هفته پیش رو در FX (13 تا 17 فوریه): توجه به تورم، خرده فروشی ایالات متحده

برآوردها غیر از این را نشان می‌دهند، زیرا کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که CPI سرفصل از 10.5 درصد به 10.3 درصد نسبت به سال قبل کاهش می‌یابد، در حالی که رقم اصلی می‌تواند از 6.3 درصد به 6.2 درصد کاهش یابد.

تورم اساسی ممکن است همچنان بالا بماند، زیرا قیمت‌های ورودی PPI می‌تواند 0.2 درصد پس از افت 1.1 درصدی قبلی افزایش یابد در حالی که قیمت‌های تولید PPI احتمالاً 0.1 درصد افزایش یافته است.

تمرکز بیشتر روی ارقام تورم ایالات متحده و بریتانیا، خرده فروشی ایالات متحده و گزارش مشاغل استرالیا خواهد بود.

این هفته معاملاتی ممکن است به اندازه سوپر باول هیجان انگیز نباشد، اما هنوز هم رویدادهای سطح بالایی وجود دارند که ارزش تماشای آن را دارند.

انتصاب فرماندار BOJ (14 فوریه) – انتصاب رئیس بعدی BOJ از سوی دولت ژاپن می تواند زمینه را برای اقدامات قیمت ین برای بقیه هفته (یا خیلی بیشتر!) فراهم کند، بنابراین ارزش دارد که در این هفته در مورد ارائه آنها به پارلمان صحبت کنید.

این تقریباً 500 پیپ است!

پس از اندکی رکود در دسامبر، هزینه های مصرف کننده احتمالاً در ژانویه دوباره افزایش یافت. پیش‌بینی می‌شود که فروش عمده خرده‌فروشی 1.7 درصد افزایش داشته باشد، در حالی که فروش اصلی خرده‌فروشی احتمالاً 0.9 درصد افزایش یافته است و بیشتر کاهش‌های 1.1 درصدی قبلی را پاک می‌کند.

بعداً در هفته، ارقام PPI (16 فوریه، 1:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) را دریافت کرده‌ایم، و اینها ممکن است اطلاعاتی در مورد فشارهای اساسی قیمت ارائه دهند. پیش‌بینی می‌شود که PPI سرفصل پس از کاهش 0.5 درصدی قبلی، 0.4 درصد بهبود یابد، در حالی که PPI اصلی می‌تواند از 0.1 درصد به 0.3 درصد در ژانویه برسد.

به خاطر داشته باشید که نتایج قوی‌تر از حد انتظار می‌تواند چشم‌انداز فدرال رزرو را تقویت کند که اقتصاد بسیار بهتر از آنچه در ابتدا فکر می‌کردند، عمل می‌کند، که می‌تواند به معنای فضا برای افزایش بیشتر نرخ بهره باشد!

راه اندازی هفته فارکس: GBP/CHF

نمودار فارکس 4 ساعته GBP/CHF

همه اینها می تواند به نتیجه گزارش مشاغل انگلستان و ارقام CPI بستگی داشته باشد، زیرا خوانش های ضعیف نشان می دهد که BOE ممکن است به زودی نیاز به توقف انقباض داشته باشد.


منبع: https://www.babypips.com/news/forex-weekly-outlook-2023-02-13

با این حال، CPI سرفصل سال به سال همچنان ممکن است از 6.5٪ به 6.2٪ کاهش یابد. نسخه اصلی گزارش ممکن است افزایش قوی 0.4% را برای ژانویه در مقابل افزایش 0.3% قبلی نشان دهد.

و اکنون برای محرک‌های بالقوه بازار که در این هفته از نزدیک تماشا می‌شوند:

رویدادهای مهم اقتصادی:

گزارش مشاغل انگلستان (14 فوریه، 7:00 صبح به وقت گرینویچ) – کمی بهبود برای بازار کار بریتانیا در نظر گرفته شده است، زیرا تغییر تعداد مدعیان ژانویه می تواند افزایش کمتری 17.9K را در مقایسه با افزایش 19.7K قبلی نشان دهد.

نرخ بیکاری احتمالاً بدون تغییر در 3.7٪ باقی مانده است، در حالی که شاخص متوسط ​​درآمد ممکن است منعکس کننده کاهش رشد دستمزد از 6.4٪ به 6.2٪ برای دوره سه ماهه منتهی به دسامبر باشد.

قبل از همه اینها، ICYMI، من یک نوشته ام خلاصه ای سریع از موضوعات بازار که جفت ارز را در هفته گذشته تحت فشار قرار داد. آن را بررسی کنید!

شاخص‌های فنی در حال حاضر متفاوت به نظر می‌رسند، میانگین‌های متحرک برای منعکس‌کننده یکپارچگی در نوسان هستند و Stochastic به پایین اشاره می‌کند تا اشاره کند که فروشندگان دست بالا را دارند.

آمامییا خواهد بود یا اوئدا؟ اولی به عنوان یک نامزد تداوم (معروف به تسهیل بیشتر برای BOJ) در نظر گرفته می شود، در حالی که دومی به عنوان منتقد سیاست پولی فوق العاده آسان BOJ شناخته می شود.

GBP/CHF نمودار 4 ساعته فارکس توسط TradingView

خرده فروشی ایالات متحده (15 فوریه، 1:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) – آخرین اما مطمئناً کم اهمیت، گزارش خرده فروشی ایالات متحده است که قرار است در جلسه روز پنجشنبه نیویورک برگزار شود.

داده های تورم آمریکا – همه ما دیده‌ایم که آخرین گزارش NFP چگونه مسیر فدرال رزرو را تغییر داد، اما آیا ارقام تورم عمو سام از این دیدگاه جنگ‌طلب حمایت می‌کند یا در تضاد است؟

اول از همه، ما قرائت‌های CPI (14 فوریه، 1:30 بعد از ظهر به وقت گرینویچ) را در روز ولنتاین ردیف کرده‌ایم، و تحلیلگران انتظار دارند که پس از افت 0.1 درصدی قبلی، 0.5 درصد افزایش قیمت در تیتر افزایش یابد.

اگر حمایت پابرجا باشد، یک حرکت دیگر به سمت بالا در اطراف سطح 1.1350 می تواند در کارت باشد. از طرف دیگر، یک شکست پایین تر، می تواند افتی به اندازه الگوی نمودار ایجاد کند.

آیا اینها می توانند برای حفظ GBP/CHF در مثلث نزولی آن کافی باشند؟

در هر صورت، مراقب نوسانات اضافی ین در طول اعلام واقعی باشید!

CPI انگلستان (15 فوریه، 7:00 صبح به وقت گرینویچ) – در مرحله بعد، نوبت اقتصاد بریتانیا خواهد بود که ارقام تورم خود را چاپ کند. آیا شاهد افزایش دیگری در سطح قیمت خواهیم بود؟

این هفته مجموعه دیگری از داده های سطح بالا را از بریتانیا دریافت کردم!

یا به زودی شاهد خرابی خواهیم بود؟

این جفت در حال حاضر در حمایت مثلث در اطراف علامت روانی اصلی 1.1100 قرار دارد و هنوز تصمیم می گیرد که به کجا برود.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج