رویترز با جهش ین، دلار در برابر یورو نزدیک به پایین ترین سطح 9 ماهه خود ماند

(این داستان برای نشان دادن اینکه یورو/دلار در پاراگراف 10 به قیمت 1.08725 دلار معامله می شد، نه 1.8725 دلار تصحیح شد)


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-in-doldrums-as-euro-near-9month-peak-yen-bounces-2986346


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

یورو که در روز دوشنبه در حدود بالاترین میزان خود از آوریل گذشته معامله شد، آخرین بار در برابر دلار با قیمت 1.08725 دلار ثابت ماند که با اندکی کاهش نسبت به بالاترین سطح جلسه 1.0898 دلاری.

معامله گران بازار پول شاهد تنها دو افزایش ربع واحدی دیگر توسط فدرال رزرو تا ژوئن به اوج حدود 5 درصدی هستند، قبل از اینکه در اواخر سال شروع به کاهش نرخ کند. خود فدرال رزرو اصرار دارد که هنوز 75 bps افزایش در خط لوله دارد.

نظرسنجی‌ها در روز سه‌شنبه نشان داد که فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ژانویه به رشد معتدل بازگشته است و فعالیت‌های بخش خدمات در آلمان برای اولین بار از ژوئن گسترش یافته است، اگرچه فشار قیمت‌ها همچنان ثابت مانده است.

در همین حال، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز دوشنبه تکرار کرد که بانک مرکزی به افزایش سریع نرخ بهره ادامه خواهد داد تا تورم را رام کند، تورمی که هنوز بیش از 5 برابر نرخ هدف 2 درصد است.

نوشته آماندا کوپر

ری آتریل، رئیس استراتژی مبادلات خارجی در بانک ملی استرالیا (OTC:)، که انتظار دارد شاخص دلار تا پایان مارس به 100 کاهش یابد، گفت: “ایالات متحده دیگر تمیزترین پیراهن در لباسشویی های اقتصادی جهانی نیست.” یورو به 1.10 دلار افزایش می یابد.

– که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز اصلی اندازه گیری می کند، با 0.1٪ کاهش به 101.93 رسید و به پایین ترین سطح 7-1/2 ماهه 101.51 که در هفته گذشته رسیده بود بازگشت.

اما تحلیلگران بر این باورند که تغییر در BOJ زودتر اتفاق می‌افتد، زیرا سیاست‌گذاران در مکانیزم کنترل منحنی بازده (YCC) تغییراتی ایجاد می‌کنند، که نرخ‌های کوتاه‌مدت را 0.1-% می‌داند و بازده 10 ساله را در یک باند دور نگه می‌دارد. صفر

این موضوع جدایی ناپذیر دیدگاه نزولی ما از دلار آمریکا است، مبنی بر اینکه ایالات متحده رهبر رشد جهانی نخواهد بود.

در سایر نقاط، دلار با 0.4 درصد کاهش به 130.18 ین رسید و روند صعودی دو روزه را شکست.

لندن (رویترز) – در حالی که معامله گران خطرات رکود اقتصادی ایالات متحده را در مقابل چشم انداز سیاست پولی فدرال رزرو ارزیابی می کردند، دلار در برابر یورو نزدیک به پایین ترین سطح 9 ماهه خود در برابر یورو نوسان کرد و سودهای اخیر در برابر ین را کاهش داد.

به گفته تحلیلگران، داده های منطقه یورو در روز سه شنبه این دیدگاه را تقویت کرد که اقتصاد در زمستان تحت فشارهای شدید قیمت ها به خوبی زنده می ماند.

مایکل براون، استراتژیست بازار TraderX گفت: «احتمالاً به اندازه کافی برای تقویت 50 واحد پایه دیگر از بانک مرکزی اروپا وجود دارد.

در مقابل، یورو در هفته گذشته نزدیک به 0.8 درصد افزایش یافته است که با رگباری از مقامات بانک مرکزی اروپا افزایش یافته است که نشان می دهد مقابله با تورم به افزایش نرخ بیشتر از آنچه بازارها در حال حاضر پیش بینی می کنند نیاز دارد.

دوران ضعف ین به سرعت در حال پشت سر گذاشتن است.

ارزهای پر نوسان G10 در برابر دلار افزایش یافتند. استرلینگ و دلار نیوزیلند هر دو با 0.2 درصد افزایش به ترتیب به 1.2399 دلار و 0.6504 دلار رسیدند، در حالی که دلار استرالیا در حدود 0.7023 دلار ثابت بود و نزدیک به بالاترین میزان خود در پنج ماه گذشته بود.

آتریل از NAB، که پیش‌بینی می‌کند، می‌گوید: «به وضوح، بازار سیاست YCC را نیز گذشته از تاریخ مصرف آن در نظر می‌گیرد، و این فقط یک مسئله زمان – و احتمالاً ماه‌ها به جای سه ماهه – است تا زمانی که BOJ ناقوس مرگ را به صدا درآورد.» دلار تا پایان مارس به 125 کاهش می یابد.

هفته گذشته، دلار تا 127.215 ین کاهش یافت که ضعیف ترین آن از ماه مه است، پیش از بررسی سیاست های بانک مرکزی ژاپن، زیرا سرمایه گذاران شرط می بستند که BOJ به برنامه محرک خود پایان دهد. با این حال، BOJ سیاست را بدون تغییر رها کرد و به دلار مهلت داد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج