فرانک سوئیس در حالی که مشکلات بانکی به پایان می رسد، شکسته شد. آیا فدرال رزرو اینجاست؟


فرانک سوئیس، USD/CHF، Credit Suisse، SNB، ECB، RBA، NZD/USD – نقاط صحبت

  • این فرانک سوئیس امروز پس از ورود بانک ملی سوئیس ثابت ماند
  • بازارها باید حدس بزنند که مشعل دمنده در کجا اعمال می شود
  • اگر ریسک گریزی پابرجا باشد، آیا چرخه انقباض بانک های مرکزی را تغییر خواهد داد؟

هوشمندتر تجارت کنید – برای خبرنامه DailyFX ثبت نام کنید

نظرات بازار به موقع و قانع کننده را از تیم DailyFX دریافت کنید

مشترک شدن در خبرنامه

فرانک سوئیس در گردابی بین یک بحران بانکی و یک رویداد خطرناک گرفتار شده است، زیرا بازارها سؤالاتی را مطرح می کنند که پیامدهای ورشکستگی سه بانک آمریکایی چه خواهد بود.

Credit Suisse امروز توسط بانک ملی سوئیس (SNB) نجات یافته است. آنها حداکثر 50 میلیارد فرانک فرانک نقدینگی در اختیار بانک سرمایه گذاری درگیر قرار خواهند داد و Credit Suisse نیز 3 میلیارد فرانک فرانک از بدهی خود را خریداری خواهد کرد.

با ورود به امروز، معاوضه‌های پیش‌فرض اعتباری یک ساله (CDS) کردیت سوئیس، هزینه بیمه بدهی بانک‌ها، از زیر 5 درصد به 37 درصد رسید. قیمت سهم بسیار زیر CHF 2 باقی می ماند. بالاتر از CHF 80 در سال 2007 یک خاطره دور است.

فرانک اغلب در مواقع عدم اطمینان به عنوان پناهگاه تلقی می شود، اما معامله گران ارز با یک بانک سوئیسی در مرکز بحران اعتماد فعلی درگیر هستند.

مشکلات بانکی در حال ظهور کمتر از یک هفته است، اما مسیر پیش رو برای نرخ ها به طور چشمگیری تغییر کرده است. نرخ پایانه فدرال رزرو اکنون حدود 4.85 درصد است، که نسبت به بیش از 5.90 درصد هفته گذشته فاصله زیادی دارد.

توصیه شده توسط دانیل مک کارتی

ویژگی های معامله گران موفق

نرخ بیکاری استرالیا امروز به پایین ترین حد خود در چند نسل رسید، اما با وجود بازار کار فشرده و تورم بالا، بازار آتی در حال حاضر به عنوان حرکت بعدی از RBA در چند ماه آینده، کاهش قیمت دارد. بانک در هر یک از 9 جلسه گذشته افزایش داشته است.

برای ثبت، نرخ بیکاری در ماه فوریه به 3.5 درصد در مقابل 3.6 درصد پیش بینی شده و 3.7 درصد قبل کاهش یافت. 64.6 هزار شغل استرالیایی در ماه اضافه شد که بالاتر از 50 هزار شغل پیش بینی شده و -10.9 هزار شغل قبلی بود.

تولید ناخالص داخلی نیوزیلند امروز کمتر از حد انتظار بود و احتمال رکود این کشور جزیره ای را باز می کند.

تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم در مقایسه با پیش‌بینی 0.2- درصد و قبل از آن 0.6- درصد بود. آمار سال به سال 2.2 درصد بود، بسیار کمتر از 3.3 درصد پیش بینی شده و 6.4 درصد قبل. سه ماهه اول سال جاری شاهد طوفان های ویرانگر و سیل بودیم که این کشور را درنوردید و به نظر می رسد که تولید ناخالص داخلی را برای سه ماهه اول تضعیف کند. کیوی به زیر 6140 کاهش یافت اما از آن زمان بهبود یافته است.

بازدهی خزانه داری تا پایان آمریکای شمالی با کاهش بیش از 30 بشکه در روز به 5 سال کاهش یافت. جای تعجب نیست که شاخص MOVE، معیاری برای سنجش نوسانات بازار خزانه داری، در بالاترین سطح خود از زمان بحران مالی جهانی در سال 2009 قرار دارد.

همه این درام پیش از تصمیم سیاست پولی امروز بانک مرکزی اروپا (ECB) است. نظرسنجی بلومبرگ از اقتصاددانان به دنبال افزایش 50 بشکه ای است، اما با توجه به رویدادهای اخیر، بازار نرخ بهره 25 بشکه در روز افزایش یافته است.

سهام APAC دریایی از قرمز است که جو ریسکی در آن نفوذ کرده است. معاملات آتی حکایت از افزایش جزئی برای باز شدن وال استریت دارند. سهام بانکی در سطح جهان بیشترین ضربه را خورده است.

نفت خام دیروز مخازن شد و امروز با قرارداد آتی WTI زیر 69 دلار بشکه در حالی که قرارداد برنت زیر 75 دلار آمریکا است، به رکود ادامه می دهد. طلا توانسته است تا حد زیادی رشدهای اخیر را حفظ کند و بالای 1900 دلار آمریکا معامله شود.

تقویم کامل اقتصادی را می توانید در اینجا مشاهده کنید.

تحلیل فنی USD/CHF

USD/CHF خارج از باند پایینی میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA) بسته شد بولینگر باند اوایل این هفته قبل از اینکه دوباره در داخل آن بسته شود تا راهپیمایی دیروز را برپا کند.

مقاومت می تواند در قله های قبلی 0.9440، 0.9455 و 0.9550 باشد. دومی همچنین در حال حاضر در نزدیکی SMAهای 200 و 260 روزه تقاطع دارد که ممکن است مقاومت ایجاد کند.

پشتیبانی ممکن است در نقاط شکست 0.9288، 0.9220 و 0.9085 یا پایین ترین سطح های قبلی 0.9070 و 0.9060 قرار داشته باشد.

image1.png

نمودار ایجاد شده در TradingView

— نوشته شده توسط دانیل مک کارتی، استراتژیست برای DailyFX.com

لطفا از طریق دانیال تماس بگیرید @DanMcCathyFX در توییتر




منبع: https://www.dailyfx.com/news/swiss-franc-frazzled-as-banking-woes-takes-hold-is-the-fed-pivot-here-20230316.html

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج