نوسانات بازار و نحوه حرکت در آن

نتیجه

بازار ارز به دلیل نوسانات خود شناخته شده است، اما این لزوما به معنای نوسانات شدید قیمت نیست. برعکس – از آنجایی که این بازار یکی از نقدشونده ترین بازارهای موجود با سطح بالایی از خریداران و فروشندگان است که دائماً معامله می کنند، قیمت ارز تمایل دارد فقط با افزایش های کوچک حرکت کند.

👉 اگر می خواهید دعوت نامه ای برای وبینارهای زنده، ایده های معاملاتی، استراتژی معاملاتی و مقالات فارکس با کیفیت بالا دریافت کنید، در خبرنامه ما ثبت نام کنید.

به عنوان یک معامله گر منضبط، می توانید از نوسانات بازار استفاده کنید. بیایید به 3 نکته ای که باید در حین معاملات در طول نوسانات در نظر بگیرید، نگاهی بیاندازیم:

متنوع بمانید

متداول ترین ابزار برای تعیین نوسانات یک ابزار اندازه گیری انحراف استاندارد آن است که اندازه گیری تعداد قیمت ها از میانگین آنها در بازه های زمانی مناسب اندازه گیری می شود.




منبع: https://the5ers.com/navigating-market-volatility/

سرمایه گذاری منظم و استراتژیک در طول زمان، حتی در زمان رکود در بازار، می تواند منجر به سود بلندمدت شود. با بهره‌گیری از کاهش قیمت‌ها با مشارکت‌های منظم، می‌توانید دارایی‌های بیشتری را به دست آورید که مزایای بیشتری را در آینده به همراه دارد.

بسیاری از ارزهای اصلی در هر روز معاملاتی فقط در محدوده درصد باریکی حرکت کنید. با این حال، جفت ارزهای غیر عمده نقدینگی کمتری را تجربه می‌کنند، به این معنی که تفاوت بین اوج و پایین‌ترین قیمت روزانه بیشتر است.

همانطور که می بینید، معامله در بازارهایی با نوسانات بالا یا پایین با ریسک زیادی همراه است. هنگامی که نوسانات بازار بالا باشد، قیمت ها می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی به شدت نوسان کنند. این می تواند به معنای دستاوردهای بزرگ باشد. با این حال، به دلیل سرعت و بزرگی تغییرات قیمت، پتانسیل زیان های عظیم را نیز به همراه دارد. معامله گران به دنبال موقعیت های کوتاه تر هنگام معامله در دوره‌های نوسان شدید، باید به این موضوع توجه داشته باشید.

چگونه می توانم بالا یا پایین بودن نوسان یک ابزار خاص را اندازه گیری کنم؟

نوسانات فارکس معیاری است که نشان می دهد ارزش یک ارز چقدر سریع و شدید در نوسان است. می توان آن را به عنوان نوسان “بالا” و “کم” توصیف کرد.

عوامل ژئوپلیتیک

نقدینگی برای ثبات قیمت در بازار ضروری است و نقدینگی بیشتر به معنای نوسانات کمتر است. زمانی که معامله‌گران برای خرید و فروش دارایی‌ها کمبود دارند، حتی معاملات کوچک می‌توانند به دلیل افزایش ریسک و غیرقابل پیش‌بینی بودن، تأثیر زیادی بر قیمت‌ها داشته باشند.

جنگ های تجاری

نوسانات بالا به معنای خطرات بیشتر است، اما همچنین پتانسیل بیشتری برای سودهای قابل توجهی دارد زیرا قیمت ها به سرعت در مقایسه با سایر ابزارهای مالی نوسان می کنند. از سوی دیگر، نوسانات پایین، ریسک کمتری را نشان می‌دهد، اما دامنه فرصت‌های بالقوه سودآور را نیز محدود می‌کند.

نوسانات بازار

دولت ها و رهبران سیاسی از تأثیر تصمیمات خود در مورد توافق نامه ها یا سیاست های تجاری مصون نیستند. در حالی که درجه خاصی از نوسانات بازار می تواند برای معامله گران مفید باشد، عدم اطمینان طولانی ناشی از رویدادها (به عنوان مثال، جنگ) تأثیر نامطلوبی بر اعتماد سرمایه گذاران دارد.

نقدینگی بازار

در مجموع، نوسانات عامل بسیار مهمی است که باید در هنگام معامله در نظر گرفت. با درک اینکه چگونه کار می کند و چه چیزی باعث آن می شود، ابزار و ایمنی بیشتری را برای تجارت فعال در بازار فارکس با پلتفرم هایی مانند The5ers یا کارگزارانی که می توانید از آنها استفاده کنید بررسی معاملات xm.

👉 ما را از دست ندهید ایده های معاملاتی فارکس

عواملی وجود دارد که بر آنها تأثیر می گذارد نوسانات فارکس:

ما برخی از اصول اساسی در مورد نوسانات بازار فارکس را بررسی خواهیم کرد – بنابراین اگر تصمیم دارید مهارت های خود را توسعه دهید، شروع به کاوش در آن با ما کنید.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج