فرانک سوئیس سقوط کرد، تاج نروژ پس از SNB افزایش یافت، نورگز افزایش یافت توسط رویترز

بازده اوراق قرضه دولتی 3 ساله نروژ با 13 واحد افزایش به 3.94 درصد رسید.

وی افزود: “با افزایش نرخ بهره امروز، نرخ کلیدی و نرخ تورم همگرا هستند. بنابراین افزایش نرخ بهره 50 واحد پایه ضروری نیست.”

کرون نروژ با 1.1 درصد افزایش در برابر دلار به 10.5310 رسید و به سمت بالاترین سطح شش هفته ای که هفته گذشته لمس شد، حرکت کرد.

علیرغم کاهش تورم سوئیس، که در حال حاضر کمترین نرخ تورم در میان اقتصادهای G10 با 2.2 درصد است، رئیس SNB، توماس جردن اخیراً آمادگی خود را برای افزایش نرخ ها تکرار کرد و بازارها را تشویق کرد که انتظار افزایش 50 واحدی در ثانیه را داشته باشند.

استرلینگ نزدیک به بالاترین سطح یک ساله خود بود زیرا بازارها انتظار داشتند که بانک انگلستان (BOE) نرخ بهره را دوباره در اواخر روز افزایش دهد، پس از اینکه تورم بریتانیا در ماه مه روی 8.7 درصد باقی ماند و انتظارات بازار را زیر پا گذاشت و آن را به بالاترین میزان در بین سایر کشورهای اصلی تبدیل کرد. اقتصاد

پس از اینکه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، جای کمی برای تعجب در شهادت شش ماهه خود به قانونگذاران در کنگره هیل ارائه داد، دلار در برابر سبدی از ارزها نزدیک به پایین ترین سطح یک ماهه خود ثابت ماند.

با این حال، اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز انتظار داشتند SNB نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد.

پوند در روز 1.2766 دلار کاهش یافت.

فرانک سوئیس در برابر دلار با 0.2 درصد کاهش به 0.8945 رسید و از بالاترین سطح شش هفته ای که هفته گذشته به آن دست یافت، فاصله گرفت.

آخرین رقم در 102.07 بود، نه چندان دور از پایین ترین سطح پنج هفته اخیر خود یعنی 102.00، پس از افت تقریبا 0.5 درصدی در جلسه قبل.

توماس گیتزل، اقتصاددان ارشد VP Bank Group در لیختن اشتاین گفت: «برخلاف بانک مرکزی اروپا (بانک مرکزی اروپا) و فدرال رزرو (فدرال رزرو)، SNB می‌تواند به آرامی و پیوسته سیاست‌های انقباضی پولی خود را ادامه دهد.

یورو با افزایش 0.2 درصدی به 0.9828 فرانک رسید.

پاول روز چهارشنبه در سخنانی به قانونگذاران گفت که افزایش بیشتر نرخ بهره آمریکا “حدس بسیار خوبی” است از اینکه اگر اقتصاد به مسیر فعلی خود ادامه دهد، فدرال رزرو به کجا می رود.

در تلاش برای مهار تورم، Norges Bank نرخ بهره را به 3.75 درصد افزایش داد و تاج را بیش از 1 درصد در برابر یورو و دلار بالاتر برد.

افزایش تاج نروژی

SNB نرخ بهره معیار خود را 25 واحد پایه افزایش داد و به 1.75 درصد رساند که برخی از انتظارات بازار برای افزایش بیشتر را نادیده گرفت.

ولیعهد نروژ در عوض پس از اینکه Norges Bank نرخ بهره پایه خود را 50 بشکه در ثانیه افزایش داد و به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رساند، افزایش یافت، که بیشتر از انتظار اکثر اقتصاددانان مورد نظر رویترز بود و گفت که قصد دارد در ماه اوت افزایش دیگری داشته باشد.

اظهارات وی مطابق با آنچه بانک مرکزی در جلسه سیاستگذاری هفته گذشته خود بیان کرد بود.

معاملات در آسیا ضعیف بود و هنگ کنگ و چین به دلیل تعطیلات بسته بودند.

لندن (رویترز) – پس از آنکه بانک ملی سوئیس (SNB) نرخ بهره معیار خود را افزایش داد، فرانک سوئیس روز پنجشنبه کاهش یافت، در حالی که ولیعهد نروژ پس از حرکت جسورانه‌تر بانک Norges افزایش یافت.

BoE قرار است برای سیزدهمین بار متوالی نرخ بهره را افزایش دهد، اگرچه معامله گران بین افزایش ۲۵ واحدی و ۵۰ واحدی تقسیم می شوند.

شهادت پاول

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار حرکت 25 واحدی در ثانیه را داشتند، اما اقلیتی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش‌بینی کردند که بانک Norges با رشد بالاتر از حد انتظار در قیمت‌های مصرف‌کننده و چشم‌انداز روشن‌تر برای بسیاری از شرکت‌های نروژی، 50 واحد در ثانیه افزایش خواهد یافت.

BOE NEXT

یورو به 1.10030 دلار به بالاترین سطح بیش از یک ماه گذشته رسید و جهش 0.65 درصدی روز چهارشنبه را افزایش داد.


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-weakens-as-powells-testimony-offers-little-surprise-sterling-steady-3110640

نوشته جویس آلوز

در مقابل یورو، 1 درصد افزایش یافت و به 11.5820 رسید.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر دیده می شود که در 10 مارس 2023 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج