با دو همکار صنعتی خودم تماس گرفتم. آنها زنانی هستند که ناشناس خواهند ماند. ورودیهای آنها ممکن است به عنوان یک گروه فوکوس خرد تا حدودی روشن شود.
سوال: شما به عنوان یک زن در بازار خرده فروشی با چه چالش هایی روبرو بوده اید و چگونه بر آن ها غلبه کرده اید؟
- پاسخ توسط پاسخگوی اول: یکی از چالش های اصلی، تعداد محدودی از زنان است که به طور فعال در بازار شرکت می کنند. اغلب، زنان به نظرات همکاران مرد، دوستان یا مشاوران سرمایه گذاری تکیه می کنند. من با مستقلتر شدن در تجارت و تحقیقاتم بر این مسئله غلبه کردم و منتظر نبودم که «مردی» بیاید و مرا نجات دهد.
- پاسخ پاسخگوی دوم: از زمان شروع به کار در بازار سرمایه در سال 1393، زمان معاملات من به ویژه پس از بچه دار شدن متفاوت بوده است. تجارت فعال در حین کار تمام وقت، مدیریت خانه، حفظ روابط و تربیت فرزندان چالش برانگیز است. همهگیری زمان بیشتری را برای تجارت فراهم کرد، اما به طور کلی، شعبده بازی چند مسئولیت عامل مهمی بوده است.
سوال: آیا می توانید برای سایر زنانی که قصد ورود به دنیای تجارت خرده فروشی را دارند، راهنمایی بفرمایید؟
- پاسخ پاسخ دهنده اول: من زنان را تشویق می کنم که در مورد سرمایه گذاری و تجارت مستقل بیاموزند. من ابتکار عمل را برای باز کردن یک چرخه یادگیری برای 100 زن 20-40 ساله که می خواهند به تنهایی در یک حساب تجاری مستقل سرمایه گذاری کنند، آغاز کردم. بنابراین، از فرصت های آموزشی استفاده کنید و از شیرجه رفتن نترسید.
- پاسخ توسط پاسخگوی دوم: زندگی شخصی و انتخاب های شغلی بدون شک بر سفر تجاری من تأثیر گذاشته است. به عنوان مثال، بچه دار شدن ممکن است بر پیشرفت شغلی من تأثیر بگذارد، اگرچه پشیمان نیستم. امتیازاتی که زنان در زندگی برای متعادل کردن مسئولیتهای خود میدهند، میتواند بر فعالیتهای تجاری و دیگر جنبههای زندگیشان تأثیر بگذارد.
سوال: به نظر شما جامعه بازرگانان چگونه می توانند زنان بیشتری را به این عرصه حمایت و جذب کنند؟
- پاسخ پاسخگوی اول: جامعه تجاری باید موضوع نمایندگی جنسیت را جدی بگیرد. در حالی که روند صعودی در میان سرمایه گذاران زن جوان وجود دارد، ما هنوز به زنان بیشتری در خانه های سرمایه گذاری، صندوق های تامینی، دفاتر خانوادگی و بانک ها نیاز داریم – نه فقط در نقش های پشتیبان، بلکه به عنوان شرکت کنندگان فعال در اتاق معاملات. با ترویج محیطی فراگیرتر، می توانیم زنان بیشتری را در بازار خرده فروشی جذب و حفظ کنیم.
- پاسخ پاسخگوی دوم: راه حل یکسانی برای همه وجود ندارد، اما تشویق زودهنگام می تواند تفاوت ایجاد کند. اگر کسی در مدرسه به من می گفت که می توانم در چنین زمینه ای مدیریت و پیشرفت کنم، ممکن بود کمک کند. تشویق زنان جوان به دنبال کردن حرفههای چالش برانگیز، مانند مهندسی یا فناوری پیشرفته، و ارائه پشتیبانی برای کمک به موفقیت آنها در ایجاد تعادل بین زندگی شخصی و حرفهای ضروری است.
جذب زنان بیشتر به جامعه تجاری
برای تشویق بیشتر زنان به شرکت در تجارت خرده فروشی، می توان اقدامات زیر را انجام داد:
تاجران زن موفق را برجسته کنید: نمایش دستاوردهای تاجران زن می تواند الهام بخش زنان بیشتری باشد تا تجارت خرده فروشی را به عنوان گزینه ای مناسب برای ایجاد ثروت کشف کنند.
سرمایهگذاریهای بلندمدت در مقابل معاملات روزانه و معاملات نوسانی: شواهدی وجود دارد که نشان میدهد زنان در مقایسه با معاملات روزانه و معاملات نوسانی احتمال بیشتری برای مشارکت در سرمایهگذاریهای بلندمدت سهام دارند. سرمایهگذاریهای بلندمدت معمولاً سطوح ریسک پایینتری را شامل میشود که ممکن است برای طبیعت ریسکگریزتر زنان جذاب باشد. علاوه بر این، سرمایهگذاری بلندمدت ممکن است با اهداف مالی زنان، مانند پسانداز برای دوران بازنشستگی یا تحصیل کودکان، هماهنگی بیشتری داشته باشد.
در اینجا چیزی است که این 2 سرمایه گذار و معامله گر (زن) در مورد آن می گویند
شکستن کلیشه ها: ترویج برابری جنسیتی در صنعت مالی و به چالش کشیدن کلیشه های اجتماعی به ایجاد محیطی فراگیرتر برای زنان کمک می کند.
کلیشه های اجتماعی: تجارت در طول تاریخ به عنوان یک حوزه تحت سلطه مردان به تصویر کشیده شده است، و زنان اغلب از دنبال کردن مشاغل یا علاقه مندی به امور مالی دلسرد می شوند. این کلیشه می تواند بر تصمیمات زنان برای کشف فرصت های تجاری تأثیر بگذارد.
ریسک گریزی: تحقیقات نشان می دهد که زنان به طور متوسط نسبت به مردان ریسک گریزتر هستند. این ویژگی ممکن است باعث شود که آنها کمتر در معاملات روزانه و معاملات نوسانی شرکت کنند، که در مقایسه با سرمایه گذاری های بلندمدت، سطوح بالاتری از ریسک را شامل می شود.
مربیگری و شبکه سازی: ایجاد برنامه های مربیگری و فرصت های شبکه ای برای زنان در تجارت می تواند حمایت و راهنمایی لازم را برای آنها فراهم کند.
آموزش مالی: ارائه منابع آموزش مالی در دسترس برای زنان می تواند به پر کردن شکاف سواد مالی کمک کند و آنها را برای تصمیم گیری آگاهانه در زمینه تجارت توانمند کند.
فقدان الگوها: کمبود تاجران زن برجسته می تواند تصور موفقیت خود در دنیای تجارت را برای زنان دشوار کند. دیده شدن بیشتر تاجران زن موفق می تواند الهام بخش زنان بیشتری برای ورود به این عرصه باشد.
شکاف تحصیلی مالی: مطالعات نشان داده است که زنان به طور کلی سطح سواد مالی کمتری را در مقایسه با مردان گزارش می کنند. این شکاف در دانش ممکن است زنان را از مشارکت در فعالیت های تجاری منصرف کند.