طراحی و ساخت باغ ویلا در مشهد

در ضمن این نکته را هم فراموش نکنید که سرعت انجام بازسازی ویلا نسبت به ساخت آن از صفر بیشتر بوده و زودتر شما را به هدف نهایی میرساند بعلاوه هم در زمان و هر در هزینه صرفه جویی میشود. اگر همه قسمتهای ویلا قدیمیو پوسیده شده است; و نیاز به بازسازی ویلا دارید. ویلاهای نوسازی شده به نسبت بین ۲۰ تا ۵۰ درصد گرانتر از ویلاهای قدیمیمعامله و خرید و فروش میشوند; و این به معنای افزایش بهای خانه شما به نزدیک دو برابر خواهد بود. از آنجا که هزینه ی خرید ویلای نوساز نست به بازسازی ویلا بیشتر است و تقریبا سه برابر آن تمام میشود پیشنهاد ما بازسازی ویلاست. هدفتان از ویلای جدید هرکدام که باشد بازسازی ویلا کار عاقلانه تری است. سفت کاری همان ساخت فونداسیون، دیوارکشی، اسکلت، گچ وخاک است که هرکدام هزینه ای جداگانه دارد.

پس اگر تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید و یا گروه اجرایی و طراحی با تجربه و متخصص انتخاب نکنید امکان ایجاد این اشتباهات بیشتر میشود. شما میتوانید سوالات و ابهامات خود را در هر زمینه و همینطور خواستهها و انتظارات خود را با کارشناسان ما در میان گذارید. ساخت خانه ویلایی شبیه به ساخت یک خانه است با این تفاوت که اصطلاح ویلا انتظارات خاصی را با خود تداعی خواهد کرد و آن انتظارات غالباً به معنای لوکس بودن بنا خواهد بود. هر شخص و خانواده ای ویژگی های خاص خود را دارند و انتخاب ویلا از میان ویلاهای گوناگون در مناطق گوناگون شاید بسیار زمانبر باشد و در نهایت با توجه به شرایط، شما از جستجو برای ویلای آماده مورد نظر خودتان دست بکشید و به چیزی پایین تر از انتظارات خودتان راضی شوید. اگر بودجه کافی برای ساخت کامل ویلای خود را ندارید و یا اینکه فکر میکنید فعلا نیاز ندارید که از تمام فضا استفاده کنید به طراح خود بگویید.

مسئله مهم نور آفتاب است که در فصل بهار و تابستون آفتاب و تابش خورشید بهتر است و در نتجیه اعمال ساختمانی در فضای بیرونی ساختمان زودتر و به راحتی خشک میشود و پروسه بازسازی راحتتر جلو خواهد طراحی داخلی ویلا رفت. نصب نیمکتی در کنار پنجرهای رو به آفتاب گوشهای دنج برای شما ایجاد میکند که قهوهی صبحگاهی خود را با لذت میل کنید. آنها یا یک ویلای قدیمیرا میخرند و آن را نوسازی و یا بازسازی کرده، و دوباره به قیمت بالاتر میفروشند; و یا به نوسازی ویلاهای دیگران مشغول میشوند; اما برای یک ویلای قدیمیانتخاب با شما میباشد. مثلا شهرک امیردشت که از مناطق لوکس و برند مازندران محسوب میشود، بازسازی ویلا انتخابی عقلانی ست چون هزینه خرید زمین بسیار بالاست. وقتی صحبت از ویلا می شود، معمولا دست معمار در طراحی بسیار باز است. در ادامه با این نوع سبکهای طراحی آشنا خواهید شد. ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مراحل بازسازی ویلا آشنا کنیم تا در هنگام اجرا دچار مشکل نشوید و به بهترین شکل ممکن این کار انجام شود. بعد از بازسازی ویلا شما تقریبا یک ویلای شیک و لوکس خواهید داشت. 4- پس از موارد بالا، نوبت به نماهای داخلی و خارجی ویلا میرسد، این بخشهای قسمتهایی هستند که در اولین لحظهها در معرض نگاه افراد قرار میگیرند و چیزی که کیفیت یک ویلا را در ساخت و اجرا نمایان میکند همین نمای ویلای شماست.

نوسازی ویلا و یا بازسازی ویلا یکی از شغلهای پر درآمد در جامعه ما میباشد; که بسیاری از افراد به این شغل مشغول هستند. در بازسازی ویلا مهم ترین قسمتی که مد نظر افراد میباشد قسمت سقف است که باید توسط متخصصان انجام شود. در واقع میتوان گفت تمامیقسمتهای یک ویلا قابلیت آن را دارند تا در بازسازی دست خوش تغییرات شوند و میزان فرسودگی این قسمت و همچنین نیازهای جدید ما هست که حدود این تغییرات را شخص میکند. در قسمت بالا اشاره نمودیم که می توانید شروع به تقسیم بندی فضا نمایید اما این پروسه تقسیم بندی به واسطه دیوارهای جدا کننده صورت نخواهد گرفت. توجه به بخش ورودی، خروجی، محل قرار گرفتن تهویه ساختمان از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. که این امر باعث می شود حداکثر مشارکت مشتریان محترم در جزء جزء طراحی و انتخاب صحیح محل ساخت ویلا می شود و می تواند به هنگام استفاده در آینده از ویلا رضایت قلبی را برای مشتریان محترم ایجاد نماید. بعد از ظهرها نور خورشید شاید باعث اذیت شدن ساکنین ویلا شود، به همین دلیل باید سایبان هایی برای پنجره های جنوبی و شمالی در نظر گرفته شود.

برای مثال شما ویلا را بعنوان مکانی برای استراحت در روزهای تعطیل انتخاب میکنید، اگر پنجرهها دوجداره نباشند و سر و صدای بیرون به راحتی به داخل ویلا منتقل شود موجب کاهش کیفیت زندگی در این محیط است. 3-چه کیفیت هایی از یک ویلا میخواهیم؟ بیشتر خانههای ویلایی بزرگتر از آن چیزی هستند که در خانههای استاندارد و آپارتمان ها در نظر گرفته میشود که برای سکونت یک خانواده مناسب است. اگر از پلان قدیمیویلای خود خسته شده اید و فضاسازی ویلا دیگر برای شما مناسب نیست. شما در واقع با کاهش هزینههای ساخت ویلا تقریبا به یک دهم و حتی کمتر، میتوانید کار نوسازی ویلای خود را انجام دهید. زیرا هیچ چیزی به میزان ناهماهنگ بودن بین اجزای نما و همچنین فضای سازه، بر روی ظاهر ویلا ضرر وارد نمی کند. طبق آنچه در مطالب بالا گفته شد سبک اجرا و طراحی ویلا در شمال بستگی به میزان بودجه افراد دارد. اما اگر بخواهیم به صورت حدودی هزینه برای بازسازی هر متر ویلا را براورد کنیم میتوان گفت با توجه به میزان و نوع تغییرات، میزان فرسودگی ویلا و همینطور موقعیت قرار گیری ویلا و شرایط محیطی حدودا بین ۱.۵۰۰.۰۰۰ تا ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان در هر متر مربع هزینه بر میدارد.

فرایند طراحی خانه ویلایی کاری است که در حین تصمیمگیری هنگام در مورد ساخت ویلا فکر کارفرمایان و دیگر سرمایهگذاران را درگیر خواهد کرد. در هنگام ساخت ویلا، سبک معماری و شخصیت مورد نظر صاحب ساختمان از طریق متریال و برنامه های کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از متریال های مختلف، مانند چوب و سنگ می تواند نمای بهتری به پوشش کف و دیوارها بدهد. البته در صورتی که شما به دنبال تنوع رنگی زیادی هستید میتوانید پوشش شینگل آسفالتی را برای استفاده در بنای خود به کار ببرید. برای مثال اگر دیوارهای سرویس بهداشتی از عایق بندی مناسبی برخوردار نباشند موجب انتقال نم و رطوبت به دیوارهای مجاور شده و پوشش آن را دچار آسیب میکند و همچنین باعث تخریب از اجزای درونی دیوار میشود. نوسازی ویلا اما کمیمتفاوت است; در نوسازی ویلا در اکثر مواقع تمام زیرسازیها و بخشهای درونی سازه ویلا تعویض میشوند. همچنین ویلاها اغلب از مواد و مصالحی که بالاترین کیفیت موجود در بازار را دارند ساخته میشوند.

بعد از فاز مطالعات به فاز یک که همان ارایه پیش طرح های اولیه معماری به مشتری است می پردازد و در انتها فاز دو که ارایه نقشه های اجرایی است همراه با جزییات اجرا به مجری یا پیمانکاران تسلیم می شود. چوب روسی یکی از انواع چوبهای رایج در ساخت مبلمان و طراحی داخلی است که به لحاظ ساختار آن، که سبکی و نرمی، بافت زیبا، رنگ پذیری و ضد موریانه بودنش از مهمترین آنهاست، مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. توجه داشته باشید که قبل از آماده شدن لیست کامل و نهایی کارهای اجرایی، خرید مصالح و مبلمان و تخمین زمان هر کدام باید به مصالح و متریالی که باید خریداری شود و همچنین نیروهای انسانی اجرایی مورد نیاز اشراف داشته باشیم. و همچنین بخشی از مبلمان با چوب کار شده است. برای داشتن ویلایی خاص و چشم نواز حتما لازم است دکوراسیون ویلا به دست فرد با تجربه و مجربی صورت بگیرد تا علاوه بر طراحی اصولی و مهندسی، فضای داخلی ویلا هم مطلوب باشد. طراحی محوطه ویلا به کلاسیک مستلزم رعایت تمامی اصول و فاکتورهای مرتبط به دنیای کلاسیک است.

لوله کشیها، سیستم برق از جمله این بخشها هستند که باید دقت شود و میزان سلامت بودن آن بررسی و در صورت نیاز تعویض و بازسازی شوند. به طور کلی برای تعیین زمان مناسب بازسازی، عوامل دیگری نیز وجود دارد، پیدا کردن یک پیمانکار و کارگران فصلی، زیرا در بعضی زمانها کارگران و مهندسان در اوج فعالیتهای خود هستند و ممکن است با وقت و دقت کافی به کارتان رسیدگی نشود و از کیفیت مناسب بهره نبرید. احتمالا در آن شما فقط قسمتهای ظاهری را تعویض مینمایید; و یا به بازسازی قسمتی از پلان ویلا میپردازید. بازسازی ویلا در فصل بهار و تابستان بهتر است. بعضی از ویلاهای لوکس در روف گاردن خود، در بین فضای سبز مجهز به استخر، جکوزی و حوضچهٔ آب سرد برای استفاده در تابستان هستند. طراحی ویلا یکی از سریع ترین راه ها برای دست یابی به یک ویلای مناسب با سلیقه و علاقه مندی های شماست. اگر شما قصد بازسازی ویلا قدیمیخود را دارید و به لحاظ زمانی و مادی در محدودیت هستید، بهتر است برای انجام مراحل مختلف این اقدام، یک اولویت بندی در نظر داشته باشید. در صورت تخریب دیوارههای این بخش مراقب باشید که به لولهها آسیبی وارد نشود چون ممکن است بعد از نصب کاشی و یا سنگ نشتی پیدا کند و دوباره نیاز به بازسازی باشد و موجب افزایش هزینههای شما خواهد شد.

حتی استفاده از تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ، شیرآلات و چراغ ها نقش مهمی در ویلای لوکس شمال شما دارد. چرا که لوکس تر به نظر می رسند. در این قسمت، مبلمان ساده به عنوان یک مدل مبلمان لاکچری برای ویلا میتوانند با میز قهوه، همرنگ با مبل انتخاب شود. در مرحله تصمیمگیری برای ساخت یک خانه ویلایی، باید مطمئن شد که منابع مالی اولیه برای شروع را در اختیار داریم. در شهرها و روستاها با توجه به محدودیتی که در ابعاد زمین و همچنین حضور همسایگان داریم باعث شده نتوانیم ارتفاع سقف ها را از حد مشخصی بیشتر گرفته یا پنجره یا تراس هایی به سمت زمین همسایه داشته باشیم.

کاری که نیاز به پرداخت هزینههای هنگفت خواهد داشت. نیاز به بازسازی ویلا در زمانی که سن بنا بالا رفته و فرسوده شده و در زمانی که ویلا پاسخگوی نیازهای جدید ساکنین نیست بروز پیدا میکند. برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام نیاز به سرامیک یا سنگهای تیره و کدر است که در صورت کثیف شدن مشخص نباشد. ساخت یک استخر در طراحی ویلا، نه تنها به ارزش مادی ملک شما میافزاید بلکه در ظاهر ویلا و داشتن محوطه ویلایی زیبا و دلنشین نیز بسیار نقش پررنگی را ایفا میکند. نمای ویلا از سنگ های لوکس و براق و تراشکاری های زیبا یاد آور عمارت های مجلل است. ساخت نما شیشه ای ویلا در شمال در میان چند گزینه برای طراحی نمای ساختمان، یکی از پرطرفدارترین و محبوبترین نمونهها است. امیدواریم خواندن مقاله ” اصول طراحی ویلا “ برای شما مفید بوده باشد. نوسازی ویلا تقریبا شبیه یک طراحی پلان اولیه است. کوسن های پشمی خز دار، استفاده از پارچه هایی با بافت خاص در مبلمان، انتخاب پرده ها با یک بافت خاص، پهن کردم یک فرش یا قالی با تکسچر برجسته و همچنین استفاده از تزئیناتی که دارای بافت هستند می توانند در این زمینه به شما بسیار کمک کند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج