سنگ گرانیت کاربرد و انواع آن گروه آتی سنگ | elitarchgroup

در سالن های صنعتی با توجه به حضور مواد شیمیایی و اسیدی، بهترین گزینه می باشند. در ایران اغلب سنگ های گرانیت به صورت بلورهای رنگی در سطح سنگ پراکنده شده اند و سنگ های مستحکمی را تشکیل داده اند . ترکیب معدنی گرانیت به این صورت است که 20 تا 60 درصد کوارتز و 35 تا 90 درصد نیز فلدسپات قلیایی است. گرانیت، سنگ آذرین درشت دانه ای است که از سرد شدن تدریجی ماگمای مذاب در نزدیکی سطح زمین تشکیل می‌شود. بلورهای سنگ گرانیت به گونه ای است که دانه‌های کوچک و بزرگ آن با چشم قابل مشاهده است.

ترموپلاستیک چیست؟ انواع ترموپلاستیک

تولید گرانیت با دمای دگرگونی فرآیند بسیار دشواری است اما گاها در زمین‌های خاص تشکیل آمفیبولیت و گرانولیت مشاهده شده است. این ماده همواره از مواد معدنی کوارتز و فلدسپات تشکیل شده است که گاهی با طیف گسترده‌ای از مواد معدنی دیگر (مواد معدنی جانبی) همراه است. کوارتز و فلدسپات به طور کلی به گرانیت رنگ روشن می‌دهند ، از صورتی ملایم تا سفید.

کانی های اصلی تشکیل دهنده سنگ گرانیت فلدسپات و کوارتز با مقادیر کمی از میکا اجرای نما و آمفیبول است. کوارتز ماده شفاف و بی رنگی است در صورتی که فلدسپات ممکن است خاکستری، سفید و یا حتی صورتی هم باشد. براین اساس مهم ترین نقش در روشنی سنگ گرانیت را کانی کوارتز بر عهده دارد.

  • شرکت ایران بازالت تولید کننده انحصاری سنگ گرانیک مشکی نطنز با کیفیت عالی و استاندارهای بین المللی است که به راحتی می‌توان از آن هم در نمای بیرونی ساختمان و هم طراحی داخلی استفاده کرد.
  • زمینه اصلی همه سورت‌های این سنگ سبز است که درون آن رگه‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد.
  • با این تفاوت که پس از ایجاد برش ها روی برآمدگی ها شکسته شده و نمای منحصربه فردی ایجاد می کند.
  • لطفاً با توجه به شیوهٔ ویکی‌پدیا برای ارجاع به منابع با ارایهٔ ارجاع صحیح منابع این مقاله را بهبود بخشید.
  • برخی از رنگ های سنگ گرانیت همانند سنگ گرانیت سبزرنگ به غیر از پریدوتیت ها در اثر تابش نور خورشید تغییر رنگ می دهند.
  • همه ی سنگ کاران جهت افزایش ایمنی کارخود به هنگام استفاده ازسنگ های گرانیت برای دیوار، از گیره های اسکوپ کمک می گیرند.
همچنین ، کشوری که از آن منبع تهیه شده است ، درجه را تعیین می‌کند. فلدسپات پلاژیوکلاز و فلدسپات قلیایی معمولاً در آن فراوان هستند و فراوانی نسبی آنها زمینه را برای طبقه بندی گرانیت فراهم کرده است. این تعاریف متعدد از گرانیت می‌تواند منجر به مشکلات ارتباطی شود. با این حال ، اگر می‌دانید چه کسی از این کلمه استفاده می‌کند و چه کسی با آن ارتباط برقرار می‌کند ، می‌توانید کلمه را در متن مناسب آن تفسیر کنید. گرانیت بهاره زنجان پرمصرف در فضاهای داخلی و همچنین مورد استفاده در فضاهای خارجی می‌باشد که به صورت طول بکار برده می‌شود.

فرآوری سنگ گرانیت

سنگ گرانیت کاربرد و انواع آن گروه آتی سنگ | elitarchgroup

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج