سقوط SVB باعث افزایش تقاضا برای طلای امن می شود


پیش بینی قیمت طلا:

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

نحوه معامله طلا

سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) طلا را بالاتر می برد

سقوط SVB (بانک دره سیلیکون) باعث ایجاد نگرانی در بازارهای جهانی شده است و از طلای امن حمایت می کند. پس از اینکه هفته گذشته موسسه مالی تحت نظارت قرار گرفت، نگرانی ها در مورد دسترسی مشتریان به سپرده ها نگرانی ها را تشدید کرد.

بیشترین خوانده شده:دلار آمریکا به دلیل متوقف شدن پیامدهای SVB توسط فدرال رزرو و وزارت خزانه داری کاهش می یابد

در حالی که این سقوط بزرگترین ورشکستگی بانک از سال 2008 است، نرخ های بهره بالاتر بر سیستم مالی فشار وارد کرده است. اگرچه فدرال‌رزرو، خزانه‌داری و تنظیم‌کننده‌های بانکی به سرمایه‌گذاران اطمینان دادند که به همه مشتریان اجازه دسترسی به وجوه آنها داده می‌شود، خطرات سرایت بیشتر تقاضا برای دارایی‌های امن را افزایش داده است.

با تاکید مجدد فدرال رزرو برای ادامه افزایش شدید نرخ بهره برای مهار تورم افسارگسیخته، ورشکستگی بانک می تواند بانک مرکزی را مجبور به تجدید نظر در موضع جنگ طلبانه خود کند.

تعطیلی ناگهانی و اعلام روز یکشنبه باعث کاهش بازدهی و افزایش قیمت طلا شد.

توصیه شده توسط Tammy Da Costa

معاملات فارکس نیوز: استراتژی

تحلیل قیمت طلا

از آنجایی که XAU/USD به بالاتر از MA 50 روزه (میانگین متحرک) صعود کرد، معاملات آتی طلا قبل از رسیدن به سد مقاومت فیبوناچی در 1891 دلار افزایش یافت. با حفظ بالاتر از 23.6% اصلاحی حرکت 2022-2023، سطح روانی 1900 دلار را دوباره به بازی بازگرداند. بالاتر از آن، دسته 1910 دلاری ظاهر می شود که می تواند قیمت را به 1930 دلار برساند.

نمودار روزانه طلا (XAU/USD).

image1.png

نمودار تهیه شده توسط تامی داکوستا با استفاده از TradingView

در حالی که بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در حال آماده شدن برای ارائه یک سخنرانی در مورد سیستم بانکی است، فدرال رزرو میزبان نشست اضطراری فدرال رزرو پشت درهای بسته برای تصمیم گیری در مورد نحوه برخورد با بحران خواهد بود.

image2.png

تقویم اقتصادی DailyFX

اگر نگرانی‌ها همچنان افزایش یابد و اخبار بیشتری درباره ورشکستگی بانک‌ها منتشر شود، قیمت طلا می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد و از جذابیت پناهگاه امن آن بهره‌مند شود.

— نوشته شده توسط Tammy Da Costa، ​​تحلیلگر DailyFX.com

با تامی در توییتر تماس بگیرید و دنبال کنید: @Tams707




منبع: https://www.dailyfx.com/news/xau-usd-price-outlook-svb-collapse-drives-demand-for-safe-haven-gold-20230313.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج