رویترز به دلیل انتظارات نرخ بالاتر در ایالات متحده، دلار از رگبار باخت چهار ماهه بازگشت

این ارز که ارز را در برابر سبدی از همتایان اندازه گیری می کند، در تجارت آسیا 0.18 درصد افزایش یافت و به 104.84 واحد رسید و انتظار افزایش ماهانه بیش از 2.5 درصدی را داشت که اولین بار از سپتامبر بود.

یورو آخرین بار با 0.22 درصد کاهش به 1.0585 دلار رسید که به طور مشابه در جلسه قبلی اخبار 0.6 درصد افزایش یافت.

در جاهای دیگر، استرلینگ با کاهش 0.18 درصدی به 1.2041 دلار، برخی از سودهای جلسه قبل را کاهش داد.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های پوند استرلینگ و تغییر در داخل یک صندوق پول در کافی شاپ در منچستر، بریتانیا، 21 سپتامبر 2018 مشاهده می شود. رویترز/فیل نوبل

سنگاپور (رویترز) – دلار آمریکا در روز سه‌شنبه پس از توقف کوتاهی در ابتدای هفته، روند صعودی خود را از سر گرفت و آن را در مسیر بازگشت قرار داد تا پس از 4 ماه باخت، ماه را با افزایش چشمگیر به پایان برساند.

انتظار می رود پارلمان بریتانیا به این توافق رای دهد و حزب کارگر مخالف اعلام کرد که به آن رای مثبت خواهد داد.

روز دوشنبه پس از اینکه بریتانیا و اتحادیه اروپا قرارداد جدیدی را برای ترتیبات تجاری پس از برگزیت برای ایرلند شمالی، معروف به چارچوب ویندزور، اعلام کردند، 1 درصد افزایش یافت.

توسط Rae Wee

آتریل گفت: “موسیقی خلق و خوی نشان می دهد که این چیز موفق خواهد شد… احتمالاً در اینجا زمینه ای برای نوعی قدرت استرلینگ باقی مانده وجود دارد.”

انعطاف پذیری در بزرگترین اقتصاد جهان دلیلی را برای سیاست گذاران فدرال رزرو برای جنگ طلبی ایجاد کرده است و سرمایه گذاران اکنون انتظار دارند که نرخ وجوه فدرال رزرو تا سپتامبر به بالاتر از 5.4 درصد برسد.

رهبر حزب اتحاد دموکراتیک ایرلند شمالی (DUP) گفت که حزب او در حال بررسی جزئیات است.

قیمت 0.3 درصد کاهش یافت و به 0.61475 دلار رسید، در حالی که 0.28 درصد کاهش یافت و به 0.6720 دلار رسید.

داده های منتشر شده در روز سه شنبه نشان داد که مازاد حساب جاری استرالیا در سه ماهه دسامبر به شدت افزایش یافته است، در حالی که داده های جداگانه حاکی از بازگشت قوی خرده فروشی استرالیا در ژانویه پس از افت غیرمنتظره در دسامبر است.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/sterling-holds-gains-after-rising-on-uk-trade-deal-with-eu-3016332

ری آتریل، رئیس استراتژی FX در بانک ملی استرالیا (OTC:) با اشاره به این موضوع گفت: «دلار بازگشت خود را انجام داده است – به طور کامل با توجه به قدرت اعداد ژانویه که در فوریه به دست آمد و قیمت مجدد برای فدرال رزرو قابل توجیه است. عملکرد قوی داده های اقتصادی ایالات متحده

دلار در برابر ین ژاپن با 0.07 درصد افزایش به 136.31 رسید. کازوئو اوئدا، رئیس جدید بانک ژاپن (BOJ) تاکنون سرنخ‌های کمی در مورد اینکه آیا بانک می‌تواند به‌زودی از محرک‌های عظیم خود خارج شود، ارائه کرده است، اگرچه او نشان داد که ایده‌هایی برای چنین حرکتی دارد.

این امر چشم انداز اقتصاد بریتانیا پس از برگزیت را روشن کرد و ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا گفت که راه را برای فصل جدیدی در روابط لندن با این اتحادیه هموار می کند.

“من فکر می کنم ما به نوعی از یک چاپ داده های اصلی به دیگری پرتاب می شویم… حرکت بعدی دلار در واقع تابعی از چگونگی شروع به نمایش داده های فوریه در ماه مارس است.”

معاون جدید فرماندار شینیچی اوچیدا نیز روز سه‌شنبه احتمال بازنگری فوری سیاست‌های پولی فوق‌العاده سست BOJ را نادیده گرفت.

انتظارات بازار مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده باید نرخ ها را بیش از انتظارات اولیه افزایش دهد، که پس از انتشار داده های اقتصادی خوش بینانه از ایالات متحده افزایش یافت، در هفته های اخیر ارزش دلار را کاهش داد.

نکته واقعی این است که آیا این سکوی پرشی برای حذف قوی تر و بهبود یافته اصطکاک تجاری به طور کلی تر، بین بریتانیا و اتحادیه اروپا است؟

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج