همزمان با اعلام توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو توسط رویترز، دلار برای ششمین روز سقوط کرد

این ارز که ارز را در برابر شش همتای اصلی خود اندازه گیری می کند، آخرین بار 0.2 درصد کاهش یافت و در مسیر ششمین افت روزانه متوالی خود قرار داشت که طولانی ترین رگه آن از سپتامبر 2021 است.

فرانک پس از این تصمیم تقویت شد و آخرین افزایش 0.2 درصدی در برابر دلار در 0.9155 بود.


© رویترز. عکس فایل: اسکناس های دلار آمریکا در این تصویر نشان داده شده است که در 14 فوریه 2022 گرفته شده است. رویترز/دادو روویک/تصویر

برایان داینگرفیلد، رئیس استراتژی G10 FX نات وست مارکت، گفت که تغییر لحن از سوی فدرال رزرو باعث می شود که بازارها به نگرانی برگردند که داده های اقتصادی قوی باعث افزایش نرخ ها می شود.

بازدهی دو ساله خزانه داری آمریکا 2 واحد در ثانیه کاهش یافت و افت حدود 20 واحدی در روز چهارشنبه را افزایش داد. [US/]

معاملات آتی حاکی از احتمال حدود 50 درصدی افزایش یک چهارم واحدی دیگر است، برخلاف اروپا که بازارها حدود 50 واحد در ثانیه انقباض بیشتر را مشاهده می کنند.

او گفت: «از منظر ارز، ما فکر می‌کنیم که این استدلال برای ضعف بیشتر دلار است زیرا سقف چرخه فدرال رزرو به وضوح پایین آمده است.

استرلینگ همچنین پس از افزایش غیرمنتظره تورم بریتانیا در روز چهارشنبه، و افزایش فشار بر بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نرخ بهره و در نشست بعدی خود، به بالاترین سطح هفت هفته اخیر رسید.

در حال حاضر تمرکز روی جبهه بانکی عمدتاً بر روی وام دهندگان منطقه ای ایالات متحده است، جایی که نگرانی از افزایش واگیر سپرده ها همچنان بالاست.

لندن/سنگاپور (رویترز) – پس از اینکه فدرال رزرو نزدیک به زمان تعیین شده برای افزایش نرخ بهره بود، در حالی که فرانک سوئیس پس از جلو افتادن بانک مرکزی، فرانک سوئیس افزایش یافت، دلار به سمت طولانی‌ترین روند کاهشی خود در 2-1/2 سال گذشته در روز پنج‌شنبه حرکت کرد. با یک پیاده روی دیگر

بانک ملی سوئیس در حالی که بانک مرکزی به دنبال تعادل در مقابله با تورم با نگرانی‌ها در مورد آشفتگی بازار مالی بود، نرخ سیاست خود را 50 واحد افزایش داد، در حالی که مجدداً تاکید کرد که مایل است در بازار ارز فعال باشد.

توسط ساموئل ایندیک و تام وستبروک

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت که جریان سپرده ها در هفته گذشته تثبیت شده است و وام دهندگان کوچکتر گفتند که از اظهارات جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، که بیمه سپرده در صورت وجود خطر سرایت در نظر گرفته می شود، احساس آرامش کردند.

کرستین کوندبی-نیلسن، تحلیلگر FX در Danske Bank گفت: “ما شاهد تقویت فرانک هستیم، نه تنها به دلیل افزایش، بلکه به این دلیل که آنها عملاً گفتند که بحران در بخش بانکی را متوقف کرده اند.”

به گفته دانیل کیمبل، یکی از مدیران بانک محلی پاسومپسیک در سنت جانزبری، ورمونت، این “اضطراب را از اتاق خارج کرد”. با این حال، سهام وام دهندگان منطقه ای کاهش یافت. [.N]


منبع: https://www.investing.com/news/economy/dollar-slips-as-fed-outlook-shifts-3037217

این شکاف، یورو را به بالاترین سطح هفت هفته ای 1.0930 دلار رسانده است و همچنین برای شش جلسه متوالی افزایش یافته است.

بازارهای مالی به دلیل تزلزل اعتماد به بانک‌ها در سطح جهان پس از عملکرد بانک سیلیکون ولی در دو هفته پیش و سقوط ناگهانی Credit Suisse، متلاطم شده‌اند.

همانطور که انتظار می رفت، فدرال رزرو نرخ وجوه معیار خود را 25 واحد پایه افزایش داد، اما با توجه به اینکه چگونه اعتماد متزلزل به بانک ها بر اقتصاد تأثیر می گذارد، از “افزایش های مستمر” به نفع افزایش “برخی” بیشتر سخن گفت.

دلار استرالیا و نیوزلند به ترتیب 0.6 درصد و 0.9 درصد افزایش یافتند. دلار/ین که دقیقاً از بازدهی ایالات متحده پیروی می کند، پس از رسیدن به پایین ترین سطح شش هفته اخیر یعنی 130.41، 0.3% سقوط کرد.

SNB همچنین گفت اقدامات اعلام شده توسط مقامات در آخر هفته در مورد Credit Suisse “بحران را متوقف کرده است”.

بازارها با افزایش 25 واحدی نسبت به BoE قیمت گذاری کرده اند.

ولیعهد نروژ در برابر یورو و دلار پس از اینکه بانک نورگز نرخ بهره خود را 25 واحد در ثانیه افزایش داد و به 3 درصد رساند و اعلام کرد احتمال افزایش در ماه می وجود دارد، تقویت شد.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج