هر پوینت یک دهم پیپ است

اما، درصورتی که گزارش رسمی، سرعت رشد اقتصادی را طوری اعلام کند، که کمتر از حد انتظار باشد، مثلا بگوییم 0.1٪ در سه ماهه سوم ، ارزش جفت یورو / دلار آمریکا شروع به کاهش میکند و دلالان ضرر خود را ثبت میکنند، جوری که با پیش بینی های او جور در نمی آید. فرصتی برای سود کردن از حاصل تغییراتی وجود دارد که ممکن است ارزش یک ارز را نسبت به ارز دیگر افزایش یا کاهش دهد. طبق بررسی سه سال اخیر بانک مرکزی توسط بانک تسویه حساب های بین المللی، در آوریل 2013، متوسط ارزش معاملات در بازارهای ارز خارجی در سراسر جهان 5.3 تریلیون دلار در روز است. در صورتی که سه سال قبل از آن هم در آوریل 2007، ارزش معاملات روزانه به طور متوسط 3.3 تریلیون دلار بوده.

معاملات در جفت یورو/دلار آمریکا، 24.1% از کل گردش مالی را تشکیل میدهد که این عدد کمتر از درصد سه سال گذشته (که 27.7 % بود)، است. قبل از بحران مالی 2008، کوتاه شدن ین ژاپن و خرید پوند انگلیس بسیار معمول بود زیرا نرخ بهره بسیار زیاد بود. به دلیل داراییهای زیاد با ارزهای پایه، پیپ مورد استفاده قرار گرفته و بسیار با اهمیت میباشد. زیرا ارزها به صورت جفت معامله میشوند. در عوض آنها به صورت قراردادهایی معامله میشوند که ارائهدهنده مطالبه یک ارز خاص، یک قیمت خاص برای هر واحد و یک تاریخ تصفیه در آینده است.

بازار بین بانکی متشکل از بانک هایی است که در سراسر جهان با یکدیگر تجارت میکنند. در این دو بازار که مرکز اصلی فعالیت دلالان ارز (فروشندگان خیابانی و فاقد مجوز) می باشد معاملات به دو شکل نقدی و فردایی صورت می گیرد. تجزیه و تحلیل بازار ارز دیجیتال و انواع آن را بیاموزید! مزیت بعدی آن این است که بروکرهای زیادی ارزهای دیجیتال بزرگ مثل: بیت کوین، اتریوم، تتر و ریپل را به شما ارائه می دهند. با توجه به گفتههای بالا در بازار فارکس ، میتوان از تحلیل تکنیکال و بنیادی استفاده کرد. تحلیل تکنیکی (technical Analysis) به بررسی، مطالعه و ارزیابی رفتارهای بازار و تغییرات قیمتهای پیشین برای پیشبینی تغییرات قیمت در آینده است. و درصد هر کدام را نیز به دقت محاسبه و مشاهده کنید.

پیش بینی این که یک ارز ضعیف میشود، در اصل همان فرض است که ارز دیگر در این جفت، قوی خواهد شد. بهترین صرافی ارز دیجیتال ویژگی هایی دارد که آن را از سایرین متمایز می کند. در این نوشتار قصد داریم تا دقیق ترین استراتژی فارکس، ساده ترین استراتژی فارکس و بهترین استراتژی فارکس را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شما را با نحوه دانلود استراتژی فارکس آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید. علاوه بر این ، استراتژی های مبتنی بر آنها نه تنها توسط مبتدیان در زمینه تجارت ، بلکه توسط بازرگانان باتجربه ، که ابزارهای بسیار دیگری در اختیار دارند و همچنین تجربه تجارت گسترده ، مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین سرمایهگذاران میتوانند به جای مراجعه به پایگاههای اینترنتی متعدد، از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی مدیریت فناوری بورس تهران به بخش عمده اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

این روش ها نیاز به دانش ترید ویژه ای ندارند و شما برای پیاده کردن استراتژی ها کافی است که چند قانون ساده را انجام دهید. در صورت احساس نیاز به آموزش خصوصی فارکس و استراتژی های پرایس اکشن از طریق ایمیل و فرم تماس با ما، ما را در میان بگذارید. در بازار فارکس با استفاده از نرخ تبدیل، میتوانید تمام ارزها را به یکدیگر تبدیل کنید. اگر بخواهیم دقیق تر شویم، بازار نقطه ای جایی است که ارز ها با توجه به قیمت فعلی خریداری و فروخته میشوند. به عنوان مثال تصور کنید که یک شرکت قصد دارد زمانی که نرخ ارز بین یورو و دلار برابر 1 به 1 باشد، مخلوط کن های ساخت آمریکا را در اروپا بفروشد. اگر قیمت فیوچر یک دارایی اساسی در مقایسه با قیمت لحظه ای همان دارایی دارای تخفیف (پایین تر) باشد، از این وضعیت به عنوان عقب ماندگی عادی یا صرفاً عقب ماندگی یاد میشود. در این لحظه شما میتوانید پراید خود را در بازار بفروشید و زمانیکه قیمت آن کاهش یافت و به ۵۰ میلیون تومان رسید دوباره همان پراید را خریداری کنید. زمانی که نقدینگی بازار کاهش مییابد و یا اتفاقی رخ میدهد، اسپرد شناور افزایش مییابد. طبق تقویم کاری بینالملی، بازار فارکس از یکشنبه تا جمعه به صورت ۲۴ ساعته فعال میباشد.

البته باید توجه داشت که در ارزهای غیرمتمرکزتر که به بازار کالاها و نوسانات آنها نزدیکتر هستند نظیر بیتکوین، یادگیری تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال به شما در موفقیت کمک شایانی خواهد کرد. در این میان، انتخاب بهترین صرافی که بهترین قیمت خرید و فروش ارز دیجیتال را ارائه دهد، برای کاربران به کار دشواری تبدیل شده است. بهترین استراتژی اسکالپ فارکس، بهترین پوزیشن هایی که امکان خرید و فروش را در جهت کلی روند برای فرد فراهم می کند، می باشد. به همین دلیل، میهن بلاکچین با ارائه سرویس مقایسه قیمت صرافی های ایرانی، تمام تلاش خود را میکند تا کاربران را در مسیر انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال همراهی کند. چرا ما میتوانیم ارز خارجی ترید کنیم؟ دانستن این مورد شاید برای شما که هدفتان از آموزش فارکس ، ترید کردن و کسب سود است مفید واقع شود.

در فارکس، برای هر جفت ارز در هر لحظه دو قیمت وجود دارد. از آنجا که بازار توسط هر یک از بانک های شرکت کننده که برای خرید یک ارز خاص پیشنهاداتی ارائه میکنند، ساخته شده است، مکانیسم قیمت گذاری بازار بر اساس عرضه و تقاضا میباشد. معامله گر معتقد است نرخ بهره بالاتر در آمریکا، تقاضا برای دلار آمریکا را افزایش میدهد، بنابراین نرخ ارز استرالیا/آمریکا سقوط خواهد کرد. برای مثال جفت ارز یورو به دلار که با علامت EUR/USD نمایش داده می شود را در نظر بگیرید. فرض کنید فروشندهای ۱۰ عدد سکه را برای تحویل ۶ ماه بعد، به قیمت هر سکه ۴ میلیون تومان فروخته، درحالیکه قیمت سکه در زمان سررسید افزایش مییابد و هر سکه به قیمت ۶ میلیون تومان میرسد. اگر معاملهکننده این انتظار را داشته باشد که افت موقت یا افزایش قیمت فعلی به عنوان اصلاح قیمت در نظر گرفته شود، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که موقعیت و شرایط فعلی خود را با این فرض که روند غالب در نهایت ادامه خواهد یافت، حفظ کنند. فرض کنید خودروی پرایدی دارید که از قبل به قیمت ۶۰ میلیون تومان خریداری کرده بودید. درحالی که دلارآمریکا/ ین ژاپن از 14.3% به 18.3% رسید.

به عنوان یک بازار چند ملیتی، فارکس تحت تأثیر رویدادهای اقتصادی سایت goldmanforex جهانی قرار دارد. که دسترسی آسان به بازارهای ارز را از طریق خود بانک ها یا کارگزاران بازار ثانویه فراهم میکند. ارز دیجیتال مونرو با نماد XMR در سال ۲۰۱۴ با هدف ایجاد بستری برای پرداختهای سریع و آسان راهاندازی شد. آبان تتر ابتدا فقط در زمینه خرید و فروش دلار مجازی (تتر) فعالیت داشت اما کم کم خدمات خود را گسترش داد و چند سال هست که به صورت بستر معاملاتی ارزهای دیجیتال فعالیت میکند. اما از رشد 72 درصدی به دست آمده فعالیت های بازار فارکس در سال های 2004 تا 2007، کمتر است. رشد معاملات فارکس، به غیر از معامله گران ذکر شده، عمدتا توسط موسسات مالی انجام میپذیرد.

کاربران این صرافی از طریق تماس تلفنی و چت آنلاین میتوانند درخواست و سوالات خود را با کارشناسان این مجموعه مطرح نمایند؛ نوبیتکس با طراحی و ارائه اپلکیشینی با همین نام، خرید و فروش رمزارزها را برای کاربران خود بسیار راحت تر کرده است. معاملهگران و سوداگران با پیشبینی حرکت آتی قیمت ارزها، به هدف کسب سود در معاملات اقدام به خرید و فروش ارزها مینمایند. در نتیجه، بیشتر معاملهگران در این بازار به معامله این ارزها میپردازند. بعدها معاملات فیوچر (آتی) به بازار اضافه شد که خود نوعی معاملات CFD بود. ارزهای دیجیتال مختلف، قیمت های مختلفی دارند و قیمت هر یک هم لحظه به لحظه در حال تغییر و نوسان است از این رو نمی توان قیمت ثابت و مشخصی را برای آن ها عنوان کرد.

تمرکز فارکس به طور فزاینده ای روی بزرگترین مراکز مالی است. در حالی که پوند انگلیس با کاهش تنها 1.1% و رسیدن به 11.8%، در رده ی چهارم قرار گرفت. یکیدیگر از نکاتی که در معاملات CFD وجود دارد، این است که شما بهدلیل اینکه مالک چیزی نیستید و فقط ارزشها را معامله میکنید، پس میتوانید حتی چیزی که ندارید را بفروشید و از کاهش قیمت آن نیز سود کسب کنید. چگونه بهوسیله معاملات CFD در فارکس سود میکنیم؟ با استفاده از این مثال ها ما دوباره بر این واقعیت تأکید میکنیم که دلالی در بازارها با سطح بالایی از خطر همراه است. یک معامله گر باید استفاده از اهرم و خطرات ناشی از اهرم را در یک حساب درک کند و بشناسد.

به عنوان مثال کد سه حرفی کشور آمریکا USD می باشد و در بازار همه معامله گران می دانند که وقتی کد USD نمایش داده می شود منظور دلار آمریکا می باشد اصطلاح جفت ارز، از قرار گرفتن دو ارز که هر کدام متعلق به کشور دیگر می باشد شکل می گیرد و کارایی آن به این صورت است که در بازار فارکس که جفت ارزها معامله می شوند ارزش هر ارز نسبت به ارز دیگر مشخص می شود. در این بازار، میتوان هر ارز را به میزان برابری با ارز دیگر معامله کرد که به این کار، تبدیل نرخ یا (Exchange rate) میگویند. که به عنوان گرین بک یا لانگ گرین یا باک و کلی نام دیگر، شناخته میشود. که طبق آمار آوریل 2013 این گرین بک در یک سمت 87% از تمام معاملات قرر دارد. به عنوان مثال، به ازای یک یورو، ۱.۱۳ دلار به شما تعلق میگیرد. مدیریت ریسک و مدیریت احساسات یکی از مهم ترین بخش هایی است که هنگام آموزش فارکس می بایست به آن بپردازید.

طبق گفتهی تحلیلگران بازار طلا، سقوط بازار سهام و اوراققرضه قیمت طلا را ۲.۳ درصد بالاتر خواهد برد و سرمایهگذاران تشویق میشوند سرمایههای طلای خود را برای دوری کردن از این بازارهای متزلزل افزایش دهند. دستور بای استاپ دستوری است که سفارش خرید را در قیمتی بالاتر از قیمت جاری بازار قرار می دهد. هم چنین این قوانین می توانند بسیار ساده و یا پیچیده و سخت باشند. پس قدم بعدی این است که تمام مباحث آموزش دیده شده را برای یک مدت زمان مشخص مثلا سه ماه یا شش ماه برروی یک حساب دمو در یک بروکر پیاده سازی کنید تا هم ملکه ذهنتان شود و هم به روش معاملاتی خود مسلط شوید. 2. اندیکاتور امواج (Wave) که از سه مووینگ اوریج نمایی (EMA) با دوره ۳۴ بر روی Close ، High و Low اعمال می شود. بنابراین عقل حکم می کند که بی گدار به آب نزنید و با یک برنامه ریزی مناسب برای آموزش اصولی فارکس اقدام کنید. و اگر ارزش دلار به یک نرخ معامله ی مناسب تر کاهش یابد، باعث میشود که سود حاصل از فروش مخلوط کن ها افزایش یابد. چطور در فارکس میتوان از کاهش قیمت سود برد؟

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج