رویترز با درخشش اقتصاد در ماه فوریه، ارزش دلار را افزایش داد

این شاخص با 0.13 درصد افزایش به 104.28 رسید که فاصله چندانی با بالاترین سطح شش هفته اخیر 104.67 در پایان هفته گذشته نداشت.

داده های نظرسنجی منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که فعالیت تجاری ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای در ماه فوریه بهبود یافت و به بالاترین حد خود در هشت ماه گذشته رسید. در منطقه یورو، شاخص فعالیت مبتنی بر نظرسنجی نیز افزایش یافت و به بالاترین حد در 9 ماه گذشته رسید.

لندن/سنگاپور – دلار در روز چهارشنبه اندکی افزایش یافت و به دلیل داده های قوی اقتصادی به معاملات نزدیک به بالاترین رقم شش هفته اخیر ادامه داد.

سرمایه گذاران همچنین شرط بندی نرخ بانک مرکزی اروپا را افزایش داده اند. بانک دویچه (ETR:) روز سه‌شنبه اعلام کرد که اکنون انتظار دارد نرخ‌ها به 3.75 درصد افزایش یابد، در حالی که قبلاً انتظار داشت که از سطح فعلی 2.5 درصد به 3.25 درصد افزایش یابد.

(گرافیک: حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده،

نشانه‌های قدرت اقتصادی باعث شد تا معامله‌گران به افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در روز سه‌شنبه دست بزنند که باعث شد شاخص سهام آمریکا 2 درصد کاهش یابد و دلار 0.3 درصد رشد کند.

فیوتاکیس گفت که این عوامل باید به پایین آمدن دلار و یورو تا 1.12 دلار تا پایان سال کمک کند، اگرچه به گفته او کاهش به 1.04 دلار در کوتاه مدت امکان پذیر است.

(گرافیک: یورو،

تان گفت: “این حرکت کوتاه مدت است و این مسیر کمترین مقاومت است.” من فعلاً با آن مبارزه نمی‌کنم… از نظر من احتمال تمدید بیشتر این تجمع وجود دارد.»

او گفت: “ما از هر چیزی از نظر نرخ های ایالات متحده به اوج نزدیک تر هستیم. داستان در حال کاهش است. اقتصاد چین با بازگشایی بهتر عمل می کند.”

پوند با 0.26 درصد کاهش به 1.208 دلار رسید. پس از اینکه داده های نظرسنجی بریتانیا نیز قوی شد، روز سه شنبه 0.6 درصد افزایش یافت.

در آغاز فوریه، انتظارات برای اوج کمی کمتر از 5 درصد بود. فدرال رزرو تا مارس 2022 نرخ بهره را از 0% به 0.25% تا محدوده 4.5% تا 4.75% افزایش داده است.

آلوین تان، رئیس استراتژی آسیا FX در RBC Capital Markets گفت: “ما سه هفته است که در این بازگشت دلار بوده ایم. محرک اصلی اساساً افزایش مجدد قیمت فدرال رزرو در بازار است.”

دلار نیوزیلند آخرین بار با 0.19 درصد افزایش به 0.623 دلار رسید، پس از اینکه در اوایل جلسه به دنبال افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی نیوزلند به بالاترین سطح خود در روز 0.625 دلار رسید.


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-sterling-underpinned-by-upbeat-pmi-surveys-kiwi-jumps-3009777

روز چهارشنبه، یورو 0.15 درصد کاهش یافت و به 1.063 دلار رسید، درست بالاتر از پایین ترین سطح 6 هفته اخیر جمعه 1.061 دلار.

دلار پس از افزایش بیش از 0.5 درصدی در روز سه شنبه، با 0.2 درصد کاهش به 134.75 ین رسید.

تمرکز سرمایه گذاران اکنون معطوف به انتشار صورتجلسه آخرین جلسه فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه است، که می تواند بینش بیشتری از برنامه های سیاست گذاران ارائه دهد.

توسط هری رابرتسون و ری وی

یک گزارش پرفروش اشتغال در ایالات متحده در اوایل فوریه باعث افزایش ارزش دلار شد که توسط یک سری از انتشار داده های قوی کمک شده است.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا و یورو در این تصویر دیده می شود که در 17 ژوئیه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

Themos Fiotakis، رئیس استراتژی FX در بارکلی (LON:)، گفت که هنوز انتظار دارد دلار تا پایان سال کاهش یابد.

معامله‌گران روز چهارشنبه پیش‌بینی می‌کردند که نرخ بهره اصلی فدرال رزرو در ماه ژوئیه به حدود 5.35 درصد افزایش یابد، طبق داده‌های Refinitiv بر اساس قیمت‌گذاری بازار مشتقه.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج