نفرین تجارت انتقام و نحوه اجتناب از آن در آینده

اگر به دلایلی، معامله‌گری در مورد معامله انتقام‌جویانه می‌دانست، اما نمی‌توانست از درک آن جلوگیری کند، باید احساسات خود را کاهش داده و فوراً جایگاه ناسالم خود را در پرتفوی خود تشخیص دهد.

👉 اگر می خواهید دعوت نامه ای برای وبینارهای زنده، ایده های معاملاتی، استراتژی معاملاتی و مقالات فارکس با کیفیت بالا دریافت کنید، در خبرنامه ما ثبت نام کنید.

یک ضرر کوچک بسیار بعید است که باعث ایجاد یک نگرش تجاری انتقامی شود، بنابراین مطمئن شوید که معامله می کنید اندازه های موقعیت کوچک، بنابراین از نظر عاطفی به یک تجارت خاص وابسته نمی شوید.
در نهایت، اگر برای غلبه بر ضرر می خواهید اندازه لات خود را افزایش دهید، این کار را نکنید! خود را متوقف کنید و از کامپیوتر دور شوید.

در تلاش برای جبران، معامله گر انتقامی تقریبا همیشه مسیری را ترسیم می کند که توسط احساسات به پیش می رود. در صنعتی که برنامه‌های تجاری و آماده‌سازی کلید موفقیت پایدار هستند، انگیزه‌های عاطفی همیشه یک راه اشتباه هستند.

همانطور که اشاره کردیم، دانستن اینکه چه چیزی باعث رفتار معاملاتی انتقامی شما می شود، ضروری است. هنگامی که آن را در جای خود دارید، شما باید دلایل از دست دادن یک معامله خاص را مستند کنید. به یاد داشته باشید که از دست دادن معاملات اجتناب ناپذیر است و بخشی از تجارت تجاری است، بنابراین مطمئن شوید که معاملات صحیح را انجام می دهید و به یاد داشته باشید که برخی از آنها در نهایت پول را از دست می دهند.

مهمتر از همه، مفهوم شما از دست دادن معاملات معادل شکست است. بدانید که ضرر و زیان را با توجه به خود طرح شکست نیست خودتان را متقاعد کنید که این راه درست است و نمی توانید خودتان را مجبور کنید. در صورتی که آن را از دست دادید، در اینجا یک راهنمای عالی برای نحوه پذیرش چنین وضعیت ذهنی وجود دارد.

علائم هشدار دهنده را بشناسید

اگر در آن هستید، احتمالاً از آن دسته معامله‌گری هستید که نمی‌توانید اعتراف کنید که می‌توانید ضرر کنید. ممکن است درک نکنید که بازار به کاری که شما انجام می دهید اهمیتی نمی دهد. تلاش برای موفقیت در بازار ممکن است انگیزه ای قوی تر از دنبال کردن محتاطانه بازار و تصمیم گیری منطقی بر اساس آنچه مطالعه می کنید باشد.

چگونه از معامله انتقامی در آینده جلوگیری کنیم؟

مثلاً بگوییم شما متحمل ضررهای متوالی هستید، از رسیدن به هدف روزانه خود دور می شوید و واقعاً استرس دارید. یک قدم به عقب بردارید و از خود بپرسید: “آیا من وارد یک وضعیت عاطفی می شوم که در آن بسیار مهم است که تمام ضررهایم را در اسرع وقت جبران کنم؟” اگر پاسخ مثبت است، ممکن است به سندروم معامله گر انتقام آلوده شده باشید. توصیه حرفه ای ما این است که همه چیز را متوقف کنید و سریع انجام دهید.




منبع: https://the5ers.com/curse-of-the-revenge-trader/

مهمترین چیزی که معامله گران در مورد این سندرم (معاملات انتقامی) بدانند این است که بسیار رایج است. همانطور که در بالا ذکر شد، این یک حالت احساسی است که تقریباً هر معامله‌گری ممکن است بدون سیستم‌های هشدار و اجتناب مناسب در آن قرار گیرد. پس از آگاهی از این مشکلات، کاری که یک معامله گر باید انجام دهد این است که بداند چگونه از آنها اجتناب کند.

آیا شما یک معامله گر انتقامی هستید؟

👉 برای بررسی ما اینجا را کلیک کنید برنامه های تامین مالی

نوع معامله ای که تحت تأثیر تجارت انتقامی رخ می دهد

آرم 5ers

اگر به سندرم معامله گر انتقام آلوده شده اید، چگونه مدیریت کنید؟

اگرچه ممکن است به نظر جدیدترین حماسه ابرقهرمانی که در دنیای مارول ظاهر می شود، بازرگانی انتقام چیزی جز کار قهرمانانه است.

برعکس، باید از معامله گران انتقام جویانه ترسید و از آنها اجتناب کرد. آن‌ها معامله‌گرانی هستند که نمی‌پذیرند که معاملاتشان به سمت زیان می‌رود یا اینکه نمی‌پذیرند که اهداف روزانه خود را از دست می‌دهند یا از دست می‌دهند.

این ضد قهرمان ها حس منفی شکست دارند و عموماً می خواهند بیش از حد جبران کنند. خود را در آینه نگاه کنید و از خود بپرسید: “آیا من یک تاجر انتقام جو هستم؟”

👉 ما را از دست ندهید ایده های معاملاتی فارکس

اگر به سندرم معامله گر انتقام آلوده شده اید، چگونه مدیریت کنید؟

معامله انتقامی یکی از رایج ترین و مخرب ترین رفتارهایی است که معامله گران می توانند تجربه کنند. به احتمال زیاد خود را پس از یک ضرر بزرگ یا یک روند باخت نشان می دهد و معامله گران را به سمت افزایش اندازه موقعیت و تعداد معاملات انجام شده سوق می دهد. همه معامله گران به احتمال زیاد حداقل یک بار آن را تجربه خواهند کرد، بنابراین مطمئن شوید که وقتی به دست شما رسید آن را شناسایی کنید. به این ترتیب می توانید از آسیب رساندن آن به حساب خود جلوگیری کنید و از آن در عملکرد معاملاتی خود جلوگیری کنید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج