روی تصمیم گیری نرخ RBNZ و قیمت نفت تمرکز کنید

موسسه مدیریت تامین (ISM) اطلاعات مربوط به PMI خدمات ایالات متحده را در ماه مارس منتشر خواهد کرد. انتظار می رود PMI خدمات ISM انعطاف پذیر باقی بماند و از 55.1 به 54.5 کاهش یابد. گزارش PMI خدمات فوریه نشان داده بود که خدمات در برابر PMI تولیدی که برای چهارمین ماه متوالی منقبض شده بود، جایگاه خود را به دست آورد.

این اعلامیه، تحلیلگران ING را مجبور به اصلاح پیش بینی خود در مورد قیمت نفت کرد. «این کاهش‌های غافلگیرکننده به معنای بازار تنگ‌تر در سال جاری است. در نتیجه، ما مجبور شده‌ایم پیش‌بینی‌های نفتی خود را برای باقیمانده سال 2023 بازنگری کنیم. بازار تنگ‌تر به این معنی است که اکنون انتظار قیمت‌های بالاتر نفت را داریم. پیش از این کاهش اعلام شده، پیش‌بینی می‌کردیم قیمت نفت برنت در نیمه دوم سال به 97 دلار در هر بشکه برسد. با این حال، ما اکنون انتظار داریم که بازار در این مدت به طور متوسط ​​101 دلار در هر بشکه باشد.

تمرکز سرمایه گذاران و معامله گران بر روی بانک مرکزی نیوزلند (RBNZتصمیم گیری نرخ بهره فردا، در حالی که بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ ها را بدون تغییر نگه داشت زیرا برخی از اقتصاددانان معتقدند که افزایش نرخ ها بر تورم و مخارج مصرف کننده تأثیر داشته است.

اقتصاددانان Westpac در مورد تعداد افزایش‌های پیش‌بینی‌شده اختلاف نظر دارند، زیرا «ما در حال حاضر یک اوج 5 درصدی را برای این چرخه پیش‌بینی می‌کنیم، اگرچه اذعان داریم که ریسک‌ها به سمت قله‌ای بالاتر از پایین‌تر منحرف می‌شوند. تا زمانی که RBNZ تایید واضحی مبنی بر کند شدن اقتصاد دریافت نکند، به تاکید بر پتانسیل افزایش بیشتر نرخ بهره ادامه خواهد داد.

RBA نرخ بهره را بدون تغییر می گذارد

S&P Global Services US PMI که هفته گذشته منتشر شد، بهبودی بسیار بیشتر از حد انتظار را نشان داد، نتیجه ای که می تواند نشان دهد که تورم مطابق با انتظارات در این ماه کاهش نخواهد یافت.

انتظار می رود که بانک مرکزی نیوزلند تصمیم خود را در مورد نرخ بهره روز چهارشنبه اعلام کند. تحلیلگران پیشنهاد می کنند که نرخ رسمی نقدی (OCR) احتمالا 25 واحد پایه افزایش خواهد یافت.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (اوپک پلاس) روز یکشنبه اعلام کردند که تولید نفت خود را از ماه می 1.15 میلیون بشکه در روز کاهش خواهند داد. زمان‌بندی این تصمیم بازارها را شگفت‌زده کرد، اگرچه اوپک پلاس قول داده است تا پایان سال 2023 تولید خود را 2 میلیون بشکه در روز کاهش دهد.

با این حال، مورگان استنلی پیش‌بینی قیمت نفت خود را برای سال 2023 کاهش داده است. استراتژیست‌های مورگان استنلی در گزارشی نوشتند: «(تصمیم) چیزی را نشان می‌دهد، نشان می‌دهد که در کجای بازار نفت هستیم. و ببینید، بیایید در این مورد صادق باشیم، زمانی که تقاضا در حال افزایش است… پس اوپک نیازی به کاهش ندارد.

تصمیم نرخ بهره RBNZ

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/rbnz-rate-decision-and-oil-prices-in-the-spotlight

اقتصاددانان گلدمن ساکس پیش بینی خود را در مورد قیمت برنت در دسامبر 2023 به 95 دلار در هر بشکه تغییر دادند. آنها همچنین انتظار دارند که قیمت بشکه برنت در دسامبر 2024 به 100 دلار برسد. آنها در گزارش خود که روز یکشنبه منتشر کردند، نوشتند: “در حالی که این اقدام تعجب آور بود، این تصمیم منعکس کننده ملاحظات مهم اقتصادی و احتمالی سیاسی است. کاهش تولید می تواند 7 درصد قیمت نفت را افزایش دهد و به افزایش درآمد نفت عربستان سعودی و اوپک پلاس کمک کند. امتناع از پر کردن مجدد SPR (ذخایر استراتژیک نفت (SPR) ایالات متحده در سال مالی 2023، اگرچه پایین‌ترین سطح WTI (معیار ایالات متحده) که قبلاً برای تکمیل مجدد کافی توصیف می‌شد، ممکن است به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش نیز کمک کرده باشد.

اطلاعات مارس PMI خدمات ISM

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

فیلیپ لو، فرماندار RBA گفت انتظار دارد که سیاست پولی سخت‌تر بیشتر شود. در بیانیه پس از جلسه آمده است: «هیئت مدیره تصمیم گرفت نرخ بهره را در این ماه ثابت نگه دارد تا زمان بیشتری برای ارزیابی تأثیر افزایش نرخ بهره تا به امروز و چشم انداز اقتصادی فراهم کند. هیئت مدیره تشخیص می دهد که سیاست پولی با تاخیر عمل می کند و اثر کامل این افزایش قابل توجه در نرخ بهره هنوز احساس نشده است. تورم در استرالیا به اوج خود رسیده است، انتظار می رود تورم قیمت کالاها در ماه های آینده تعدیل شود.

کاهش تولید نفت باعث افزایش قیمت شد

اقتصاددانان ASB پیشنهاد می کنند که دو افزایش نرخ دیگر ممکن است در راه باشد، اما توجه داشته باشید که نرخ های بالاتر قبلاً بر اقتصاد کشور تأثیر گذاشته است. اقتصاد ممکن است سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد در حال از دست دادن حرکت باشد، به این معنی که سیاست‌های پولی اکنون شروع به ضربه زدن به شدت کرده است. آنها در گزارش خود خاطرنشان می‌کنند که تأثیر سیاست‌های بیشتری در راه است: متوسط ​​نرخ وام مسکن پرداختی تنها در نیمی از مسیر صعود از پایین به اوج است.

نمایندگان اوپک پلاس گفتند که این اقدام به منظور حمایت از ثبات قیمت است، در حالی که برخی از تحلیلگران بازار پیشنهاد می کنند که این سازمان به دنبال سود بیشتر است. کاهش تولید نفت می تواند تنش بین اعضای اوپک پلاس و دولت های غربی ایجاد کند زیرا ارقام تورم به دلیل کاهش قیمت انرژی شروع به کاهش کرده است.

ING و گلدمن ساکس چه فکر می کنند؟

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت باعث شد قیمت نفت در روز دوشنبه 6 درصد افزایش یابد. تحلیلگران بازار درباره کاهش تولید نفت گفتند که فدرال رزرو آمریکا (فدرال رزرو) ممکن است مجبور باشد در برنامه های خود تجدید نظر کند زیرا ممکن است ارقام تورم بالاتری در راه باشد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

بانک مرکزی استرالیا (RBA) پس از 10 افزایش متوالی نرخ بهره، تصمیم خود را برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره معیار خود در 3.60 درصد اعلام کرد. این تصمیم مطابق با انتظارات اقتصاددانان بود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج