شاخص قدرت نسبی – تجزیه و تحلیل و پیش بینی – 29 مارس 2023

RSI = 100 – [100/(1 + RS)]

محاسبه “RS” = (میانگین دوره های “X” بسته می شود/میانگین دوره های “X” بسته می شود.

فرمول CSR

اندیکاتور «شاخص قدرت نسبی» یا «RSI» یکی از اعضای محبوب خانواده شاخص‌های فنی «نوسانگر» است. J. Welles Wilder RSI را به منظور اندازه گیری تغییرات نسبی که بین قیمت های بسته شدن بالاتر و پایین تر رخ می دهد ایجاد کرد. معامله گران از این شاخص برای تعیین شرایط خرید و فروش بیش از حد، اطلاعات ارزشمند هنگام تعیین سطوح ورود و خروج در بازار فارکس استفاده می کنند.

ارز RSI Scalper برای متاتریدر 5:


منبع: https://www.mql5.com/en/blogs/post/752284

شاخص RSI از یک منحنی نوسانی تشکیل شده است.

اگر استاندارد را دوست ندارید RSI، می توانید امتحان کنید ارز RSI Scalper.

ارز RSI Scalper برای متاتریدر 4:

یک دوره از پیش تعیین شده “X” را انتخاب کنید (مقدار استاندارد “14” است، اگرچه مقدار “8” یا “9” حساس تر است.

نشانگر RSI توضیح داد – شاخص RSI چیست؟

RSI به عنوان یک “نوسانگر” طبقه بندی می شود زیرا منحنی حاصل بین مقادیر صفر و 100 در نوسان است. این اندیکاتور معمولاً دارای خطوطی در مقادیر “30” و “70” به عنوان سیگنال هشدار است. مقادیر بیش از “85” به عنوان یک وضعیت بیش از حد خرید قوی یا سیگنال “فروش” تفسیر می شود، و اگر منحنی به زیر “15” کاهش یابد، یک وضعیت بیش از حد فروش قوی یا سیگنال “خرید” ایجاد می شود.

افزایش شدید تغییرات قیمت می تواند باعث شود که اندیکاتور RSI سیگنال های نادرستی بدهد. عاقلانه است که RSI را با شاخص دیگری تکمیل کنیم. وایلدر همچنین معتقد بود که نقطه قوت این اندیکاتور زمانی آشکار می‌شود که ارزش‌های آن از قیمت‌های رایج در بازار فاصله گرفت.

برنامه های نرم افزاری کار محاسباتی لازم را انجام می دهند و نشانگر RSI را همانطور که در قسمت پایین نمودار زیر نشان داده شده است تولید می کنند:

اندیکاتور RSI در نرم افزار معاملاتی Metatrader4 رایج است و ترتیب فرمول محاسبه شامل این مراحل ساده است:

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج