معرفی ۱۰ فیلم برتر بتمن

بتمن به کمک این زره توانسته یک بمب هسته ای را متوقف لباس بتمن خرید کند. در نهایت در ماجرای خنثی کردن بمب ها، همه فکر می کنند که بتمن کشته شده و خانه اش مکان سکونت بینوایان می شود؛ حال آنکه او با «سلینا» در فلورانس است. معروف ترین این فیلم ها، سه گانه (مرد عنکبوتی 1، 2 و 3) ساخته «سم ریمی» و با بازی «توبی مگوایر»، دو فیلم از «مارک وب» با عنوان (مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1 و2) و با بازی «اندرو گارفیلد» و 2 فیلم مارولی با عنوان (بازگشت به خانه و دور از خانه) و با بازی «تام هالند» هستند. گاهی یک نقش در فیلمنامه به خوبی ساخته و پرداخته شده است؛ یعنی صرف نظر از قطب شخصیت (مثبت ومنفی بودن) کارکتر در قالب خود جا افتاده و پخته و قابل لمس به چشم میخورد یا بالعکس؛ گاهی انتخاب بازیگر متناسب با نقش است یا بالعکس؛ گاه جنس بازی برای القای کاراکتر مناسب است و گاهی نیز کارگردانی در گرفتن بازی و ترکیب آن با هنر تصویر و دکوپاژ کلی فیلم مؤثر واقع میشود. «آخر بازی» از همان روزهای اول اکران، با استقبال بی نظیر مردم مواجه شد و امتیاز خیلی بالایی از آنها گرفت.

او مطابق گفتهی رسمی بازیگر نقش به این معنی که کالین فارل، کمتر از ۹ دقیقه در اثر مت ریوز حضور دارد و اتفاقا مطابق آنچه در تریلر میبینیم، یک عدد از همان شخصیتهای منفی می باشد که همین نسخهی رامنشده از بتمن هیچ مشکلی به جهت به بند کشیدن آنها ندارد. به جهت این که تام کلیدی بدن و بدن کریستن بیل جور در بیاید، در ابتدا ماکتی از تن بیل ساختند و لباس را روی آن قالب کردند. محصولات این کمپانی مطابقت متعددی اساسی ورژن واقعی داشته و در ساختشان به شدت به جزئیات اصلی دیتا میشود؛ موضوعی که در مجسمه بتمن قابلمشاهده است؛ به جهت اثبات این ادعا، میتوان به کلاهخود شوالیه تاریکی اشاره کرد که در فیلم جدید اساسی کنار نیز قرار دادن تکههای چرم ساخته شده است. انتقام جویانِ مارول که ششمین اثر مستقل این کمپانی به شمار می رود؛ جز پرفروش ترین فیلم های تاریخ سینما است. در عين حال به نوشته گاردين، نظر سنجي اخير را نميتوان تنها نظر سنجي انجام شده درباره ميزان محبوبيت اين ابرقهرمانان به شمار آورد: در سال 2008 مجله «اِمپايِر» در يک اقدام مشابه سوپرمن را در رأس فهرست ابرقهرمانان جاي داد و در جايگاه بعدي بتمن و «جان کانستنتين»، شخصيت جن گير بد اخلاق آفريده ذهن «الن مور» قرار گرفته است.

او برعکس دیگر هم نوعانش، بد دهن است و همیشه از کلمات رکیک استفاده می کند و همین ماجرا باعث می شود که فیلم هایش با درجه سنی R باشند. در این فیلم، قهرمانان محبوب مردم مثل: کاپیتان آمریکا، مردآهنی، هالک، ثور، بیوه سیاه و شاهین چشم دور هم جمع شدند تا بشریت را از نقشه های شوم «لوکی» نجات دهند. فیلم «لوگان» بعد از 17 سال از اولین قسمت از مجموعه فیلم های «مردان ایکس»، حسن ختامی برای شخصیت محبوب «ولورین» است و ظاهرا قرار است دخترش راه او را ادامه دهد. اما صحیح در کناره این موضوع و پیش از دیدن بتمنهای مختلف، ظاهرا دی سی برنامههای جداگانهای برای شوالیه تاریکی دارد. چیزی که خیلی وقتها در بازیهای حول محور شوالیه تاریکی دیده نمیشود. به گفته «برایان سینگر»، کارگردان این فیلم، برای آنکه قضیه سفر در زمان در فیلم، علمی و کارآمد به نظر برسد؛ گپ و گفتی طولانی با «جیمز کامرون» داشتند که حول نظریه های فیزیک کوانتوم، تئوری ریسمان و جهان موازی بوده است. کارگردان به خوبی توانسته، چهره زشت شهر را نشان دهد و از طرفی سکانس­های تعقیب و گریز و موقعیت­های اکشن متعددی خلق کند، و انتظار مخاطب را از تماشای یک فیلم ابرقهرمانی برآورده کند.

ما همچنین افسران مجری قانونی داریم که درگیر گیم پلی محیطی کثیف هستند، پرترهای از شهری پر از تنشهای اجتماعی که حتی تعقیب و گریز شدید ماشینهای خیابانی آن نیز به ناچار به «سرپیکو»، «بولیت» و «ارتباط فرانسوی» نزدیکتر است تا تعقیب و گریزهای آثار تیم برتون یا زک اسنایدر. برای همین است که بتمن در پایان از انتقام صرف نظر میکند. کولین به عنوان پنگوئن یکی از بزرگترین جنایتکاران شهر گاتهام که در حال تجربه مشکلات جدید و جدی است، ایفای نقش میکند. فیلم اول، یعنی «بتمن آغاز می کند» در حالی تمام می شود که گاتهام سیتی دوباره درگیر آشفتگی شده و دشمن مردم این بار یک کارت جوکر در صحنه جرم از خودش به جا می گذارد. چون در کودکی در گاتهام سیتی پدر و مادرش را جلو چشمش کشتند؛ تصمیم گرفت ذهن و بدنش را قوی کند تا هم انتقام بگیرد و هم با جرم و جنایت مبارزه کند. در «بتمن آغاز می کند»، بروس که فهمیده قدرت در ترساندن است با لباسی تیره، الهام گرفته از خفاش، می خواهد یک تنه عدالت را به گاتهام سیتی برگرداند و البته موفق هم ظاهر می شود. از آنجا که مارول در این قسمت به نحوی سنت شکنی کرده بود و شرور داستان را پیروز میدان نشان داده بود؛ برای لو نرفتن فیلمنامه اقدامات زیادی انجام داد.

حتی بعضی از بازیگران که در قسمت های قبلی نشان داده بودند که ممکن است داستان را خواسته یا ناخواسته لو دهند؛ اصل فیلمنامه را نداشتند. بعد از 2010، زمانی که کمپانی مارول با فیلم «مرد آهنی» برای خودش اعتباری دوچندان گرفته بود؛ با ساخت فیلم هایی مثل «انتقام جویان» و «کاپیتان آمریکا» گیشه ها را به دست گرفت و به نوعی بی رقیب شد. خبرگزاری میزان- جدیدترین تصاویر از فیلم سینمایی «آبهای تیره» به کارگردانی «تاد هینز» توسط کمپانی سازنده این اثر سینمایی منتشر شد. با برگشتن شخصی که گمان می رود فرزند راس الغول است دوباره شهر گرفتار آشوب می شود و بتمن از جانش مایه می گذارد تا مردم را نجات دهد. «ولورین»، که جزو محبوب ترین شخصیت های مردان ایکس است و به واسطه داشتن پنجه های تیغه ای شکل از آیکونیک ترین آنها هم محسوب می شود قرار است در زمان سفر کند تا نسل بشر را نجات دهد.

او باید به سال 1973 برود و جلوی کشتاری را بگیرد که اگر اتفاق بیفتد؛ تهدید بزرگی برای نسل بشر است. در آخر این قسمت، رئیس پلیس شهر به او می گوید که خلافکاری در حال به هم زدن نظم شهر است و هرجا خرابکاری می کند؛ یک کارت جوکر جا می گذارد. شاید خستهکننده به نظر برسد، با این حال میتوان گفت که تلاش برای تکمیل آخرین ماموریتهای بازی، هم شایسته و هم بر عهدهی بازیکن است. «کریس ایوانز» بازیگر نقش کاپیتان آمریکا در این باره گفت که بیشتر سکانس های حذف شده درباره «استیو راجرز/کاپیتان آمریکا» و کنار آمدن او با دنیای مدرن است. «هیو جکمن» که در زمان ساخت فیلم حدودا 49 ساله بود در مصاحبه ای گفت که رسیدن به آمادگی جسمانی برای این قسمت از مردان ایکس، از سخت ترین چالش های بازیگری او بوده است.

در سال 1968 که این سریال انیمیشنی پخش شد مورد توجه عده زیادی قرار گرفت و توانست خاطرات خوبی را برای طرفداران بتمن بسازد همچنین راه را برای پروژههای بعدی باز کند، به طور مثال کراساووری با Scooby-Doo ساخته شد که برای طرفداران بسیار جالب بود و همینطور شاهد ساخت Super Friends نیز بودیم. اولین بار حدود 30 سال پیش، «تیم برتون» نسخه ای از بتمن را ساخت که فیلمی موفق بود. علی رغم همه تلاش ها، «تانوس» با یک بشکن زدن، نیمی از مردم دنیا که قهرمانان داستان هم جزئی از آنها بودند را با خاک یکسان کرد. اما ددپول به قدری در بین مردم محبوب شد که به رویه دیگر فیلم های این نوع، همه منتظر قسمت دوم آن بودند و زمانی که ادامه آن 2 سال بعد ساخته شد؛ عنوان پرفروش ترین فیلم سال را گرفت و بلاک باستر تابستان 2018 شد. حالا همه می خواهند بدانند جوکر کیست و بتمن چگونه از عهده این روان پریش بر می آید. مارول، بعد از موفقیتی که از «مرد آهنی» به دست آورد؛ به فکر ساختن انتقام جویان افتاد.

کمی پیش از این فیلم، مارول با فیلم «کاپیتان مارول» شخصیت دیگری را معرفی کرد و زمینه حضور او را در قسمت آخر انتقام جویان فراهم کرد. کتابهای مصور بیش از سی درصد از بستههای پستی به مقصد پایگاههای نظامی آمریکا در سراسر جهان را تشکیل میدادند. جایگاه بالای فیلم در این لیست نشان میدهد که دیسی فیلمهای به مراتب بدتری از این فیلم را در کارنامهی خود دارد. به علاوه این فیلم در هفته اول اکرانش به فروش بالای 1 میلیارد دلار رسید. نکته اول این است که قسمت صورت لباس بتمن اکثر شبیه یک کلاهخود فلزی میباشد تا یک ماسک؛ چیزی که سبب ساز میگردد نصیب پیشانی لباس بتمن شرایط به خصوص و برجستهای داشته باشد و به تیتر قطعهای جدا نسبت به گردن به فعالیت گرفته شود. تحقیقات اخیر که در خصوص نیروهای واندرواس – نیروی ضعیفی که مولکول هایی که در نزدیکی هم قرار دارند نسبت یکدیگر دارند- بین مولکول ها و نقش آن در ایجاد این قدرت چسبندگی جادویی انجام گرفته است که جالب توجه است. این ژانر به خصوص در دنیای سینما پرطرفدار است و فیلم های ابرقهرمانی سینمایی بسیار زیادی در ارتباط با این موضوع هم ساخته شدند. 7. بروس وین، ابرقهرمان اصلی در کمیک های DC “Batman” است.

از بازیگران کلیدی این فصل میتوان به بن مک کنزی در نقش جیمز گوردون، دانل لوگ در نقش هاروی بولاک، دیوید مازوز در نقش بروس وین، رابین لرد تیلور در نقش آزوالد کابلپات ملقب به پنگوئن و کامرون مانهن در نقش جرمایا ولسکا / جوکر اشاره کرد. نکته جالبی دیگر اینکه بن مکنزی، در انیمیشن بتمن: سال اول بهعنوان صدا پیشه بتمن، حضور داشت! فیلم «ددپول» از مجموعه فیلم های «مردان ایکس» است و نامزد گلدن گلوب بهترین فیلم کمدی-موزیکال و بهترین بازیگر نقش اول مرد شده است. ۳- سپس از این که چسب خشک شد، لوله سیاه رنگ را مهم قیچی برش بزنید. اساسی حرکات دست می توانید لباس را خوبتر و تمام تر بشویید و پس از نیم ساعت آن را آبکشی نموده و آویزان نمایید تا خشک شود. دقت داشته باشید که پس از شستشو لباس می توانید آن را آویزان فرمائید و امکان گشاد شدگی در این طریق شستشو وجود نخواهد داشت. برای خرید این محصول می توانید به سایت مورد نظر مراجعه کنید. طرف نصف شهرو منفجر کرد ، ترکوند ، کلی بچه و آدم مردن اون وقت اولین مورد لیست باید شکنجه یه نفر در حد مرگ یکی باشه ؟ این اثر نه تنها به هم پیوستگی رشتههای روایی مختلف دنیای دیسی را تکمیل میکند، بلکه پتانسیل سفر در زمان فلش را نیز مورد اشاره قرار میدهد که احتمالا نقش مهمی در آینده دارد.

البته لازم به ذکر است یکی از دلایلی که این فیلم را خیلی محبوب کرد نه خودِ بتمن، بلکه شرور داستان یعنی جوکر بود. خیلی از مردم به جای قهرمان، با او همراه شدند وته دلشان برای او آرزوی برد داشتند. اگر به ژانر ابرقهرمانانه علاقمندید، با ما همراه شوید تا با محبوب ترین فیلمهای ابرقهرمانانه آشنا شویم و برای دانلود آنها اقدام کنیم. در این فهرست برآنیم تا بهترین، محبوب ترین و البته پرامتیازترین فیلم های ابرقهرمانی را معرفی کنیم. این فیلم محبوب ترین و پرامتیازترین فیلم در مجموعه خودش است و در ادامه وقایع «انتقام جویان: پایان بازی» است. فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» که تا مدت ها بعد از اکران در صدر باکس آفیس بود؛ در جوایز اسکار و بفتا نامزد بهترین جلوه های ویژه شد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج