فدرال رزرو تسهیلات کمی را از سر می گیرد؟

البته، این حرکت در سال 2020 به دلیل همه گیری بود، که احتمالا امسال کمتر احتمال دارد، اگرچه نمی توان به طور کامل آن را رد کرد. مهمتر از آن، تا زمانی که ترازنامه زیر 9 تریلیون دلار باقی بماند، فدرال رزرو همچنان به سادگی QT را که قبلا انجام داده است، «برعکس» می کند. اما اگر دارایی های فدرال رزرو فراتر از این نقطه حرکت کند، ممکن است مطبوعات مالی ناگهان متوجه این موضوع شوند که می تواند بر بازارها تأثیر بگذارد.

تجارت اخبار مستلزم دسترسی به تحقیقات بازار گسترده است – و این کاری است که ما بهترین کار را انجام می دهیم.

اما تأثیرات عملی در بازار در یک زمان یکسان و متفاوت است. خرید اوراق قرضه نقدینگی را وارد بازار می کند و بازدهی را پایین می آورد. این باریک شدن ناگهانی در وارونگی منحنی بازده در چند هفته گذشته را توضیح می دهد. اما بدون اعلام برنامه جدید خرید اوراق، بازار نمی تواند انتظار داشته باشد که این خرید طولانی مدت باشد و احتمالاً واکنشی فراتر از بازارهای اوراق قرضه و دلار نخواهد داشت.

تاریخ چقدر تکرار می شود؟

باز کردن حساب زنده


منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2023/03/the-fed-resumes-quantitative-easing

سال گذشته، فدرال رزرو اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه انقباض کمی خود، شروع به انتشار یا فروش اوراق قرضه از دارایی های خود خواهد کرد. در طول همه گیری، ترازنامه فدرال رزرو به سطح بی سابقه ای رسیده بود و تزریق نقدینگی اضافی به بازارها به عنوان یکی از عوامل موثر در تورم تلقی می شد. از زمان شروع چرخه انقباض خود، فدرال رزرو حدود 600 میلیارد دلار به عنوان بخشی از چرخه انقباض کمی خود فروخته است. از زمان شروع هرج و مرج بانکی، حدود 400 میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری کرده است، یا حدود دو سوم QT را “معکوس” کرده است.

QE دقیقا چیست؟

اگر به آخرین تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره دقت کرده باشید، باز هم ممکن است چیزی را از دست داده باشید. در واقع، به ندرت هیچ رسانه بزرگی آن را انتخاب می کند، اما برای بازارها مهم است. فدرال رزرو به تجارت خرید اوراق قرضه بازگشته است. بنابراین، این به چه معناست؟

فدرال رزرو معمولاً در حال خرید (و فروش) اوراق قرضه در بازار به عنوان بخشی از فعالیت های روزانه خود برای تنظیم نقدینگی و تورم است. صرف این واقعیت که فدرال رزرو در حال خرید اوراق قرضه است، لزوماً به این معنی نیست که آن‌طور که بازارها آن را درک می‌کنند، درگیر تسهیل کمی است. مشکل این است که مرز بین عملیات منظم و تسهیل کمی از سال 2008، زمانی که فدرال رزرو شروع به مداخله در مقیاس گسترده کرد، تا حدودی مبهم شده است.

یکی از راه‌های تعیین اینکه آیا خرید QE است یا نه این است که آیا فدرال رزرو چنین می‌گوید. و فدرال رزرو هیچ اعلامیه ای مبنی بر آغاز مجدد تسهیلات کمی نداده است، بنابراین تا آنجا که به روایت رسمی مربوط می شود، 400 میلیارد دلار خرید در سه هفته گذشته یا بیشتر معادل عملیات عادی است و QE نیست.

شعار مکرر کارگزاران این است که عملکرد گذشته نتایج آینده را تضمین نمی کند. اما، می تواند بینش خاصی به شما بدهد. اخیراً شرایط مشابهی وجود داشت: فدرال رزرو نرخ ها را افزایش داد، QT را شروع کرده بود، سپس نگرانی هایی در مورد نقدینگی بازار وجود داشت، بنابراین فدرال رزرو بدون اعلام رسمی شروع به خرید اوراق قرضه کرد. این در اواخر سال 2019 بود – درست قبل از گسترش گسترده ترازنامه در سال 2020.

QE به طور کلی به عنوان یک خرید طولانی و بزرگ اوراق قرضه به منظور افزایش نقدینگی بازار درک می شود. با بالون شدن ترازنامه به نزدیک به 9.0 تریلیون دلار و افزایش ماهیانه 95 میلیارد دلار توسط فدرال رزرو، آنچه دقیقاً “بزرگ” را تشکیل می دهد به نوعی تکامل یافته است. و زمانی که فدرال رزرو شروع به خرید می کند، بسته به شرایط، این جنبه “طولانی” لزوما از ابتدا مشخص نیست.

رفع عدم قطعیت

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج