نرخ دلار بر روی داده‌های شغلی کاهش می‌یابد، اما قبل از افزایش فدرال رزرو به بازگشت نزدیک می‌شود توسط Investing.com

افزایش بیشتر نرخ‌ها باعث افزایش تقاضا برای دلار آمریکا حتی با سرعت کمتری می‌شود، زیرا عوامل اساسی و تفاوت‌های نرخ بهره همچنان به نفع ارز ایالات متحده است.

اقدام سرمایه‌گذاران برای نامیدن «بلاف» بیشتر و طولانی‌تر پاول، زودهنگام است، و «ممکن است پایدار نباشد، اگر فدرال رزرو حجم اعتراض به نرخ خود را با لجوجانه‌تر به نظر برسد و قرائت‌های بعدی تورم علیه کاهش سریع تورم استدلال کنند. ING گفت، و افزود که مشکلات اقتصادی در اروپا به نفع دلار است.

شرط‌بندی‌ها برای افزایش بیشتر فدرال‌رزروها در روز جمعه افزایش یافت زیرا گزارش ماهانه مشاغل نشان می‌دهد که افزایش شغل و دستمزد شگفت‌انگیز است، که مورد آخر برای فدرال رزرو در مبارزه با تورم نگران‌کننده‌تر خواهد بود.

Investing.com – شادی دلار در پشت گزارش مشاغل ماه نوامبر قوی روز جمعه تمام شد، اما خرس‌ها احتمالاً برای مدت طولانی‌تری ارزش دلار را کاهش نمی‌دهند زیرا فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره آماده می‌شود، هرچند با سرعت کمتر.

در اوایل این هفته، پاول اهمیت کاهش تقاضا در بازار کار، به ویژه در بخش خدمات را تشریح کرد.

نوشته یاسین ابراهیم


© رویترز

دلار آمریکا که ارزش دلار را در برابر سبدی متشکل از شش ارز اصلی ارزیابی می کند، با 0.04 درصد کاهش به 104.65 رسید و از بالاترین سطح خود یعنی 105.56 دلار کاهش یافت.

با کاهش بیش از 7 درصدی دلار از اوایل نوامبر، دیگران پیشنهاد کرده‌اند که برای خداحافظی موج بلند در روند صعودی دلار خیلی زود است و شرط بازار را زیر سوال می‌برند که پاول احتمالاً نرخ‌ها را برای مدت طولانی‌تری بالاتر نگه نخواهد داشت.

ING افزود: اتفاقاً تصویر کلان جهانی همچنان چالش برانگیز است – به ویژه در اروپا (جایی که هوای سردتر ممکن است قیمت گاز را بالاتر ببرد) و چین – که همچنین به انعطاف پذیری دلار اشاره دارد.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/dollars-ride-on-jobs-data-loses-steam-but-rebound-nears-ahead-of-fed-hikes-2956698پاول در سخنرانی روز چهارشنبه در رویداد موسسه بروکینگز در واشنگتن گفت: «از آنجایی که دستمزدها بیشترین هزینه را برای ارائه این خدمات تشکیل می دهد، بازار کار کلید درک تورم در این مقوله را دارد.

ولز فارگو در یادداشتی در اوایل این هفته گفت: “ما معتقدیم که عقب نشینی اخیر دلار بیش از حد انجام شده است و بعید است که از اینجا تبعات زیادی داشته باشد.”

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج