فدرال رزرو ایالات متحده، بانک مرکزی اروپا و بانک مرکزی اروپا احتمالاً نرخ بهره را افزایش خواهند داد

در سایر خبرها، آمار نیوزلند اعلام کرد که نرخ بیکاری در این کشور در سه ماهه چهارم سال 2022 به 3.4 درصد رسیده است که کمی بیشتر از پیش بینی شده است. گزارش Westpac در توضیح داده‌های نرخ بیکاری خاطرنشان کرد: «در حالی که بازار کار از نقطه شروع بسیار قوی می‌آید، دلیل خوبی برای انتظار بدتر شدن آن در سال‌های آینده وجود دارد. در مقابل، تورم دستمزد همچنان در حال افزایش است و احتمالاً نقطه عطف بعداً فرا خواهد رسید. ما همچنان انتظار افزایش 0.5 درصدی نرخ نقدی رسمی را در اواخر این ماه داریم.”

فدرال رزرو آمریکا احتمالاً نرخ بهره را افزایش خواهد داد

توجه سرمایه گذاران و معامله گران به جلسات سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو)، بانک مرکزی اروپا (ECB) و بانک انگلستان (BoE) که برای امروز و فردا برنامه ریزی شده است، جلب خواهد شد. تحلیلگران بازار پیشنهاد می کنند که سه بانک مرکزی احتمالاً نرخ های بهره معیار خود را برای کاهش فشارهای تورمی افزایش خواهند داد. روز جمعه، فعالان بازار این فرصت را خواهند داشت تا گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده را بررسی کنند.

گزارش فایننشال تایمز منتشر شده در 30 ژانویه نشان می دهد که کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) اعضا مواضع «شاهین» را حفظ خواهند کرد، که منعکس کننده اراده آنها برای افزایش نرخ بهره است، حتی اگر طبق آخرین نظرسنجی ها به نظر می رسد تورم در حال کاهش است.

استراتژیست های HSBC که در 30 ژانویه با بلومبرگ صحبت می کردند، پیشنهاد کردند که فدرال رزرو می تواند تا قبل از پایان سال 2023 نرخ بهره را 1.00 درصد کاهش دهد. با این حال، آنها خاطرنشان کردند که “با توجه به عجیب بودن این چرخه اقتصادی، مقدار غیرمعمولی از عدم اطمینان در مورد مسیر سیاست وجود دارد. “

نشست BoE: یک افزایش دیگر نرخ بهره؟

گزارش ماه ژانویه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) که توسط اداره آمار کار منتشر شده است.BLS) روز جمعه در کانون توجه قرار خواهد گرفت. اقتصاددانان پیش بینی کردند که حقوق و دستمزدها 187000 نفر در ماه اول سال 2023 افزایش یافته است. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در دسامبر 2022 به میزان 223000 افزایش یافته بود، اگرچه نظرسنجی رویترز در میان اقتصاددانان افزایش 200000 نفری را پیش بینی کرده بود.

روز پنجشنبه 2 فوریه، بانک مرکزی اروپاهیئت مدیره برای تصمیم گیری در مورد سیاست پولی خود تشکیل جلسه خواهد داد. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در داووس تاکید کرد که سیاست پولی این بانک باید ادامه داشته باشد. بر اساس پیش‌بینی‌های اقتصاددانان، بانک مرکزی بلوک یورو احتمالاً نرخ بهره را با 50 واحد افزایش به 2.5 درصد خواهد رساند.

این مواد ندارد حاوی و نباید به این صورت تعبیر شود حاوی مشاوره سرمایه گذاری، توصیه های سرمایه گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هر گونه تراکنش در ابزارهای مالی. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا مطمئن شوید که این موضوع را درک می کنید خطرات.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/all-eyes-on-fed-ecb-and-boe-interest-rate-decisions

آخرین پیش بینی های اقتصاددانان نشان می دهد که BoE فدرال رزرو را در افزایش نرخ بهره معیار خود دنبال خواهد کرد. بر اساس گزارش‌های مختلف منتشر شده در رسانه‌ها، کمیته سیاست پولی BoE (MPC) احتمالاً نرخ را 50 واحد پایه افزایش داده و آن را به 4.00 درصد خواهد رساند. این دومین افزایش متوالی 50 واحدی نرخ بهره خواهد بود.

در اواخر امروز، فدرال رزرو تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد. تحلیلگران بازار انتظار دارند که فدرال رزرو هزینه های استقراض را 25 واحد افزایش دهد و به محدوده 4.5 تا 4.75 درصد برساند. این کاهش نرخ بهره از مارس 2022 خواهد بود.

تحلیلگران ING خاطرنشان کردند که «سیاست‌گذاران بانک مرکزی اروپا فکر می‌کنند باید تورم را از بین ببرند و تنها زمانی از پیاده‌روی دست می‌کشند که چشم‌انداز تورم را بهبود بخشد». اقتصاددانان رابوبانک پیشنهاد کردند که در حالی که انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا نرخ‌های بهره را افزایش دهد، سیاست‌گذارانی که به تشدید سیاست‌های تهاجمی علاقه‌مند هستند، ممکن است با واکنش منفی مواجه شوند، زیرا به نظر می‌رسد تورم در حال عقب‌نشینی است. گزارش رابوبانک می‌گوید: «شاهین‌های بانک مرکزی اروپا هنوز در موقعیت قدرتمندی هستند، اما با نشانه‌های اولیه کاهش تورم، دیگر کارت سفیدی ندارند. افزایش 50 واحدی در جلسه هفته آینده به خوبی اعلام شده است، بنابراین تمرکز روی مسیر پس از آن خواهد بود.

گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده در روز جمعه انتظار می رود

انتشار داده های NFP ایالات متحده منجر به نوسانات مربوط به دلار آمریکا می شود زیرا یک رقم بالاتر از حد انتظار می تواند ارزش ارز را افزایش دهد در حالی که یک عدد کمتر از حد انتظار می تواند دلار را در برابر سایر ارزها تضعیف کند.

برخی از اقتصاددانان در مورد سیاست پولی بانک مرکزی اروپا گفتند که تورم بالای دستمزد و قیمت خدمات نشان دهنده یک افزایش نرخ دیگر در ماه مارس است، اما این بار 25 واحد پایه خواهد بود.

بانک مرکزی اروپا احتمالاً هزینه های استقراض را افزایش می دهد

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

وبینارهای تجاری رایگان

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج