هفته پیش رو – فدرال رزرو ممکن است به زودی چشمک نزند

با افزایش ارزش دلار آمریکا در برابر فدرال رزرو، طلا کاهش یافت. در حالی که بانک مرکزی ایالات متحده مطابق با انتظارات، نرخ بهره را 50 واحد افزایش داد، اصرار رئیس جروم پاول بر افزایش بیشتر در سال آینده، شور و شوق بازار را از بین برده است. علیرغم نشانه‌هایی از کند شدن تورم، سیاست‌گذاران قطعاً نمی‌خواهند این بار اشتباه کنند، حتی اگر به معنای فشار بیشتر باشد، که به نوبه خود باعث می‌شود اوج نرخ‌های مورد انتظار به بالای 5 درصد در سال 2023 برسد. فلز ممکن است شروع به از دست دادن حرکت خود کند. قیمت به مقاومت در 1820 و 1730 اولین پشتیبانی است.

SPX 500 در حال سخت شدن برای ادامه تلاش است

جینگ رن تجربه گسترده ای در تجارت ارز و کالا دارد. او کار خود را با فروش و تجارت فلزات در Societe Generale در لندن آغاز کرد. او به عنوان یک تحلیلگر ارشد در صنعت FX کار کرد و در آنجا استراتژی های تجاری و مدیریت ریسک خود را توسعه داد و اصلاح کرد. او با داشتن درک کاملی از پویایی بازار، خدمات تحقیقاتی و مدیریت دارایی خود را پایه گذاری کرد و با Orbex همکاری می کند تا به موقع نظرات بازار را در مورد بازارهای مالی جهانی ارائه دهد.



منبع: https://www.orbex.com/blog/en/2022/12/the-week-ahead-fed-may-not-blink-as-soon-as-expected

باز کردن حساب زنده












ین ژاپن با افزایش انتظارات بازار برای تغییر سیاست در سال آینده بهبود می یابد. بعید است آخرین جلسه سال جاری BOJ پر حادثه باشد زیرا فرماندار کورودا بارها احتمال افزایش نرخ بهره را در کوتاه مدت رد کرده است. اما معامله گران اکنون به دنبال فراتر از دوره او هستند که در آوریل آینده به پایان می رسد. از آنجایی که قیمت‌های مصرف‌کننده ژاپن در ماه اکتبر به 3.6 درصد افزایش یافت، با سریع‌ترین سرعت در 40 سال گذشته، بازار شرط می‌بندد که جانشینی جنگ‌طلب‌تر سیاست پولی را تغییر دهد و محرک‌ها را کاهش دهد. در همین حال، ضعف دلار برخی بادهای دنباله دار را به همراه دارد. این جفت به سمت پایین ترین سطح آگوست در حرکت است 131.00 با 142.30 به عنوان نزدیکترین مقاومت

USDCAD در حالی که BoC بدتر می شود افزایش می یابد

استراتژی خود را در مورد چگونگی عملکرد دلار با Orbex آزمایش کنید


USDJPY نسبت به تغییر احتمالی BOJ در سال آینده نرم می شود

دلار کانادا سقوط کرد زیرا BoC ممکن است انقباض خود را متوقف کند. پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را به اوج خود در سال 2008 یعنی 4.25 درصد رساند، سیاستگذاران در یک دوراهی قرار دارند. فرماندار مکلم گفت که افزایش بیش از حد نرخ‌ها اقتصاد را وارد رکود می‌کند، اما عدم انقباض کافی باعث می‌شود قیمت‌ها به مارپیچ ادامه دهند. بنابراین CPI این هفته کانادا ممکن است راهنمایی قابل توجهی ارائه دهد. با رسیدن تورم به 6.9 درصد در ماه اکتبر، کاهش نرخ تورم در نوامبر به بانک مرکزی این امکان را می‌دهد که موضع خود را کاهش دهد، هرچند که به ضرر بانک مرکزی از نظر اختلاف نرخ است. 1.3320 اولین پشتیبانی و 1.3770 یک سقف بزرگ پیش رو باقی می ماند.

XAUUSD نسبت به افزایش علاقه به دلار کاهش می یابد

با هشدار فدرال رزرو در مورد تمایلات محوری، S&P 500 سقوط کرد. سرمایه گذاران ممکن است شروع به تعجب کنند که آیا پس از کاهش خوشحال کننده تورم ایالات متحده در ماه گذشته، از خود جلو افتاده اند یا خیر. تاکید فدرال رزرو بر نرخ‌های محدودکننده برای مدت طولانی‌تر یادآور این است که چرخه انقباض همچنان می‌تواند در نوسان کامل باشد. از نظر عملی، علاوه بر رکودی که در مورد رکود بسیار صحبت می‌شود، هزینه‌های استقراض بالا به معنای اهرم کمتری در بازار است که پیش‌نیاز رشد صعودی است و سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند روی پول نقدی بنشینند که می‌تواند سال آینده 5 درصد بازدهی داشته باشد. این شاخص از بالاترین سطح ماه سپتامبر به سمت جنوب چرخید 4130 و ممکن است تست کند 3700.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج