نیاز ونزوئلا به دلار به جرقه تحقیقات پیوند PDVSA کمک کرد – منابع رویترز

گزارش رویترز نشان داد که حدود 3.6 میلیارد دلار از پرداخت‌های معلق PDVSA ممکن است غیرقابل جبران باشد، زیرا آنها به نفتکش‌هایی وابسته هستند که بدون پیش‌پرداخت حداقل بخشی از ارزش محموله‌ها، کشور را ترک کرده‌اند.

در تمام سال 2022، تزریق دلار سه برابر شده و به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.

یکی از این منابع گفت: «استراتژی مبادله (دولت) در ماه‌های آینده ثابت خواهد ماند.

مادورو در سال 2019 کنترل ارز را کاهش داد و به دلاری شدن عملا اجازه داد. در تلاش برای مبارزه با تورم افسارگسیخته، دولت بعداً از تزریق دلار برای تثبیت نرخ ارز، همراه با کاهش هزینه‌های عمومی و سایر اقدامات استفاده کرد.

اما این در زمانی رخ داد که دولت مادورو با فشار برای افزایش حقوق بخش دولتی مواجه است، که برای یک سال ثابت مانده است، حتی با افزایش قیمت مواد غذایی و خدمات عمومی.

وزارت دارایی، بانک مرکزی و PDVSA به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

سه تن از این منابع گفتند که دستگیری مقامات PDVSA با تحقیقاتی در مورد خسارات سنگینی که این شرکت در سال گذشته متحمل شد، مرتبط بود، زیرا نفتکش ها با حمل محموله هایی که به طور کامل پرداخت نشده بود، کشور را ترک کردند.

این منابع گفتند که این پرداخت‌های معلق نقطه دردناکی برای دولت است زیرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آماده می‌شود، که به طور سنتی شاهد افزایش هزینه‌های عمومی است. دولت گفته است که انتظار دارد صادرات نفت 63 درصد از بودجه ملی آن را در سال 2023 تامین کند.

کاراکاس (رویترز) – چهار منبع آگاه گفتند که نیاز ونزوئلا به دلار برای تقویت نرخ مبادله و امکان دستیابی دولت در آستانه انتخابات 2024 از جمله انگیزه‌های سرکوب فساد ادعایی در شرکت نفت دولتی PDVSA است.

تقریباً تمام صادرات نفت خام و سوخت تجاری PDVSA در بحبوحه بازنگری قراردادها متوقف شده است، بخشی از حسابرسی که توسط Tellechea پس از به دست گرفتن سکان هدایت آغاز شده است.

دستگیری بیش از 20 مقام PDVSA در هفته جاری باعث شد تارک الایسامی، وزیر سابق نفت، که مدت ها در دولت نیکلاس مادورو، رئیس جمهور برجسته بود، استعفا دهد. پدرو رافائل تله‌چیا جایگزین او شد که در ژانویه به ریاست PDVSA منصوب شد.

بر اساس برآوردهای شرکت اقتصادی Sintesis Financiera، بانک مرکزی بین شروع سال 2023 تا اواسط مارس فقط 420 میلیون دلار برای ارائه به بانک ها داشت.

مادورو در مارس 2018 حداقل دستمزد ماهانه را 58 درصد افزایش داد، دو ماه قبل از آخرین رقابت ریاست جمهوری که نتایج آن مورد اعتراض قرار گرفت.


© رویترز. عکس فایل: مجسمه‌ای که یک برج نفتی را بر روی دست شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA نشان می‌دهد، در نزدیکی مقر این شرکت، در کاراکاس، ونزوئلا، 20 مارس 2023، تصویر شده است. رویترز/لئوناردو فرناندز ویلوریا/عکس فایل

مشخص نیست که آیا بررسی فساد و بررسی قرارداد به طور مشخص جریان های نقدی PDVSA را در آینده نزدیک بهبود می بخشد یا خیر.

سه منبع که از امور مالی و استراتژی های اقتصادی حزب حاکم آگاهی دارند، گفتند که جریان های نقدی از PDVSA به بانک مرکزی، که دلار به اقتصاد تزریق می کند، در ماه های اخیر متناوب بوده است.

توسط مایلا آرماس و ویویان سکورا

بر اساس اسنادی که رویترز مشاهده کرده است، PDVSA پس از روی آوردن به ده ها واسطه کمتر شناخته شده برای صادرات نفت خود تحت تحریم های ایالات متحده، 21.2 میلیارد دلار در صورت حساب های پرداخت نشده جمع آوری کرده است.

یک منبع سیاسی گفت: “پول آنچه مهم است، پول نقطه مرکزی این آشفتگی است.” “اگر پول ندارید چه کار می کنید؟ رای اختراع کنید.”

مادورو گفت که دولتش متعهد به «ریشه‌کردن» فساد است و این تحقیقات را که سال گذشته آغاز شد «حرفه‌ای، علمی و منضبط» خواند. دولت او جزییات کمی از این تخلفات ادعایی ارائه کرده است.

بر اساس گزارش دیده‌بان مالی غیردولتی ونزوئلا، افزایش قیمت‌های مصرف‌کننده برای حدود یک سال تک رقمی شد، اما تورم سالانه در ماه فوریه به ۵۳۷ درصد افزایش یافت. کاهش جریان های نقدی دلار از اواخر سال گذشته منجر به کاهش شدیدتر ارز بولیوار شده است.

PDVSA سال گذشته به دلیل کاهش درآمد، پرداخت های نقدی به دلار را به چندین تامین کننده خود به تاخیر انداخت.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/venezuela-need-for-dollars-helped-spark-pdvsa-graft-probe-sources-3039572

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج