لاگارد می‌گوید کرواسی در یورو نشان می‌دهد که درخواست ارز همچنان پابرجاست نوشته بلومبرگ

© 2023 بلومبرگ LP


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/lagarde-says-croatia-in-euro-shows-currencys-appeal-endures-2971650

لاگارد به طور جداگانه در مصاحبه ای با روزنامه کرواسی Jutarnji List که روز شنبه منتشر شد، گفت: «تنها شش کشور عضو اتحادیه اروپا عضو باشگاه نیستند، به استثنای دانمارک». اگر به زمان بیشتری نیاز دارند، خوب است. زمانی که آنها معیارها را برآورده کنند و بخواهند به آن بپیوندند، ما خوشحال خواهیم شد که تعداد کشورهای منطقه یورو را افزایش دهیم.

در نهایت پذیرش یورو در واقع شرط عضویت در اتحادیه اروپا است، اگرچه جمهوری چک، مجارستان، لهستان و سوئد علاقه ای به این موضوع ندارند. دانمارک نیز که پیش از ظهور ارز، انصراف از پیوستن به این کشور را قطعی کرده بود، در حال تکان خوردن نیست.

دو امید دیگر یورو چندان خوش شانس نیستند. تلاش رومانی برای عضویت به دلیل نزاع های داخلی مختل شده است، که نشان از بالاترین گردش مالی دولت ها در اتحادیه اروپا دارد.

(بلومبرگ) — کریستین لاگارد رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که جدیدترین عضو اتحادیه ارز ثابت می کند که یورو جذابیت پایدار دارد.

لاگارد روز یکشنبه در بیانیه‌ای گفت: کرواسی برای تبدیل شدن به بیستمین عضو منطقه یورو سخت کار کرد و موفق شد. این نشان می دهد که یورو ارز جذابی است که ثبات را برای اعضای خود به ارمغان می آورد.

کشور 3.9 میلیون نفری آدریاتیک، که یک نسل پیش از جنگ زخمی شده بود، به تازگی تحول خود را تکمیل کرد و به آخرین کشوری تبدیل شد که به بزرگترین منطقه ارزی جهان پیوست. همچنین به این معنی است که شورای حاکم بانک مرکزی اروپا به 26 سیاستگذار افزایش می یابد و بوریس وویچیچ، رئیس بانک ملی کرواسی نیز به صف تعیین کنندگان نرخ می پیوندد.



بلغارستان، فقیرترین کشور بلوک، می‌خواهد در سال 2024 به این اتحادیه بپیوندد، اما مقامات اروپایی محتاط متقاعد نشده‌اند که اقتصاد و سیستم بانکی رسوایی‌آمیز این کشور آماده ورود به زمان ارز است.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج