وال استریت با سود اندک، خط شکست را پشت سر می گذارد

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.


منبع: https://admiralmarkets.com/analytics/traders-blog/tesla-december-2022

یکی از موضوعات مهم امسال بدون شک قیمت انرژی بوده است. در ماه مارس، قیمت نفت خام در واکنش به حمله روسیه به اوکراین به بالاترین سطح خود از سال 2008 رسید. این در نتیجه تورمی را تشدید کرد که قبلاً به دلیل اختلال در زنجیره تأمین ناشی از همه‌گیری کووید-19 از کنترل خارج شده بود.

با توجه به چشم انداز اقتصادی، تعجب آور نیست که با ورود به سال جدید شاهد ادامه روند کاهش قیمت نفت خام باشیم. تاجران نفت علاوه بر نظارت بر وضعیت چین، می‌خواهند مواظب نشست بعدی اوپک پلاس در ماه فوریه باشند که در طی آن احتمالاً در مورد اهداف تولید بحث خواهند کرد.

بیش از 57 درصد از 17.5 میلیون رای دهنده پاسخ مثبت دادند و ماسک متعاقباً دیروز تأیید کرد که به نتیجه پایبند خواهد بود و پس از یافتن جایگزین مناسب از سمت خود کناره گیری می کند.

دیروز، برنت جلسه را با افزایش 2.8 درصدی یک ساله تا به امروز (YTD) پایان داد، در حالی که افزایش YTD WTI به 1.4 درصد رسید. بنابراین، قیمت نفت خام نه چندان دور از جایی که سال را آغاز کرد، اما در واقع با چشم‌اندازی بسیار متفاوت است.

با یک حساب Invest.MT5 از Admirals، می توانید سهام تسلا و بیش از 4500 شرکت دیگر در سراسر جهان را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر روی بنر زیر کلیک کنید:

روی ابزارهای برتر دنیا سرمایه گذاری کنید

با این حال، از ژوئن، قیمت نفت کاهش یافته است. نفت خام برنت و WTI هر دو به ترتیب 37.5 و 38.4 درصد نسبت به بالاترین حد خود در ماه مارس افت کرده اند. در این فرآیند، هر دو معیار تقریباً به طور کامل دستاوردهای خود را برای سال از بین برده اند.

علاوه بر تسلا، ماسک همچنین مدیرعامل توییتر و اسپیس ایکس، بنیانگذار The Boring Company – یک استارتاپ ساخت تونل – و بنیانگذار Nueralink، یک استارت آپ نوروتکنولوژی است.

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار هفتگی تسلا. محدوده تاریخ: 29 مه 2016 – 20 دسامبر 2022. تاریخ ضبط: 21 دسامبر 2022. عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.

در درجه اول، چشم انداز رکود جهانی به شدت بر قیمت نفت تاثیر می گذارد. به زبان ساده، وقتی اقتصاد منقبض می‌شود، تقاضای نفت کاهش می‌یابد که طبیعتاً قیمت را پایین می‌آورد.

وال استریت روز سه شنبه به فروش چهار روزه خود پایان داد و نزدک، اس اند پی 500 و داوجونز همگی به ترتیب 0.01، 0.10 و 0.28 درصد رشد کردند. در همین حال، بازدهی اوراق خزانه داری ایالات متحده به افزایش خود ادامه داد و بازده اوراق قرضه 10 ساله به بالاترین سطح خود در ماه رسید.

با این حال – کمتر از دو ماه پس از به دست گرفتن زمام امور، با تعداد انگشت شماری از تصمیمات بحث برانگیز تحت کمربند خود – ماسک یک نظرسنجی توییتری در آخر هفته برگزار کرد و از دنبال کنندگان پرسید که آیا باید از سمت مدیرعاملی توییتر کناره گیری کند یا خیر.

علاوه بر این، افزایش موارد کووید-19 در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام در جهان، نگرانی هایی را در مورد چشم انداز تقاضا ایجاد کرده است. با این وجود، حمایت از قیمت‌ها دیروز کاهشی بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا بود که نشان می‌دهد تقاضای نفت همچنان قوی است.

با دریاسالارها سرمایه گذاری کنید

تصویر شده: Admirals MetaTrader 5 – نمودار روزانه تسلا. محدوده تاریخ: 17 اوت 2021 – 20 دسامبر 2022. تاریخ ضبط: 21 دسامبر 2022. عملکرد گذشته شاخص قابل اعتمادی برای نتایج آینده نیست.

این جدیدترین مورد از این موقعیت ها است که به نظر می رسد بازارها را علیه تولید کننده خودروهای الکتریکی تبدیل کرده است. آخرین فروش پس از آن صورت می‌گیرد که تعدادی از کارگزاری‌ها اهداف قیمتی خود را برای سهام تسلا در این هفته کاهش دادند و به ویژه حواس‌پرتی ماسک در توییتر را مورد توجه قرار دادند.

علیرغم رشدهای روز گذشته در وال استریت، مؤلفه S&P 500 تسلا بیش از 8 درصد سقوط کرد زیرا سرمایه گذاران نگران هستند که ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت، در نهایت خود را خیلی ضعیف کرده باشد.

این حرکت احتمالاً در درازمدت به نفع سهام تسلا خواهد بود و ماسک را آزاد می‌کند تا در شرایط اقتصادی پیچیده تمرکز بیشتری روی تسلا داشته باشد و برخی از آسیب‌هایی را که بداخلاقی‌های اخیر ماسک بر برند این شرکت وارد کرده است، ترمیم کند. با این حال، تا زمانی که یک جانشین توییتر واقعاً نامگذاری نشود، این درام احتمالاً ادامه خواهد داشت.

قیمت سهام تسلا در سال 2022 بیش از 60 درصد کاهش یافته است و عملکرد گسترده‌ای در بازار سهام گسترده‌تر نشان می‌دهد و از زمانی که ماسک خرید توییتر را تکمیل کرد و در پایان اکتبر تاجگذاری خود را به سمت مدیرعاملی برگزید، تقریباً 40 درصد کاهش یافته است.

تقریباً یک سال پیش نوشتیم که نفت خام برنت در حال پرواز در سال 2022 است و ظاهراً 80 دلار در هر بشکه در نظر گرفته شده است. با این حال، یک سال بعد و به نظر می رسد که حرکت به سمت دیگری تغییر کرده است.

هزاران سهام و ETF در دسترس شماست

شروع به سرمایه گذاری کنید

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج