رویترز، یورو قوی در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح 9 ساله خود نزدیک شد

انتظار می‌رود سیاست‌گذاران در نشست هفته آینده کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نرخ‌ها را ۲۵ واحد دیگر افزایش دهند، اگرچه تمرکز بر روی راهنمایی برای حرکت‌های آینده خواهد بود.

هر دو بانک مرکزی و بانک مرکزی اروپا هفته آینده تشکیل جلسه خواهند داد، اما قبل از آن، بازارها داده های تولید ناخالص داخلی و مخارج مصرف شخصی (PCE) سه ماهه اول ایالات متحده را هضم خواهند کرد و به دنبال نشانه هایی از فشار اقتصادی و شواهدی از تورم چسبنده برای سرنخ هایی در مسیر سیاست فدرال رزرو خواهند بود.

لندن (رویترز) – یورو افزایش یافت و ین ژاپن در روز دوشنبه، در آغاز یک هفته که شامل جلسه بانک مرکزی ژاپن بود و آخرین اطلاعات منتشر شده قبل از تصمیمات فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا در اوایل مربوط به نرخ‌ها در اوایل، در اوایل جلسه بانک مرکزی ژاپن از نزدیک مشاهده شد، کاهش یافت. ممکن است.

واحد پول سوئد در ماه مارس به 11.475 در هر یورو رسید که ضعیف‌ترین آن از سال 2009 است و از آن زمان تاکنون نتوانسته است بهبود یابد. آخرین قیمت در هر یورو 11.33 و هر دلار 10.32 بود.

فراتر از هیجان متقاطع یورو/ین، بازارهای ارز آرام‌تر بودند، زیرا معامله‌گران منتظر جلسات کلیدی بانک مرکزی بودند که اولین جلسه آن بانک ژاپن در روز جمعه است، اولین ریاست Ueda.

سودهای یورو در برابر ین ژاپن با 0.63% افزایش به 148.3 ین بسیار چشمگیر بود، زیرا ین تحت فشار اظهارات کازو اوئدا، رئیس جدید بانک ژاپن در مورد نیاز به حفظ تسهیلات پولی قرار گرفت.

هاروی گفت که بازارها منتظر جمعه هستند، زیرا و همچنین نشست BOJ، داده های رشد و تورم از آلمان و فرانسه در موعد مقرر است.

در جاهای دیگر، استرلینگ در 1.2435 دلار ثابت بود، و فرانک سوئیس کمی قوی تر و 0.8903 در هر دلار بود.


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-edges-lower-on-track-for-second-straight-monthly-loss-3062237

یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که روحیه تجاری آلمان در ماه آوریل اندکی افزایش یافت و به نشانه های مثبت افزود زیرا بزرگترین اقتصاد اروپا امیدوار است از رکود زمستانی فرار کند و همچنین اظهارات تندروانه از سوی رئیس بانک مرکزی بلژیک و سیاست گذار بانک مرکزی اروپا، پیر وونش، وجود داشت.

او گفت: «نه تنها یورو/دلار و دلار/ین دو تا از بزرگ‌ترین جفت‌ها هستند، عوامل زیادی هم می‌توانند باعث حرکت‌های بیشتر شوند، که فقط منتظر یک کاتالیزور هستند».

انتظار می‌رود Ueda سیاست کنترل منحنی بازده فوق‌العاده آسان (YCC) فعلی BOJ را حفظ کند و از زمان جانشینی هاروهیکو کورودا در اوایل ماه جاری به بازارها اطمینان داده است که هیچ تغییری در سیاست به سرعت اتفاق نخواهد افتاد.

یورو یک سبیل با 148.385 ین اکتبر فاصله دارد و از اواخر سال 2014 به بالاترین حد خود رسیده است.

با این حال، بانک مرکزی سوئد نیز این هفته، در روز چهارشنبه تشکیل جلسه می دهد بارکلی (LON:) گفت که افزایش قیمت 50 واحد پایه از سوی Riksbank بعید است که بیشتر از محدود کردن جنبه نزولی به تاج کمک کند.

بازارها انتظار دارند بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را یک چهارم واحد افزایش دهد و احتمال افزایش 50 واحدی پایه وجود دارد. آمار تورم و رشد منطقه یورو نیز در این هفته منتشر می شود.

دلار نیز با 0.36 درصد افزایش در برابر ین به 134.60 رسید.

یورو 0.25 درصد در برابر دلار افزایش یافت و به 1.1015 دلار رسید که برای اولین بار از زمانی که در اوایل ماه جاری به بالاترین حد خود در 14 ماه گذشته یعنی 1.10755 دلار رسید، به بالای 1.10 دلار بازگشت.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلاری از طریق نمودار سهام چاپ شده در این تصویر که در 7 فوریه 2018 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر

توسط آلون جان

سیمون هاروی، رئیس تجزیه و تحلیل FX در مونکس اروپا گفت: «ما در دوره قبل از ECB و قبل از فدرال رزرو هستیم که نوسانات FX برای اندکی کاهش یافته است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج