شکایت ۲.۵ میلیارد دلاری مخترع بیت کوین خودخوانده می تواند محاکمه شود

او در بیانیه ای اعلام کرد که از این حکم خوشحال است.

رایت، دانشمند کامپیوتر استرالیایی، از 15 توسعه‌دهنده شکایت کرد تا حدود 111000 بیت کوین را که در حال حاضر حدود 2.5 میلیارد دلار ارزش دارد، بازیابی کند، زیرا کلیدهای رمزگذاری شده برای دسترسی به آن‌ها را هنگام هک شدن شبکه کامپیوتری خانگی‌اش از دست داده است.


© رویترز. عکس فایل: بیت کوین در این تصویر تصویری دیده می شود که در 27 سپتامبر 2017 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/عکس فایل

پرونده تولیپ سال گذشته کنار گذاشته شد، اما دادگاه استیناف روز جمعه حکم داد که توسعه دهندگان احتمالاً وظایفی را به مالکان دارند که باید در یک محاکمه کامل مشخص شود.

جیمز رامسدن، وکیلی که وکالت 13 از 14 توسعه‌دهنده درگیر در این درخواست را بر عهده داشت، به رویترز گفت که کدنویسان «به‌طور باورنکردنی عصبی» در مورد این پرونده هستند، که ممکن است در صورت پیروزی رایت، آنها را در قبال مبالغ هنگفتی مسئول کند.

این حکم راه را برای محاکمه در مورد اینکه آیا توسعه‌دهندگان وظایفی در قبال صاحبان دارایی‌های دیجیتال دارند هموار می‌کند – که به گفته یک وکیل به نمایندگی از برخی توسعه‌دهندگان، در صورت پیروزی رایت می‌تواند چالشی اساسی برای امور مالی غیرمتمرکز ایجاد کند.

او افزود که نتیجه هر آزمایشی بر تمام جنبه‌های (مالی غیرمتمرکز) تأثیر می‌گذارد، چه شامل توکن‌های ارزشی یا NFT (توکن‌های غیرقابل تعویض) یا سیستم بلاک چین گسترده‌تر باشد.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/selfproclaimed-bitcoin-inventors-25-billion-lawsuit-can-go-to-trial–london-court-2995234

وکیل او، فلیسیتی پاتر، گفت که این تصمیم “گامی به سوی یک اکوسیستم دارایی دیجیتالی تنظیم شده و به خوبی اداره شده است که باید مورد استقبال صاحبان بالقوه و فعلی سکه قرار گیرد.”

لندن (رویترز) – دادگاه لندن روز جمعه اعلام کرد که شکایت کریگ رایت، خالق خودخوانده بیت کوین علیه توسعه دهندگان شبکه بیت کوین برای بازیابی میلیاردها دلار می تواند به محاکمه ادامه یابد.

شرکت تولیپ تریدینگ مستقر در سیشل رایت علیه توسعه دهندگان سه شبکه اقدام قانونی می کند و استدلال می کند که آنها موظف به نوشتن وصله های نرم افزاری برای کمک به تولیپ در بازیابی بیت کوین هستند.

قاضی کالین بیرس گفت تولیپ استدلالی واقع بینانه دارد مبنی بر اینکه ارز دیجیتال به توسعه دهندگان شبکه “امانت” است، بنابراین آنها می توانند به عنوان مثال “کدی را معرفی کنند تا بیت کوین مالک بتواند به امنیت منتقل شود”.

رایت می‌گوید که کاغذ سفید بیت‌کوین را نوشته است که برای اولین بار فناوری پشت دارایی‌های دیجیتال را با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 تشریح کرد، اما این ادعا به شدت مورد مناقشه است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج