هیئت رئیسه بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه در مورد نرخ بهره تصمیم گیری می کند

یک گزارش Commerzbank می گوید که سیاست جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا می تواند از ارز واحد حمایت کند. در حال حاضر انتظار می‌رود که نرخ‌ها به 3.25 درصد برسد در حالی که قبلاً 4 درصد بود. بانک مرکزی اروپا احتمالاً اکنون گزینه های خود را برای مسیر نرخ آتی بازتر نگه می دارد و امیدوار است که تصمیم بعدی خود در ماه مه در یک فضای کمتر پرتنش بازار برگزار شود.

انقباض خرده فروشی ایالات متحده در فوریه؟

روز پنجشنبه، هیئت مدیره بانک مرکزی اروپا تصمیم خود را در مورد نرخ بهره اعلام خواهد کرد. برخی از اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که بانک مرکزی بلوک یورو به افزایش 50 واحدی نرخ بهره ادامه خواهد داد. گزارش رویترز در رابطه با نظرسنجی در میان اقتصاددانان خاطرنشان کرد: «در حالی که میانگین نشان داد که نرخ سپرده به اوج خود در 3.75 درصد رسیده است، این دیدگاه تنها 19 از 60 اقتصاددان مورد نظرسنجی بود. 12 نفر گفتند که بیشتر خواهد بود اما 29 نفر گفتند که کمتر خواهد بود. بالاترین پیش بینی مربوط به 4.25 درصد بود.

بعداً امروز، جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا، بودجه را ارائه خواهد کرد و برنامه های هزینه های دولت را تشریح خواهد کرد. اقتصاددانان پیشنهاد می کنند که هانت معافیت های مالیاتی را برای مشاغلی که در بریتانیا سرمایه گذاری می کنند، اعلام خواهد کرد.

تصمیم بانک مرکزی اروپا برای نرخ بهره

آمار نیوزلند انتظار می رود ارقام مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی کشور در روز چهارشنبه اعلام شود. اقتصاددانان رشد سالانه تولید ناخالص داخلی 3.3 درصدی را در سه ماهه آخر سال 2022 پیش بینی می کنند. در مقابل، تولید ناخالص داخلی نیوزلند احتمالاً 0.2 درصد در سه ماهه کاهش یافته است. RBNZ رشد اقتصاد را در سال 2023 به طور متوسط ​​حدود 3.9٪ و سپس در سال 2024 به 0.1٪ کاهش می دهد.

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/ecb-to-decide-on-interest-rates

پس از داده های تورم ایالات متحده، انتظار می رود گزارش خرده فروشی جزئیات بیشتری را در مورد وضعیت اقتصاد نشان دهد. تحلیلگران بازار نشان می‌دهند که احتمالاً فروش در ماه فوریه به میزان 0.3 درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است که خرده فروشی ایالات متحده در ژانویه 3.0 درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی اروپا (بانک مرکزی اروپا) تصمیم نرخ بهره در روز پنجشنبه توجه معامله گران را به خود جلب می کند. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، هفته گذشته گفت: «ما باید به اقدامات لازم برای بازگرداندن تورم به 2 درصد ادامه دهیم. و ما این کار را خواهیم کرد.» بانک مرکزی اروپا از جولای 2022 نرخ بهره را 3 درصد افزایش داده است.

وبینارهای تجاری رایگان

اقتصاددانان در ANZ انتظار دارند در سه ماهه گذشته انقباض تولید ناخالص داخلی بیشتر شود. ما در سه ماهه چهارم انقباض 0.3 درصدی برای تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم که قرار است پنج شنبه آینده انجام شود، در نظر گرفته ایم. این ضعیف‌تر از پیش‌بینی منتشر شده قبلی ما از +0.3% q/q و پیش‌بینی MPS RBNZ در فوریه 0.7% است. آنها در گزارش خود تاکید می کنند که اقتصاد در حال کند شدن است – شاید با سرعت رشد تولید ناخالص داخلی سه ماهه در سه ماهه چهارم نباشد.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

تحلیلگران ING گفتند که سرمایه گذاران باید بر چگونگی آمادگی بانک مرکزی اروپا برای حرکت رو به جلو پس از افزایش نرخ مورد انتظار تمرکز کنند. آنها در خود یادداشت می کنند گزارش: «تا به حال، بانک مرکزی اروپا به طور شگفت انگیزی در مورد افزایش نرخ بهره اتفاق نظر داشته است. با این حال، اظهارات اخیر مقامات بانک مرکزی اروپا حاکی از آن است که بحث در ECB دوباره داغ تر خواهد شد. در حالی که فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد و دیگران برای رویکرد محتاطانه‌تر استدلال می‌کنند، که می‌تواند منجر به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره و توقف یا پایانی نه چندان دور شود، اردوگاه شاهین‌ها، که در حال حاضر توسط ایزابل اشنابل رهبری می‌شود، به نفع بیشتر شدن نرخ‌ها استدلال می‌کند. سفت شدن محکم.»

گزارش سیتی بانک از این هم فراتر رفت و نشان داد که «ما انتظار داریم 0.7 درصد کاهش ماهانه در کل فروش خرده فروشی در ماه فوریه، پس از افزایش بسیار قوی 3.0 درصدی ماهانه در ژانویه، کاهش یابد. تنها کاهش 0.7 درصدی در این ماه، اکثر قدرت را نسبت به ماه گذشته خنثی نمی کند و نشان می دهد که قدرت اساسی در مصرف کالاها اگرچه به قویی ژانویه نیست، تا حدودی قوی تر از آن چیزی است که شش ماه پیش فکر می کردیم.

گزارش تولید ناخالص داخلی نیوزیلند در کانون توجه است

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج