویت شد و پس از بزرگترین افت هفتگی خود از اوایل ژوئیه به دلیل ترس از تاثیر تحریم های نفت و گاز بر درآمد صادرات روسیه، مقداری جایگاه خود را بهبود بخشید.

روبل همچنان یکی از بهترین ارزهای اصلی جهان در برابر دلار در سال جاری است که با کنترل سرمایه و کاهش واردات حمایت می شود، اما در هفته گذشته جایگاه اول را نسبت به رئال برزیل از دست داده است.

برای راهنمای سهام روسیه مراجعه کنید

یک معیار جهانی برای صادرات اصلی روسیه، در آخرین جلسه معاملاتی خود قبل از تعطیلات کریسمس به بالاترین حد در سه هفته اخیر رسید و با 3.7 درصد افزایش به 84.0 دلار در هر بشکه رسید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج