فهرست پیگیری فارکس: GBP/AUD آماده به نظر می رسد که روند نزولی خود را گسترش دهد!

تعصبات واگرای بانک مرکزی باعث شد پوند/AUD روند نزولی خود را گسترش دهد.

در همین حال، افزایش 50 واحدی نرخ بهره بانک انگلستان (BOE) در هفته گذشته با لحن بسیار بدی همراه بود، از جمله کنار گذاشتن تعهد برای افزایش «اجباری» نرخ ها در صورت نیاز و اشاره به اینکه تورم احتمالاً به اوج خود رسیده است.

مهمتر از همه، اعضای RBA همچنین خاطرنشان کردند که انتظار دارند که “افزایش بیشتر نرخ بهره طی ماه های آینده مورد نیاز خواهد بود” بله!

این محتوا صرفاً برای مقاصد اطلاعاتی است و به عنوان مشاوره سرمایه گذاری محسوب نمی شود. معامله در هر بازار مالی مستلزم ریسک است. لطفاً افشای ریسک ما را بخوانید تا مطمئن شوید که خطرات مربوط به آن را درک کرده اید.


منبع: https://www.babypips.com/trading/forex-gbpaud-downtrend-continuation-2023-02-07

نرخ بهره استرالیا – که اکنون 325 واحد در ثانیه از زمان شروع برنامه افزایش نرخ RBA افزایش یافته است – به بالاترین حد خود از سپتامبر 2012 رسیده است.

سطوح فروش GBP/AUD را دوست ندارید؟

پس از اینکه اعضای BOE MPC مانند David Ramsden و Jon Cunliffe دو سنت خود را در جلسات معاملات بعدی به اشتراک گذاشتند، می‌توانید منتظر احتمال بازگشت به اوج‌های دوشنبه یا حتی نقطه عطف 1.7600 باشید.

GBP/AUD حداقل 100 پیپ پیش از رسیدن به پایین ترین حد هفته گذشته دارد. معامله‌گران مومنتوم می‌توانند از فشار فروش فعلی و Stochastic فقط از محدوده خرید بیش از حد خارج شده و پایین 1.7225 را هدف قرار دهند.

همچنین کمکی نمی‌کند که اقتصاددان ارشد BOE، Huw Pill، با توجه به تأثیر تأخیر افزایش نرخ‌ها، فقط نسبت به «انجام بیش از حد» هشدار داد.

GBP/AUD: 4 ساعت

GBP/AUD نمودار 4 ساعته فارکس

GBP/AUD نمودار 4 ساعته فارکس توسط TradingView

در صورت از دست دادن آن، بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ بهره خود را برای نهمین جلسه متوالی افزایش داد، این بار با 25 واحد در ثانیه به 3.35 درصد همانطور که بازارها انتظار داشتند.

این جفت از پایین ترین سطح خود در سال 2023 صعود کرد و به 1.7540 رسید، اما به راحتی مقاومتی از 100 SMA و منطقه میانی کانال پیدا کرد.

بیایید ببینیم آیا لحن جنگ طلبانه RBA به روندهای صعودی درون هفته ای برای AUD ترجمه می شود یا خیر.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج