وزیر رویترز می گوید برزیل روی راه حل پرداخت برای صادرات به آرژانتین کار می کند

حداد روز سه‌شنبه در دیدار لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس‌جمهور برزیل و آلبرتو فرناندز آرژانتینی شرکت خواهد کرد.

او گفت: «ما در تلاش هستیم تا یک راه حل میانجی پیدا کنیم.» وی افزود که این امر «لزوما» شامل اعطای وثیقه از سوی آرژانتین است که در حال حاضر در حال مطالعه است.

حداد به خبرنگاران گفت که برزیل نمی‌خواهد سهم بازار صادراتی خود را به آرژانتین از دست بدهد، جایی که بیش از 200 شرکت برزیلی به دلیل کمبود ارز صادراتی ندارند یا پرداختی دریافت نمی‌کنند.


© رویترز. عکس فایل: فرناندو حداد، وزیر دارایی برزیل، قبل از نشست وزیران برای جشن گرفتن 100 روز اول ریاست جمهوری برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، در کاخ پلانالتو در برازیلیا، برزیل، 10 آوریل 2023 لبخند می زند. رویترز/اوسلی
آرژانتین سومین شریک تجاری بزرگ برزیل پس از چین و ایالات متحده است.

برازیلیا (رویترز) – فرناندو حداد وزیر دارایی برزیل روز سه شنبه گفت که این کشور در حال کار بر روی راه حلی است تا اطمینان حاصل شود که صادرکنندگان برزیلی بابت فروش به آرژانتین که در حال حاضر با بحران اقتصادی شدید و کمبود دلار آمریکا مواجه است، دستمزد دریافت می کنند.

برزیل همچنین اخیراً تصمیم گرفت که رویه‌های سیستم پرداخت ارز محلی (SML) را ساده کند، زیرساختی که بانک‌های مرکزی برزیل، آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه را گرد هم می‌آورد.


منبع: https://www.investing.com/news/forex-news/brazil-working-on-payment-solution-for-exports-to-argentina-says-minister-3070407

در ماه ژانویه، دو کشور اعلام کردند که قصد خود را برای پیشبرد گفتگوها در مورد ارز مشترک آمریکای جنوبی برای استفاده در اتاق های پایاپای برای انجام پرداخت های تجاری بین دو کشور دارند و تا حدی به کاهش وابستگی به دلار کمک می کند.

توسط رضا خانتاراج

رضا خانتاراج