روسیه وب‌سایت‌های سیا و اف‌بی‌آی را به دلیل «انتشار اطلاعات نادرست» مسدود کرد.

هیچ اظهارنظر فوری از سوی واشنگتن یا سفارت ایالات متحده در مسکو وجود ندارد.

مسکو (رویترز) – به گزارش خبرگزاری تاس، سازمان تنظیم‌کننده ارتباطات روسیه روز جمعه اعلام کرد که وب‌سایت‌های سیا و اف‌بی‌آی را مسدود کرده و دو سازمان دولتی آمریکا را به انتشار اطلاعات نادرست متهم کرده است.

روسکومنادزور در بیانیه ای که توسط خبرگزاری های روسی منتشر شد، گفت: «روسکومنادزور دسترسی به تعدادی از منابع متعلق به ساختارهای دولتی کشورهای متخاصم را برای انتشار مطالبی با هدف بی ثبات کردن اوضاع اجتماعی و سیاسی در روسیه محدود کرده است».

روسیه بی اعتبار کردن نیروهای مسلح خود را جرمی مجرمانه معرفی کرده است، جرمی که مجازات آن تا پنج سال زندان است، در حالی که توزیع آگاهانه “اطلاعات نادرست” در مورد ارتش حداکثر 15 سال مجازات دارد.


© رویترز
از زمانی که روسیه در فوریه سال گذشته ده‌ها هزار نیرو را به اوکراین فرستاد، روسکوم‌نادزور تعداد زیادی از رسانه‌های مستقل، برخی وب‌سایت‌های خبری خارجی و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک (NASDAQ:)، اینستاگرام و توییتر را مسدود کرده است.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/russia-blocks-cia-fbi-websites-for-spreading-false-information–tass-2989924

تاس به نقل از Roskomnadzor گزارش داد که این دو وب سایت آمریکایی مطالب و اطلاعات نادرستی را منتشر کرده اند که باعث بی اعتبار شدن نیروهای مسلح روسیه شده است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج