فهرست پیگیری فارکس: آیا AUD/JPY جفت ارز برای H1 2023 است؟

این رفتار احتمالاً شکست نزولی افزایش 100 و 200 SMA را تأیید می کند که می تواند فروش بیشتری را از معامله گران الگوریتمی به همراه داشته باشد.

با نگاهی به نمودار روزانه AUD/JPY در بالا، می‌بینیم که واکنش هر دو رویداد سیاست پولی شدید بود زیرا این جفت ارز در یک جلسه تقریباً -4 درصد سقوط کرد تا کنترل 87.50 در پایین‌ترین سطح جلسه آزمایش شود.

اگر چنین است، یک منطقه توقف منطقی بالاتر از الگوهای نوسانی بالا و میانگین متحرک خواهد بود، و اگر از ناحیه پشتیبانی اصلی قبلی در حدود 78.00 تا 80.00 به عنوان یک هدف بلندمدت بالقوه استفاده شود، R:R بالقوه حدود 1:1 تا 2 است. : 1 در بازه زمانی یک تا دو ماهه. فرض بر این است که این سناریو اجرا می شود و هرگونه شوک برون زا به بازارها منع می شود. و همچنین به استراتژی ورود/خروج فرد بستگی دارد.

اگر روز سه شنبه آن را از دست دادید، بانک مرکزی ژاپن با افزایش سقف نرخ بهره اوراق قرضه 10 ساله دولت ژاپن از 0.25 درصد به 0.50 درصد، بازارها را تکان داد.

اینجاست که ما باید جفت ارز را از نزدیک برای مقاومت و الگوهای برگشت نزولی زیر نظر بگیریم تا ببینیم آیا طبقات مختلف معامله‌گران با روند جدید پایین‌تر و تز واگرایی سیاست پولی شروع به قیمت‌گذاری می‌کنند، که سناریوی احتمال بالاتر است (از جمله موارد بسیار طیف گسترده ای از سناریوهای بالقوه 2023) با توجه به محیط کلان نزولی و تصویر بانک مرکزی که در بالا ترسیم شده است.

با این حال، آنچه شگفت‌انگیزتر بود این بود که توقفی از افزایش نرخ بهره آنها روی میز بود، که نشان می‌دهد چرخه انقباضی RBA نسبت به سایر بانک‌های مرکزی بزرگ به پایان خود نزدیک‌تر است.

در حال حاضر، احتمالاً ممکن است قبل از تعطیلات آخر هفته / پایان سال، مقداری سود از معامله‌گران کوتاه‌مدت گرفته شود، که ممکن است جرقه‌ای جهش این جفت به منطقه 90.00 – 92.00 داشته باشد.

آنها چه گفتند و آیا منجر به حرکت حرکتی در AUD/JPY در اوایل سال 2023 خواهد شد؟ بیا یک نگاهی بیندازیم!

واگرایی سیاست پولی در پیش است؟!

هیچ کس این اتفاق را ندید، و در حالی که کورودا، فرماندار BOJ گفت که این تصمیم برای بهبود عملکرد بازار اوراق قرضه و هموار کردن منحنی بازدهی تحریف شده است، به نظر می رسد معامله گران آن را بیشتر به عنوان یک تغییر بالقوه گسترده در سیاست پولی ژاپن به دور از یک سیاست پولی بسیار محرک در نظر گرفته اند. رژیم سیاست

این جفت به الگوی خط روند صعودی سقوط کرد و احتمالاً توجه معامله گران تکنیکی/قیمتی را به خود جلب کرد، که احتمالاً بسته به اینکه بازار تثبیت شده و از این منطقه خارج شود، برای هر دو موقعیت صعودی و نزولی قرار می گیرند.

AUD/JPY نمودار روزانه فارکس توسط TradingView

CHF در مقابل ارزهای اصلی در نیمه دوم سال 2022 توسط TradingView

آنچه در اینجا داریم، تنظیم واگرایی سیاست پولی بالقوه است، شبیه به فدرال رزرو و بانک مرکزی ژاپن در سال 2022. اولی به سرعت افزایش نرخ را برای مبارزه با تورم فوق العاده تسریع کرد، در حالی که دومی با استناد به شرایط تورم گذرا در 0.10-٪ در طول سال باقی ماند. .

این احتمالاً سناریوی مشابهی با اقدام قیمتی فرانک سوئیس برادر «ایمن» ین است که در نیمه دوم سال 2022 پس از اینکه بانک ملی سوئیس در ژوئن شروع به افزایش نرخ های بهره از قلمرو منفی در ژوئن کرد، انجام شد. در نمودار زیر:

CHF در مقابل ارزهای اصلی در نیمه دوم سال 2022

AUD/JPY در این هفته پس از رویدادهای مهم سیاست پولی بانک ژاپن و بانک مرکزی استرالیا، به صدر فهرست نظارتی بلندمدت ما رسید.

بنابراین، اگر BOJ در اوایل سال 2023 سیگنال انقباض بیشتر سیاست پولی را بدهد در حالی که RBA نشان دهنده پایان بالقوه چرخه افزایش نرخ باشد، AUD/JPY احتمالاً در نیمه اول سال 2023 به کجا می‌رود؟

AUD/JPY نمودار روزانه فارکس

در همین حال، در استرالیا، صورتجلسه بیانیه نرخ 5 دسامبر بانک مرکزی استرالیا نشان داد که RBA سه گزینه مختلف را برای نرخ‌های بهره در نظر گرفت و تصمیم گرفت با افزایش کمی محافظه‌کارانه‌تر 25 واحدی در ثانیه به 3.10 درصد در مقابل افزایش 50 واحدی در ثانیه برود.

اگر این یک استراتژی است که تصمیم به آن دارید، و هر طور که تصمیم به راه اندازی تجارت خود دارید، فقط مطمئن شوید که مدیریت ریسک را به درستی تمرین کنید و هرگز در هیچ معامله ای بیش از 1 درصد ریسک نکنید!

این باید دید، اما در صورتی که BOJ اعلام کند سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه توسط BOJ اعلام شود، حداقل ین می‌تواند به طور بالقوه عملکرد بهتری از بقیه بزرگ‌ها داشته باشد.

این همان چیزی است که مسلماً محرک اصلی رالی عظیم USD/JPY در سال 2022 بود که در ماه نوامبر با حدود 30 درصد افزایش به اوج خود رسید. بنابراین، آیا ما شاهد حرکت همان قدر در AUD/JPY خواهیم بود؟

اینکه آیا این واقعاً اولین گام به سمت عادی سازی سیاست پولی است یا نه، باید دید، اما با توجه به اینکه رشد دستمزد ژاپنی به نرخ سالانه 2.0% نزدیک می شود و نرخ تورم ژاپن همچنان شتاب می گیرد (به بالاترین حد در 40 سال گذشته می رسد)، این احتمال وجود دارد. بهتر از حتی بانک مرکزی ژاپن احساس می کند که ژاپن دیگر در حالت کاهش تورم نیست.

این محتوا صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره سرمایه گذاری محسوب نمی شود. معامله در هر بازار مالی مستلزم ریسک است. لطفاً افشای ریسک ما را بخوانید تا مطمئن شوید که خطرات مربوط به آن را درک کرده اید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/forex-watchlist-audjpy-2023-bearish-move-2022-12-22

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج