سهام آسیایی و نفت خام با سقوط S&P 500 و نزدک صعود کردند

این توضیح می دهد که چرا اپل در جلسات اخیر سقوط کرده است. اما آیا سهامداران اپل باید در مورد بلندمدت وحشت داشته باشند؟

اپل – تصویر بزرگ

شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ رشد روز گذشته 5.24% را با یک جلسه مثبت دیگر دنبال کرد و 2.16% بسته شد و رشد ماه نوامبر خود را به بیش از 26% رساند. نفت خام نیز همچنان از امیدها به کاهش محدودیت‌های کووید بهره می‌برد و برنت و WTI هر دو در صبح چهارشنبه افزایش یافتند.

در جدیدترین ربعاپل 20 میلیارد دلار درآمد خالص گزارش کرد که مجموع 12 ماهه خود را به تقریباً 100 میلیارد دلار رساند. در پایان سپتامبر 2022، این شرکت بیش از 48 میلیارد دلار وجه نقد و معادل نقدی به اضافه 121 میلیارد دلار دیگر اوراق بهادار غیرجاری بازار داشت.

با این حال، S&P 500 و Nasdaq کامپوزیت به ترتیب با 0.16% و 0.59% کاهش، جلسه را با کاهش 0.16% و 0.59% پایان دادند، در حالی که Dow Jones با 0.01% رشد ثابت پایان یافت.

برای ثبت نام برای حساب کاربری امروز روی بنر زیر کلیک کنید:

روی ابزارهای برتر دنیا سرمایه گذاری کنید

اگر این پیش‌بینی کمبود دقیق باشد، می‌تواند ضربه بزرگی برای درآمد اپل در فصلی باشد که به طور سنتی قوی‌ترین سه ماهه آن است. علاوه بر این، Kuo نوشت که این فروش های از دست رفته ممکن است به طور کلی از بین برود، نه اینکه صرفاً به زمانی موکول شود که عرضه بهبود یابد.

S&P 500 و Nasdaq به ترتیب آلفابت، تسلا و آمازون با ضررهای 0.90، 1.14 و 1.63 درصدی بودند که در زمینه فناوری شرکت کردند. اما بزرگ‌ترین شرکت جهان، اپل بود که جلسه را 2.11 درصد کاهش داد و مجموع زیان خود را در سه جلسه گذشته به 6.55 درصد رساند.

دیروز، در وال استریت، بسیاری از سهام چینی فهرست شده در ایالات متحده روزهای مثبتی را پشت سر گذاشتند و علی بابا و JD.com هر دو به ترتیب 5.25% و 6.69% افزایش یافتند.

بخشی از دلیل اینکه اپل بهتر از رقبای خود طوفان اقتصادی اخیر را پشت سر گذاشته است، قدرت مالی قابل توجه آن است، چیزی که سرمایه گذاران در دوره های نامشخص بسیار بیشتر از آن استقبال می کنند.

با یک حساب Invest.MT5 از Admirals، می توانید سهام اپل و بیش از 4500 شرکت دیگر از سراسر جهان را خریداری کنید. سایر مزایای حساب Invest.MT5 عبارتند از:

  • دسترسی انحصاری به پورتال Premium Analytics ما
  • امکان خرید سهام کسری در 700 شرکت از هیجان انگیزترین شرکت های جهان
  • تجزیه و تحلیل منظم بازار و یک کتابخانه دائمی در حال رشد از مقالات آموزشی بدون هزینه اضافی

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/trading-news-30-november-2022دیروز، مینگ چی کو، تحلیلگر مدیریت دارایی TFI نوشت که انتظار دارد مجموع محموله های آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در سه ماهه جاری 15 تا 20 میلیون دستگاه کمتر از حد انتظار باشد. این کاهش پیش‌بینی‌شده در محموله‌ها عمدتاً به دلیل اعتراضات کارگری است که ماه گذشته در کارخانه آیفون Xhengzou رخ داد.

با این حال، سرمایه گذاران باید نسبت به بادهای معکوس فعلی، به ویژه چشم انداز اقتصادی نامطمئن، که احتمالاً در کوتاه مدت باعث ایجاد نوسان می شود، محتاط باشند. علاوه بر این، در حالی که احتمالاً همه‌گیری در نقطه‌ای پایان می‌یابد و تولید به صورت عادی از سر گرفته می‌شود، مشکلات عرضه فعلی نشان می‌دهد که اپل در حال حاضر چقدر به چین وابسته است.

هزاران سهام و ETF در دسترس شماست

شروع به سرمایه گذاری کنید

قیمت سهام اپل اخیراً به دلیل نگرانی های عرضه به دلیل اقدامات سختگیرانه قرنطینه و ناآرامی های اجتماعی در چین، جایی که اکثر محصولات اپل در آن ساخته می شوند، تحت فشار قرار گرفته است. با این حال، در حالی که دیروز بسیاری از دارایی‌ها از گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش سیاست‌های چین در برابر کووید صفر سود بردند، کاهش اپل نشان‌دهنده نگرانی از این بود که ممکن است آسیب قبلاً وارد شده باشد.

محصولات پایدار این غول فناوری بین مصرف‌کنندگانی که پس از جذب در اکوسیستم اپل، تمایل به گیر افتادن و تبدیل شدن به مشتریان وفادار دارند، به‌طور باورنکردنی محبوب هستند و جدیدترین گجت‌ها را چیزی شبیه به یک ضرورت می‌دانند. در نتیجه، اپل دارای ویژگی غبطه‌انگیز این است که می‌تواند جریانی مطمئن از درآمد تولید کند.

علیرغم اینکه اطلاعات رسمی از چین نشان می‌دهد که فعالیت کارخانه‌ها در ماه نوامبر با سرعتی سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رفت کاهش یافته است، سهام آسیایی تا حد زیادی در روز چهارشنبه افزایش یافت، زیرا گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه چین قصد دارد اقتصاد خود را بازگشایی کند همچنان در حال چرخش است.

از سال تا به امروز، سهام اپل 20 درصد کاهش یافته است. در حالی که این میزان از افت 17 درصدی S&P 500 بارزتر است، اما بسیار کم عمق تر از زیان های متحمل شده توسط سایر شرکت های سنگین وزن است. به عنوان مثال، پلتفرم‌های آلفابت، آمازون، تسلا و متا به ترتیب 34، 45، 49 و 67 درصد در بازه زمانی مشابه کاهش یافته‌اند.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار هفتگی اپل. محدوده تاریخ: 3 آوریل 2016 – 29 نوامبر 2022. تاریخ ضبط: 30 نوامبر 2022. عملکرد گذشته یک شاخص قابل اعتماد برای نتایج آینده نیست.

با دریاسالارها سرمایه گذاری کنید

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج