فهرست پیگیری سهام: معکوس نزدک در منطقه مقاومت کلیدی؟

و هنگام استفاده از ابزار توسعه فیبوناچی و اقدام قیمت قبلی، می‌توانیم در نمودار بالا ببینیم که نوسان پایین قبلی در حدود 10500 ممکن است اولین دسته پشتیبانی بالقوه باشد. منطقه پشتیبانی بالقوه کامل برای تماشا تا 78% منطقه داخلی فیب 9570 گسترش می یابد، جایی که ممکن است برخی از سودآوری ها توسط شورت ها باشد.

آیا نوسان پایین اخیر مجددا آزمایش می شود و شکسته می شود؟ یا خریداران تازه را نگه می دارند و جذب می کنند؟

نمودار روزانه نزدک 100 (NAS100).

از آن زمان، فدرال رزرو علیرغم ماه‌ها کاهش تورم سالانه در ایالات متحده، نسبت به سیاست‌های پولی تندرو باقی مانده است، که مسلماً با توجه به داده‌ها، بیش از آنچه بازار امیدوار بود، تندروتر باشد.

برای گاوها، موقعیت‌های طولانی در حال حاضر بازی‌های طولانی‌مدت با احتمال کم هستند، اما یک تنظیم کوتاه‌مدت برای بررسی وجود دارد. اگر عدد اصلی PCE بسیار کمتر از انتظارات/قبلی باشد و بازارهای تعطیلات با نقدینگی پایین حرکت صعودی قوی را تسهیل کند، اگر بازار در آن زمان نزدیک به نوسان قبلی (حدود 10500) معامله می‌شود، ممکن است نکاتی وجود داشته باشد. انتشار

از سوی دیگر، پایین‌تر از حد انتظار PCE (قبلی) ممکن است واکنش صعودی معامله‌گران را برانگیزد، اما با توجه به چشم‌انداز جنگ‌طلب فدرال رزرو برای سال 2023 که همه در حال حاضر روی آن تمرکز کرده‌اند، ممکن است کوتاه مدت باشد.

این هفته در حال بررسی مجدد یک پست فهرست پیگیری هستیم که در ماه نوامبر انجام داده بودیم، و پس از اینکه یک عدد CPI کمتر از حد انتظار در ایالات متحده باعث افزایش بیشتر بازار شده بود، یک منطقه بالقوه مورد علاقه در نزدک 100 را برجسته می کنیم.

اگر آن منطقه به عنوان یک منطقه ورودی بالقوه باقی بماند و استفاده شود، و اگر از شکست بالاتر از 200 SMA به عنوان یک رویداد بی اعتباری تجارت استفاده شود، تصویر احتمالی بازده ریسک (R:R) حدود 1:1 است. اگر نوسان پایین قبلی (حدود 10500)، یا کمی بیشتر از 2:1 اگر ناحیه 78٪ گسترش Fib را هدف قرار دهید (حدود 9570) را هدف قرار دهید.

نمودار روزانه نزدک 100 (NAS100).

ممکن است طی چند هفته آینده شاهد نزولی به این سطوح باشیم، اگر PCE اصلی آتی در روز جمعه (میزان تورم ترجیحی فدرال رزرو) با یک قرائت بالاتر از حد انتظار (یا بالاتر از قبل) غافلگیر شود و از نظر جنگ طلبانه فدرال رزرو حمایت کند. موضع گیری بیشتر

این محتوا صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره سرمایه گذاری محسوب نمی شود. معامله در هر بازار مالی مستلزم ریسک است. لطفاً افشای ریسک ما را بخوانید تا مطمئن شوید که خطرات مربوط به آن را درک کرده اید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/equities-nasdaq-nas100-fib-pullback-resistance-2022-12-19

ما متوجه شدیم که NAS100 به 12000 دسته روانشناختی اصلی، SMA 100 و ناحیه اصلاحی فیبوناچی 50% از نزول سپتامبر نزدیک شده است، منطقه ای که معامله گران باید از نزدیک به عنوان یک تنظیم فنی بالقوه مراقب باشند. ما همچنین خاطرنشان کردیم که سوگیری جهت‌دهی احتمالاً به تغییر موضع فدرال رزرو در قبال تورم، از جمله عوامل دیگر بستگی دارد.

این رویداد با چرخش چشمگیر NAS100 در هفته گذشته، پس از یک ماه حرکت محدود در اطراف ناحیه فنی مقاومت که قبلا ذکر شده بود، مرتبط بود.

این تصویر اساسی و فنی فعلی است که وقتی همه آنها کنار هم قرار می گیرند، در حال حاضر به نفع خرس های بلندمدت است. اما با وجود یک کاتالیزور کوتاه مدت بالقوه بالا، ممکن است ایده خوبی باشد که قبل از حرکت، این عدد و واکنش بازار را مشاهده کنید.

راه‌های زیادی برای بازی در بازار وجود دارد، اما مسلماً یکی از بهترین استراتژی‌هایی که باید در نظر گرفت این است که هسته PCE با 0.2% m/m در خط باشد و بازار به 11500 تا 12000 بالاتر برود. قبل از در نظر گرفتن یک بازی کوتاه مدت در NAS100، آن منطقه را برای الگوهای مقاومت نزولی بررسی کنید.

هفته گذشته، آخرین بیانیه FOMC اشاره کرد که کاهش نرخ بهره احتمالاً در سال 2023 اتفاق نمی افتد و منطقه هدف صندوق های فدرال رزرو ممکن است حتی بیشتر از آنچه در جلسه سپتامبر مورد انتظار بود (انتظارات فعلی فدرال رزرو این است که نرخ ها تا 5.1٪ برسد). سپس پایان سال آینده).

مثل همیشه، مدیریت ریسک به هر معامله‌گری بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که اندازه ورودی‌ها، خروجی‌ها و موقعیت‌های خود را با توجه به میزان تحمل ریسک و سرمایه ریسک موجود تنظیم کنید. هرگز بیش از 1% از کل سرمایه ریسک را در هیچ معامله ای ریسک نکنید!

به لطف نشست جنگ طلبانه هفته گذشته فدرال رزرو، بازارهای سهام ایالات متحده مانند نزدک 100 به روند نزولی بلندمدت بازگشته اند که در سال جاری حاکم بود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج